Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Karwei Management 
 
Voorinschrijving onderzoek Qudata Markt- & Trendanalyses:
Naamsbekendheid & Imago Tuingereedschap, tuinmeubelen & tuinwinkels
Hoeveel waarde hechten consumenten anno 2011 aan een gerenommeerd tuingereedschapsmerk? In hoeverre heeft het winkelmerk het A-merk uit het schap verdreven? Kortom, in welke mate slagen fabrikanten van tuinmeubelen erin met hun bekende merken toegevoegde waarde te creëren?
Lees verder ...
 
Bouwsector krabbelt langzaam op
De bouwsector lijkt over z'n dieptepunt heen. Het EIB (Economisch Instituut voor de Bouw) verwacht dat de totale bouwproductie dit jaar met een procent zal groeien ten opzichte van 2010, zo meldt het instituut in haar rapport 'Verwachtingen bouwproductie en werkgelegenheid 2011'. De afgelopen twee jaar werd er nog een totaal productieverlies van vijftien procent geleden.
Lees verder ...
 
'Opdrachtgever grootste sta-in-de-weg bij duurzaamheid'
Duurzaamheid wint steeds meer terrein binnen de bouw. Bij 85% van de marktpartijen speelde duurzaamheid een rol tijdens het laatste project. Er zijn echter nog altijd partijen die de toepassing van duurzaamheid in het bouwproces tegenwerken. Als belemmerende marktpartij wordt voornamelijk gewezen naar de opdrachtgever. Dit blijkt uit onderzoek voor de BouwKennis Duurzaamheid & Energie Monitor, die binnenkort verschijnt.
Lees verder ...
 
Qudata organiseert in het voorjaar drie seminars:
Online marketing, social media en zoekmachine optimalisatie
Qudata organiseert dit voorjaar drie seminars over online marketing. Jeroen Bertrams, specialist op het gebied van online marketing, besteedt tijdens de bijeenkomsten ruimschoots aandacht aan de basisbeginselen van online marketing, social media en zoekmachine optimalisatie. Er is per sessie beperkt ruimte, dus schrijf u nu al vast in via de webshop.
Lees verder ...
 
DIY & HOMING voortaan tweejaarlijks
Traditiegetrouw zijn na de 29ste editie van DIY & HOMING enquêtes gevoerd bij exposanten en bezoekers. Uit de vele suggesties is de belangrijkste wijziging de overstap van DIY & HOMING naar een twee...
Lees verder ...
 
Kluswoning populair onder starters
Onder de gemiddelde woningzoekende is populariteit van kluswoningen ingezakt ten opzichte van vorig jaar. Echter onder starters en jonge doorstromers is de populariteit flink gestegen. Momenteel staat een derde van de starters (33 procent) open voor de koop van een kluswoning (dit was 26 procent in 2009). Dit blijkt uit onderzoek van USP Marketing Consultancy onder ruim 1.050 woningzoekenden.
Lees verder ...
 
Wonenmarkt in houdgreep door passieve consument
Druk op omzet woonbranche houdt aan
De woonbranche sluit het eerst halfjaar van 2010 af met een lichte omzetdaling van 0,9%. Daarmee blijft de omzetontwikkeling min of meer op het peil van de eerste zes maanden van 2009. Vorig jaar werd na zes maanden een omzetdaling van 14,4% genoteerd. Dit blijkt uit recente cijfers van CBW-Mitex.
Lees verder ...
 
Ruim miljoen mensen wacht met kopen woning
Ongeveer 1,3 miljoen Nederlanders wachten nog even met het kopen van een huis. Uit het Profiel Huizenkopers van onderzoeksinstituut OTB en brancheorganisatie NVB blijkt dat het niet echt om een kopersstaking gaat, maar meer om massaal uitstelgedrag. Ongeveer 70% van de potentiële kopers wacht nog even vanwege de crisis, 64% zegt te wachten omdat men niet zeker is van de eigen baan, 62% heeft moeite met de verkoop van de huidige woning en 51% maakt zich zorgen om de renteaftrek.
Lees verder ...
 
Klusser loyaal aan het A-merk
Consumenten die klusartikelen kopen bij bouwmarkten zijn vaker trouw aan het A-merk dat men koopt dan aan de winkelformule waar men de aankoop doet. Bovendien zal men het product vaker aanbevelen aan bekenden dan het verkooppunt. Dit blijkt uit het Woonomnibus onderzoek van USP Marketing Consultancy.
Lees verder ...
 
Bestedingen tuinartikelen in 2009 4,2 miljard
De Nederlandse bestedingen aan tuinartikelen zijn in 2009 uitgekomen op bijna 4,2 miljard euro. Vergeleken met 2008 is dat een toename met 2 miljoen euro. Dat blijkt uit het bestedingsonderzoek van GfK Panel Services.<br>
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Werk aan de winkel
Verschillen woonbranche nemen toe
De cijfers over de woonbranche die binnenkomen over 2016 vanuit Qudata Markt & Trendanalyses en INretail zijn duidelijk. Woonwinkels hebben -ook in het laatste kwartaal van 2016- uitstekende omzetten gerealiseerd. Maar tussen de diverse (typen) winkels zijn er wel grote verschillen; 30 procent gaf nog steeds een omzetdaling aan.
Lees verder ...
 
Omzetgroei groothandels
De Nederlandse groothandel zag haar omzet in het vierde kwartaal van afgelopen jaar met 7 procent groeien ten opzichte van een jaar eerder. Dit betekent volgens het CBS de grootste omzettoename sinds ...
Lees verder ...
 
Werk aan de winkel
Verschillen woonbranche nemen toe
De cijfers over de woonbranche als geheel en de keukenbranche in het bijzonder, die binnenkomen over 2016 vanuit Qudata Markt & Trendanalyses en INretail zijn duidelijk. Woonwinkels hebben -ook in het laatste kwartaal van 2016- uitstekende omzetten gerealiseerd. Maar tussen de diverse (typen) winkels zijn er wel grote verschillen.
Lees verder ...
 
Klusmarkt 32% gegroeid in 3 jaar?
De klusmarkt groeit flink. In 2014 startte het herstel van de bouw. Dit heeft in 2015 dankzij de verlengde btw-regeling voor bouw en renovatie van woningen goed doorgezet en kreeg in 2016 de grootste ...
Lees verder ...
 
Overzicht woonbranches
Het jaar 2016 was een uitstekend omzetjaar
Ook dit jaar vroegen we aan ondernemers uit de keuken-, badkamer-, zonwering-, doe-het-zelf- en klusbranche naar hun mening over de actuele situatie van hun branche en hun eigen bedrijf. In dit jaaroverzicht nemen we het gemiddelde van deze vijf branchepanels, om een goed beeld te krijgen van de woonbranche in 2016.<br>
Lees verder ...
 
Panels gingen positief de zomer in
Barometers staan op groen
Het komt, ook na de economische crisisjaren, niet zo vaak voor dat de Branchebaromers van de panels van de keuken-, badkamer-, zonwering-, klus- én dhz-branches allemaal op groen staan. Maar in mei 2016 was dit uiteindelijk toch het geval. De meerderheid van de ondernemers ging met een zonnig gevoel de zomer in.
Lees verder ...
 
Verschillen huurders en eigenaren van koopwoningen
Huurders en kopers besteden weer geld aan woongenot
Om optimaal te kunnen inspelen op de wensen van klanten moeten retailers een goede indruk hebben van hun achtergronden, kooppatronen, wensen en eisen. In dit artikel wordt door Qudata gekeken naar de karaktereigenschappen, overeenkomsten en verschillen van bewoners van huurwoningen en eigenaren van koopwoningen. Hierin wordt onderscheid gemaakt tussen nieuwbouw en bestaande bouw.
Lees verder ...
 
Trends in apparatuur
Design verdringt prijsaspect
Het einde van de economische crisis en de 'kopersstaking' binnen de keukenbranche is inmiddels ook goed af te lezen in de aspecten die consumenten als 'belangrijk' noemen. De aandacht is aan het verschuiven van de aspecten 'prijs' en 'service en garantie' naar die van 'design' en 'kleuren en materiaalgebruik'. <br>
Lees verder ...
 
Onafgeronde klus geeft spanning in relaties<br>
Nederlanders zien onafgeronde klussen als een belangrijke bron van irritatie binnen hun relatie. Uit onderzoek van Werkspot, het platform dat vakman en klus bij elkaar brengt, blijkt dat 32% van de Ne...
Lees verder ...
 
Verwachtingsbarometers
Woonbranche positief over 2017
De retailers uit de woonbranches begonnen het jaar bijzonder optimistisch. In alle segmenten -keukens, badkamers, zonwering, dhz en klusbedrijven- is men optimistisch wat betreft de verwachtingen voor hun branche en de economie in het algemeen. Dat blijkt uit de Verwachtings- en Economiebarometers. Toch nam het aantal faillissementen weer wat toe.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken