Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Zonvak Magazine 
 
Aantal woonwinkels neemt af
'Sanering als gevolg van overbewinkeling'
Steeds meer winkels komen leeg te staan, blijkt uit cijfers van Locatus. Q&A Research denkt zelfs dat het aantal woonwinkels de komende tien jaar met 20 tot 35 procent daalt. In dit artikel volgt een overzicht van de belangrijkste trends en ontwikkelingen. En Cor Molenaar geeft tips hoe u het beste kan anticiperen op het 'Het nieuwe winkelen'.
Lees verder ...
 
Zonvak-panelleden klaar voor het nieuwe seizoen
Branche voorzichtig optimistisch het voorjaar in
Over de ontwikkelingen in de branche zijn de Zonvak-panelleden voorzichtig positief, over de eigen omzet zijn ze ronduit erg tevreden. In januari explodeerde de OmzetBarometer en steeg naar index 139. Dat blijkt uit panelonderzoek van onderzoeksbureau Qudata.
Lees verder ...
 
Voorinschrijving onderzoek Qudata:
Naamsbekendheid & Imago Zonweringmerken
Hoeveel waarde hechten consumenten anno 2011 aan een gerenommeerd zonweringmerk? In hoeverre heeft het winkelmerk het A-merk uit het schap verdreven? Kortom, in welke mate slagen fabrikanten van buitenzonwering, raamdecoratie en aanpalende productgroepen erin met hun bekende merken toegevoegde waarde te creëren?
Lees verder ...
 
Qudata organiseert in het voorjaar drie seminars:
Online marketing, social media en zoekmachine optimalisatie
Qudata organiseert dit voorjaar drie seminars over online marketing. Jeroen Bertrams, specialist op het gebied van online marketing, besteedt tijdens de bijeenkomsten ruimschoots aandacht aan de basisbeginselen van online marketing, social media en zoekmachine optimalisatie. Voor de seminars kunt u zich nu al inschrijven via de webshop
Lees verder ...
 
Veranderend aankoopgedrag in woonbranche
Het nieuwe winkelen in kaart gebracht
Het consumentengedrag verandert momenteel, onder invloed van internet en social media zoals Facebook en Hyves. Daarover worden veel aannames gedaan; maar welke veranderingen vinden nu daadwerkelijk plaats in het oriënterings- en aankoopgedrag in bijvoorbeeld de woonbranche? Het rapport Aankoopgedrag Zonweringconsumenten van Qudata geeft hier antwoord op en komt met verrassende uitkomsten.
Lees verder ...
 
CBS- en Zonvak/Qudata-cijfers:
Woonbranche plust in augustus
De omzet van de detailhandel steeg in de maand augustus duidelijk ten opzichte van twaalf maanden daarvoor. Volgens het CBS liet met name de omzet in de woninginrichting en de consumentenelektronica een toename zien. Ook de Qudata/Zonvak Branchebarometer bevindt zich in een stijgende lijn. De verwachtingen voor het aankomende half jaar zijn overigens minder positief.
Lees verder ...
 
Zonvak-panelleden voorzien groei private label
Rol van zonweringmerk in verkoopproces marginaal
In hoeverre speelt een zonweringmerk een rol in de aankoopbeslissing van de consument? Volgens bijna driekwart van de Zonvak-panelleden vragen de klanten niet specifiek naar een merk en men verwacht dat met name de positie van het private label de aankomende jaren zal verbeteren. Dit blijkt uit onderzoek van Qudata onder haar Zonvak-panelleden.
Lees verder ...
 
Voorinschrijving onderzoek Qudata onder consumenten
Aankoopgedrag zonweringconsumenten onder de loep
Op welke wijze oriënteert de consument zich in zijn of haar zoektocht naar zonweringproducten? In hoeverre wordt de informatie vergaard via internet en op welk moment kiest men ervoor om een showroom te bezoeken? Allemaal vragen waar u als ondernemer of leverancier in de zonweringmarkt vast uw mening over heeft, maar waar nooit daadwerkelijk onderzoek naar is gedaan. Onderzoeksbureau Qudata voert dit najaar, in opdracht van Zonvak Magazine, een onderzoek uit onder consumenten waarbij het aankoopproces van zonwering centraal staat.
Lees verder ...
 
Wonenmarkt in houdgreep door passieve consument
Zonweringmarkt wel in de lift
Het eerste half jaar zit erop. Hoe ziet de markt van de zonweringbranche eruit? De Branchebarometer van Zonvak Magazine laat een voorzichtig herstel zien. Al zit er wel een groot verschil tussen de consumentenmarkt en de projectmarkt. Zonvak Magazine zet voor u alle cijfers van het laatste half jaar op een rij.
Lees verder ...
 
Ondernemers zeer positief over omzetverwachtingen garagedeuren
De verkoop van garagedeuren zit duidelijk in de lift. Bijna 75 procent van de ondernemers die deel uitmaken van het Zonvak-panel, verwacht het aankomende jaar een stijgende verkoop van garagedeuren. Dit blijkt uit recent onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses.<br>
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Qudata onderzoek toont aan:
Keukenzaak belangrijkste verkoper van apparatuur (1)
Hoewel keukenapparatuur door steeds meer afzetkanalen wordt verkocht, is de keukenspeciaalzaak (KRT) nog steeds de belangrijkste. Dit blijkt uit recent onderzoek van Qudata naar de afzet van deze producten. Zoals verwacht mag worden is het marktaandeel in aantallen met name voor inbouw erg hoog, maar zelfs van vrijstaande apparatuur gaat eenderde via de keukenspeciaalzaak.
Lees verder ...
 
 
   Consumentenonderzoek badkamermarkt
Speciaalzaak heeft grootste marktaandeel
Uit het meest recente consumentenonderzoek Qudata Markt- & Trendanalyses naar de markt van badkamers en badkamerproducten (mei 2019) blijkt, dat de rol van de speciaalzaak nog steeds sterk is. De verkoop via winkels neemt weliswaar gedurende de jaren iets in belang af, maar is nog steeds verreweg het belangrijkst.
Lees verder ...
 
 
   61% Nederlanders wil best klushuis
Maar liefst 61 procent van de Nederlanders is bereid om een woning te kopen of te huren waar nog aan geklust moet worden. Dit blijkt uit onderzoek van Offerteadviseur, een onafhankelijke website waarop iedereen offertes kan aanvragen en vergelijken voor ieder soort klus in, op of rondom het huis, gehouden onder 1.022 Nederlanders van 18 en ouder.
Lees verder ...
 
 
   Wat sanitairconsumenten vinden
Buitenlandse bouwmarkten positioneren zich duidelijker
Bouwmarkten in Nederland onderscheiden zich op het gebied van sanitair amper van elkaar. Voor een deel is dat te begrijpen, omdat ze een grote markt moeten bedienen met relatief imagoloze producten. Opvallend is echter dat de nieuwkomers Hornbach en Bauhaus zich juist wel anders hebben gepositioneerd tussen de Nederlandse retailers.
Lees verder ...
 
 
   Grote verschillen per segment
Forse omzetgroei is voorbij
De consumptieve bestedingen van de Nederlandse huishoudens nam afgelopen jaar nog toe. Maar de omzet van de woonbranche als geheel bleef daarbij achter. “De forse omzetgroei die de gevestigde woonbranche afgelopen jaren telkens noteerde, is voorbij”, constateert ook INretail. Bovendien zijn er grote verschillen per regio en per branchesegment.
Lees verder ...
 
 
Onderzoek consumentenaankoop (1)
Keukenzaak blijft favoriet voor apparatuur
Meer dan de helft van de consumenten koopt hun keukenapparatuur nog steeds fysiek. En wanneer de consument voor een winkel kiest dan is dat meestal - en over de jaren ook steeds vaker - voor een keukenspeciaalzaak. Bovendien besteden zij daar behoorlijk veel meer dan bij de andere verkoopkanalen, zo blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses.
Lees verder ...
 
Online aankopen DHZ beperkt
Het aantal consumenten dat hun doe-het-zelf producten online aanschaft, is nog altijd relatief beperkt. Uit internationaal onderzoek van Statista global consumer survey, waarin ook Nederland wordt mee...
Lees verder ...
 
Consument laat onderhoudsbedrijf merken kiezen
Particulieren die professionals inschakelen voor onderhoudswerk willen meestal niet zelf de verantwoordelijkheid dragen voor product- en merkbeslissingen. Men vertrouwt hiervoor liever op de expertise van de onderhoudsprofessional.
Lees verder ...
 
Ook locatie en bekendheid aankoopmotieven
Badkamerklant kiest dhz om prijs
Van de consumenten die naar de bouwmarkt of bouwmaterialengroothandel gaan om een badkamer of -accessoires te kopen, doet een meerderheid dit vanwege de (lage) prijs. Dat blijkt uit het Consumentenonderzoek Badkamers en –Producten 2017 van Qudata Markt- en Trendanalyses.
Lees verder ...
 
25 jaar retail in Nederland
Een terugblik op 25 jaar doehetzelf
Qumedia, de uitgeverij van onder meer vakblad KWM. bestaat deze maand 25 jaar. Een mooi moment om eens terug te kijken op de dhz-branche zo'n 25 jaar geleden. Welke trends werden er destijds waargenomen? Is er veel veranderd, of misschien juist helemaal niet....?
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Vertaal via Google
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken