Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Zonvak Magazine 
 
Uit Qudata-onderzoek blijkt:
EPN geen stimulans voor verkoop domotica
Domotica in woningen wordt slechts mondjesmaat toegepast door consumenten. In de bouwbranche is men ervan overtuigd dat er meer aandacht moet komen voor de voordelen van domotica. Maar hoe kijken zonweringondernemers aan tegen de mogelijkheden van domotica in relatie tot zonweringproducten?
Lees verder ...
 
Woningbouwproductie ingestort
De gevolgen van de recessie waren in het eerste kwartaal van 2010 voor het eerst duidelijk zichtbaar in de woningbouwproductie. Het aantal gereedgekomen woningen lag ruim 44 procent lager dan in het e...
Lees verder ...
 
Voorzichtig optimisme door naderende zomer
De BrancheBarometer laat in de maanden januari en februari een lichte verbetering zien ten opzichte van de laatste maanden van 2009. Ook de andere barometers blijven stabiel of stijgen licht. De naderende zomer lijkt ondernemers weer moed te geven.
Lees verder ...
 
Zonvak-panelleden zien kansen
Horren & shutters groeisegment voor zonweringdetaillist
Horren en shutters vormen voor veel zonweringondernemers productgroepen met groeimogelijkheden. De omzetaandelen van beide assortimenten zijn gemiddeld genomen nog betrekkelijk gering, maar dat gaat gezien de verwachtingen van de ondervraagde detaillisten de aankomende jaren veranderen. Dat blijkt uit onderzoek door Qudata onder de Zonvak-panelleden.
Lees verder ...
 
Ondernemer positief, omzet dramatisch
De zonweringbranche zag het direct na de zomer van 2009 somber in: in september daalde de BrancheBarometer onder de 37 punten en had niet zo laag gescoord sinds de wereldwijde uitbraak van de kredietcrisis (november 2008). De afgelopen maanden is de barometer langzaam uit het dal gekropen...
Lees verder ...
 
Zonweringbranche klimt uit dal
De maand september werd gekenmerkt door een dramatische stemming in de markt. De BrancheBarometer zakte naar een stand van krap 37 punten. De barometer had sinds november 2008, direct na de uitbraak van de wereldwijde financiële crisis, niet meer zo laag gestaan. De maand oktober laat een licht herstel zien: de barometer steeg naar ruim 39 punten.
Lees verder ...
 
Gezocht: nieuwe panelleden
In tijden van crisis volgt u als zonweringondernemer nauwlettend de berichtgeving in de media. Hoe ontwikkelen de aandelenbeurzen zich, in hoeverre stagneert de woningbouw en welke omzetcijfers laat de wonenbranche het afgelopen kwartaal zien?
Lees verder ...
 
Prijs koopwoning blijft dalen
De prijzen op de huizenmarkt blijven dalen. In augustus lag de gemiddelde prijs voor bestaande koopwoningen 5,6 procent lager dan in dezelfde maand van het vorige jaar. Dat blijkt uit cijfers van het ...
Lees verder ...
 
Qumedia.tv
Speedtalk 2: Derk-Jan Rouwenhorst (onderzoeker Qudata)
Derk-Jan Rouwenhorst van QuMedia is verantwoordelijk voor onderzoeksafdeling QuData. Zijn cijfers vormen dankzij het zonvak-panel ? waar een groot aantal detaillisten zitting in heeft? een prima spiegel voor de zonvakbranche. Rouwenhorst: 'De leden van het panel vullen maandelijks vijf barometers in, zoals bijvoorbeeld de branchebarometer. Aardig is dat de aangesloten detaillisten zich via het panel kunnen toetsen aan en vergelijken met collega's.' Kijk hier voor een korte impressie van de tweede speedtalk tijdens de Zonvakker van het Jaar.
Lees verder ...
 
BouwBarometer van USP wijst uit:
Tekenen herstel zichtbaar in laatste twee kwartalen
De omzetten liggen in de bouwsector nog altijd lager dan een jaar geleden. Ruim eenderde van de bedrijven had in het derde kwartaal van 2009 een lagere omzet in vergelijking met dezelfde periode in 2008, terwijl slechts 17 procent een hogere omzet realiseerde. Per saldo heeft een op de vijf bedrijven een lagere omzet in het derde kwartaal van 2009 ten opzichte van een jaar eerder. Voor het vierde kwartaal van 2009 zijn de verwachtingen echter overwegend positief.<br>
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Nederlanders klunzen met klussen
De Nederlandse klusser blijkt regelmatig flink te klunzen. Zo verwondt een derde van de jongeren zich bijvoorbeeld tijdens het klussen en maar 1 procent van de Nederlanders weet hoe je het verven van ...
Lees verder ...
 
Woonbranche tevreden over 1e kwartaal
Tevredenheid overheerst bij ondernemers in de woonbranche en bij klusbedrijven. De situatie van de eigen bedrijven wordt veelal goed genoemd. Er zijn meerdere oorzaken, onder meer het toegenomen aantal verhuizingen. De branchebarometer laat mooie cijfers zien voor de omzetontwikkeling ten opzichte van vorig jaar.<br>
Lees verder ...
 
Kansen voor winkels
Woonformules onderscheiden zich
Het aantal winkels in Nederland daalt al jaren, ook in de woonretail. Toch zijn er ook voldoende detaillisten die anno 2017 succesvol zakendoen. Hun geheim? Ze onderscheiden zich van concurrenten door een duidelijke positionering. En daaraan heeft de consument behoefte, zo blijkt uit verschillende onderzoeken van Qudata Markt- & Trendanalyse.<br>
Lees verder ...
 
The customer journey
Stabiele klantreis in de branche
Hoewel consumenten met name in de oriëntatie- en informatiefase meer online zijn gaan 'reizen', is en blijft de winkel veruit favoriet als het gaat om de uiteindelijke aankoop van artikelen in de woonbranche. Dat blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses naar de customer journey.<br>
Lees verder ...
 
   Reviews belangrijk voor klusbedrijf
Online reviews worden steeds belangrijker bij de aanschaf van producten en diensten en ook de voorheen zo traditionele klusmarkt maakt een succesvolle verschuiving naar online. Recent onderzoek van SAMR in opdracht van Werkspot toont aan dat 56% van de consumenten gebruikmaakt van online reviews bij de zoektocht naar een vakman.
Lees verder ...
 
 
Beveiliging schuur vaak slecht<br>
Heeft u uw gereedschap en werkmaterialen in een schuur of berging staan? En is die ruimte goed beveiligd? Vier op de tien Nederlanders vindt hun berging of schuur slecht beveiligd. Desondanks staan ze vol met kostbare spullen, met vaak een behoorlijke waarde.
Lees verder ...
 
Cijfers keukenretail
Het gaat zeer goed tot middelmatig
Het jaar 2017 begint met positieve cijfers bij de meeste keukenondernemers. Ook het CBS meldt een omzetgroei. De ondernemers uit onze branche zijn enthousiaster dan hun collega's uit andere woonsegmenten. Toch geeft 15 procent aan dat het maar middelmatig gaat met hun omzet en hun onderneming.
Lees verder ...
 
Werk aan de winkel
Verschillen woonbranche nemen toe
De cijfers over de woonbranche die binnenkomen over 2016 vanuit Qudata Markt & Trendanalyses en INretail zijn duidelijk. Woonwinkels hebben -ook in het laatste kwartaal van 2016- uitstekende omzetten gerealiseerd. Maar tussen de diverse (typen) winkels zijn er wel grote verschillen; 30 procent gaf nog steeds een omzetdaling aan.
Lees verder ...
 
Omzetgroei groothandels
De Nederlandse groothandel zag haar omzet in het vierde kwartaal van afgelopen jaar met 7 procent groeien ten opzichte van een jaar eerder. Dit betekent volgens het CBS de grootste omzettoename sinds ...
Lees verder ...
 
Werk aan de winkel
Verschillen woonbranche nemen toe
De cijfers over de woonbranche als geheel en de keukenbranche in het bijzonder, die binnenkomen over 2016 vanuit Qudata Markt & Trendanalyses en INretail zijn duidelijk. Woonwinkels hebben -ook in het laatste kwartaal van 2016- uitstekende omzetten gerealiseerd. Maar tussen de diverse (typen) winkels zijn er wel grote verschillen.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Vertaal via Google
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken