Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Zonvak Magazine 
 
Afscheid van het jaar 2012
Het jaar 2012 was, zoals vooraf verwacht werd: een jaar met tegenvallende omzetten en een stijgend aantal winkelsluitingen. De Nederlandse zonweringmarkt was, als onderdeel van de bouwgerelateerde woonbranche, een van de grote slachtoffers van de internationale economische crisis. Zowel de cijfers van het Zonvak-Panel als van CBW-Mitex waren pessimistisch. Een jaar om snel afscheid van te nemen...
Lees verder ...
 
Zonweringmarkt krimpt
De zonweringmarkt krimpt. Dat is de conclusie van het structuuronderzoek zonwering- en rolluikenbranche 2012 van EIM in opdracht van het Hoofdbedrijfschap Ambachten. De omzet in de branche ligt zo’n...
Lees verder ...
 
Voorinschrijving Qudata-onderzoek:
Aankoopgedrag Zonweringconsumenten 2012
Op welke wijze zoeken consumenten anno 2012 zonwering? Van welke mediakanalen maken consumenten gebruik in hun zoektocht naar geschikte zonwering? In welke mate gebruikt men een smartphone om bijvoorbeeld prijzen te vergelijken? Allemaal vragen waar u als retailer in en leverancier van zonwering wellicht mee worstelt... Onderzoeksbureau Qudata Markt- & Trendanalyses voert dit najaar voor de derde maal onderzoek uit naar het sterk veranderende aankoopgedrag van zonweringconsumenten.
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving Qudata-onderzoek
Aankoopgedrag zonweringconsumenten
Op welke wijze zoeken consumenten anno 2012 zonwering? Van welke mediakanalen maken consumenten gebruik in hun zoektocht naar geschikte zonwering? In welke mate gebruikt men een smartphone om bijvoorbeeld prijzen te vergelijken? Allemaal vragen waar u als retailer in en leverancier van zonwering wellicht mee worstelt... Onderzoeksbureau Qudata Markt- & Trendanalyses voert dit najaar voor de derde maal onderzoek uit naar het sterk veranderende aankoopgedrag van zonweringconsumenten.
Lees verder ...
 
Structuuronderzoek Zonweringbranche
Onderzoeksbureau Qudata voerde dit voorjaar in opdracht van Zonvak Magazine een algemeen structuuronderzoek uit naar de huidige stand van zaken in de zonweringbranche. De uitkomsten worden gepubliceer...
Lees verder ...
 
Interessante inzichten op seminar Qudata
Kent de retail de consumententrends?
Wat wenst de hedendaagse consument? Verkiest hij internet inmiddels boven de fysieke winkel, of juist niet? Welke trends leven er onder de consumenten? En weten retailers eigenlijk wel wat de klant belangrijk vindt? Onderwerpen die de revue passeerden tijdens het Qudata-seminar 'Consumententrends in Wonen'.
Lees verder ...
 
Ondanks dramtisch jaar 2011
Zonvak-panel over eigen onderneming wel tevreden
2011 was een moeizaam jaar voor de branche, waarbij het opvalt dat de panelleden in het Zonvak-panel over hun eigen ondernemingsresultaten best tevreden waren. Vooruitblikkend naar het verdere verloop van dit jaar is men nog steeds niet erg positief, maar ervaring leert dat in aanloop naar de zomer het vertrouwen onder ondernemers stijgt.
Lees verder ...
 
Branche ziet toekomst somber in
De BrancheBarometer laat over de afgelopen maanden een gematigd positief beeld zien, waarbij juli traditioneelgetrouw een dip vertoont. Het is afwachten hoe augustus zich ontwikkelt en met name ook we...
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving Qudata-onderzoek naar...
Aankoopgedrag Zonweringconsumenten
Waar letten consumenten op bij aankoop van zonwering? Speelt de prijs een belangrijke rol, of is de persoonlijke service in de winkel van doorslaggevende betekenis? Of koopt men liever via internet? Allemaal vragen waar u als ondernemer of leverancier in de zonweringmarkt wellicht mee worstelt... Onderzoeksbureau Qudata Markt- & Trendanalyses voert dit najaar, in opdracht van Zonvak Magazine, voor de tweede maal een onderzoek uit onder consumenten waarbij het aankoopproces van zonwering centraal staat.
Lees verder ...
 
Voorinschrijving onderzoek Qudata:
Naamsbekendheid & Imago Zonweringmerken
Hoeveel waarde hechten consumenten anno 2011 aan een gerenommeerd zonweringmerk? In hoeverre heeft het winkelmerk het A-merk uit het schap verdreven? Kortom, in welke mate slagen fabrikanten van buitenzonwering, raamdecoratie en aanpalende productgroepen erin met hun bekende merken toegevoegde waarde te creëren?
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Update coronacrisis
Winkelpassanten nog niet op pre-corona niveau
Vanaf half april zag Locatus, die continue de ontwikkeling van de passantenaantallen in coronatijd volgt, een redelijk snel herstel van de drukte in binnensteden. Op 23 mei lagen de passantenaantallen...
Lees verder ...
 
 
   Startpagina.nl: Verdubbeling pageviews wonen
Door het coronavirus zoeken steeds meer Nederlandse huishoudens online naar informatie.  Startpagina.nl onderzocht het gebruikersgedrag in het vraag- en antwoord onderdeel GoeieVraag in coronatijd. Niet heel verrassend voerden ezondheidsvragen de boventoon, maar Nederland raadpleegde ook massaal vragen over huis en tuin.   
Lees verder ...
 
 
   Positionering keukenretailers (2):
Ikea onderscheidt zich van andere retailers
Van de vijf meest genoemde keukenretailmerken is in de vorige editie van KIM een analyse gemaakt van de redenen waarom consumenten voor deze verkoper hebben gekozen. In dit artikel volgt een analyse naar wie er voor bepaalde merken hebben gekozen. Groot zijn de onderlinge verschillen niet; vooral Ikea lijkt zich te onderscheiden van de rest.
Lees verder ...
 
 
   Update coronacrisis
FREO: “Corona zorgt voor financiële pas op de plaats”
Uit onderzoek blijkt dat bijna 30% van de Nederlanders zich zorgen maakt over zijn of haar financiële situatie als gevolg van de coronacrisis. In bijna driekwart van de gevallen denken mensen nu extra goed na over hun plannen voor de aanschaf van bijvoorbeeld een nieuwe auto, een verbouwing of een andere grote uitgave in 2020.
Lees verder ...
 
 
   Update coronavirus
Wij horen graag hoe het met u gaat
Op de websites van onze media staat de komende maanden een actuele poll. Onze redacteuren vragen iedereen uit onze branches om hun mening hier te geven. De antwoorden zijn volkomen anoniem en kunnen niet getraceerd worden naar u. U kunt hier niet alleen uw oordeel geven, maar ook bijhouden hoe het met uw collega’s gaat. Door op de knop ‘Resultaten’ te drukken kunt u zien wat het lopende resultaat is.
Lees verder ...
 
 
   Positionering keukenretail
Klant maakt heldere keuze voor retailer
Uit meerjarige onderzoeken naar de aanschaf van keukens blijkt dat de kopers heel goed weten waarom zij hun keuken bij een bepaalde keten kopen. In deze analyse: wat zijn de redenen om voor een bepaalde retailer te kiezen? Soms een lage prijs, soms deskundigheid en betrouwbaarheid. Uit het overzicht over meerdere jaren is duidelijk te zien hoe grote spelers op deze markt zich profileren.
Lees verder ...
 
 
   Update coronacrisis
Omzetverwachting ondernemers negatief
Er zijn meer ondernemers die verwachten dat het economisch klimaat verslechtert dan dat het verbetert. Bijna 35 procent van de ondernemers in de detailhandel voorziet een negatiever economisch klimaat.
Lees verder ...
 
 
   Hoe koken Nederlanders het liefst?
Keukenmerk Etna deed onderzoek naar het kookgedrag van Nederlanders. “Op dit moment zet 56 procent van de Nederlanders de pannen (bijna) iedere avond op het vuur (gaskoken), een derde kookt op induc...
Lees verder ...
 
 
   Niet alle mannen kunnen klussen
Maar liefst 22 procent van de Nederlandse vrouwen zegt beter te kunnen klussen dan hun partner. Dit blijkt uit een onderzoek van LaminaatenParket.nl onder 1.336 Nederlanders met een relatie, uitgevoerd door PanelWizard. Van alle vrouwelijke respondenten vertrouwt daarnaast een kwart haar wederhelft niet met zware klusapparatuur.
Lees verder ...
 
 
   Consumentenonderzoek geeft inzicht
Leeftijd bepaalt keuze bij aanschaf badkamer
Consumenten die wat ouder zijn, stellen andere eisen bij de aankoop van badkamers dan jongeren. Zo vinden zij comfort en veiligheid belangrijk. De groep van 41 tot en met 55 jaar vernieuwt badkamers vaker helemaal. Jonge consumenten willen nieuwe producten, omdat ze vaker verhuizen en dan opnieuw gaan inrichten.
Lees verder ...
 
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Vertaal via Google
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken