Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000
artikelen!).
Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd.
U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje),
via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.
Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins
incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief
verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.
Gevonden in Karwei Management
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Gevonden in onze andere uitgaven
In 2016 nog 8.000 woonwinkels over
Sanering woonsector ten koste speciaalzaken
'Een op de drie winkels zal binnen vier jaar verdwijnen', liet hoogleraar eMarketing Cor Molenaar aan het begin van dit jaar optekenen in de landelijke media. De kaalslag in het Nederlandse winkellandschap zal groot zijn... door de crisis en door internet, zo voorspellen veel retaildeskundigen met hem. Wat betekent dit nu voor de Nederlandse woonsector?
'Woningmarkt zit op slot'
900.000 huishoudens kunnen momenteel niet verhuizen, concludeert WoonKennis in haar Jaarrapport 2012/2013. “Het woningaanbod is groot en de prijzen dalen, maar vanwege financieringsbeperkingen en on...
Zonweringmarkt krimpt
De zonweringmarkt krimpt. Dat is de conclusie van het structuuronderzoek zonwering- en rolluikenbranche 2012 van EIM in opdracht van het Hoofdbedrijfschap Ambachten. De omzet in de branche ligt zo’n...
Vertrouwen in eigen onderneming
De ondernemers binnen het STS-Panel hebben momenteel veel meer vertrouwen in hun eigen onderneming en hun eigen ondernemerschap dan in de branche als geheel. De STS Branchebarometer en de STS Ondernem...
Voorinschrijving Qudata-onderzoek:
Aankoopgedrag Zonweringconsumenten 2012
Op welke wijze zoeken consumenten anno 2012 zonwering? Van welke mediakanalen maken consumenten gebruik in hun zoektocht naar geschikte zonwering? In welke mate gebruikt men een smartphone om bijvoorbeeld prijzen te vergelijken? Allemaal vragen waar u als retailer in en leverancier van zonwering wellicht mee worstelt... Onderzoeksbureau Qudata Markt- & Trendanalyses voert dit najaar voor de derde maal onderzoek uit naar het sterk veranderende aankoopgedrag van zonweringconsumenten.
Meer geld voor klussen in crisistijd
Consument heeft voor ruim 3.000 euro aan werk liggen
Consumenten die het komende half jaar willen gaan klussen, hebben gemiddeld voor ruim 3.000 euro aan werk liggen. Een meerderheid laat zich daarbij niet beïnvloeden door de economische crisis. Dat blijkt uit een onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses in opdracht van Marktplaats Klussen onder ruim 1.600 consumenten. Ruim tweederde van de ondervraagde consumenten is de afgelopen tijd op zoek geweest naar een vakman of is dit binnenkort van plan. Vooral voor grote klussen schakelt de consument een vakman in. Bijna een op de drie consumenten gebruikt Marktplaats Klussen om die vakman te vinden.
Start voorinschrijving Qudata-onderzoek
Aankoopgedrag zonweringconsumenten
Op welke wijze zoeken consumenten anno 2012 zonwering? Van welke mediakanalen maken consumenten gebruik in hun zoektocht naar geschikte zonwering? In welke mate gebruikt men een smartphone om bijvoorbeeld prijzen te vergelijken? Allemaal vragen waar u als retailer in en leverancier van zonwering wellicht mee worstelt... Onderzoeksbureau Qudata Markt- & Trendanalyses voert dit najaar voor de derde maal onderzoek uit naar het sterk veranderende aankoopgedrag van zonweringconsumenten.
KlusPro-panel positiever gestemd
De leden van het KlusPro-panel zijn weer wat positiever over de markt, de economie en hun bedrijf. Met een score van 52.1 staat de Branchebarometer, de verwachting die de klussers hebben van de totale branche, net boven de neutrale score van 50. Ter vergelijking: in maart van dit jaar stond de Branchebarometer met 41.7 nog flink in de min.
Meerderheid zzp'ers reageert op crisis
Bijna tweederde van de zzp'ers in de bouw neemt maatregelen om de gevolgen van de economische crisis op te vangen. Dat blijkt uit recent onderzoek van bureau Qudata onder de leden van het KlusPro-panel. De maatregelen variëren van minder investeren en minder reclame maken tot juist meer geld uittrekken voor reclame.<br>
Qudata onderzoekt klusmarkt voor Marktplaats
Prijs blijft criterium bij keuze vakman
De helft van de consumenten vindt de prijs nog altijd een belangrijk criterium bij de keuze van een vakman voor klussen aan huis. Andere belangrijke criteria zijn vakmanschap, betrouwbaarheid en goede kwaliteit. Dat blijkt uit een onderzoek dat Qudata in opdracht van Marktplaats heeft gehouden onder ruim 1.000 consumenten.
Vorige |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
Volgende