Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Karwei Management 
 
   Column
Hoe overleeft uw onderneming Covid-19?
Hoe is het in de DHZ branche? In Nederland worden diverse veiligheidsmaatregelen genomen om verspreiding van het virus tegen te gaan. Winkels mogen volgens het kabinet open blijven, mits voldaan wordt...
Lees verder ...
 
 
   Nieuwe betaaloplossingen retail
Retail moet mee met nieuwe betaalsystemen
Retailers worden geconfronteerd met enorme veranderingen op het gebied van betalen. Pinnen is in ons land niet meer weg te denken en ook het gebruik van de QR-code bij online betalingen of telebankieren is gemeengoed geworden. De introductie van contactloos betalen verloopt zo snel dat nu al 50 procent van de transacties contactloos afgehandeld wordt. Daarnaast komen er steeds aanbieders van apps die betalen via de mobiele telefoon mogelijk maken. Ondernemers vragen zich af hoe ze op al die veranderingen moeten reageren.
Lees verder ...
 
 
   Zevij Necomij groeit 7 procent
Inkooporganisatie voor de technische groothandel Zevij-Necomij heeft in 2016 een omzetstijging van 7 procent behaald. Dit resulteert in een omzet van € 413 miljoen. Dat de economische crisis achter de...
Lees verder ...
 
 
   Positief resultaat Ferney Group
Ferney Group heeft 2011 afgesloten met een volumegroei van ruim 12 procent. Dat is met name te danken aan het positieve bedrijfsresultaat in de periode april tot september van het vorig jaar. De private labels Kelfort, Oxloc en Ironside vertoonden met ruim 16 procent een extra sterke groei.
Lees verder ...
 
 
   Hornbach tevreden over cijfers eerste kwartaal

Als de cijfers van de Hornbach-groep illustrerend zijn voor de bouwmarktsector,dan lijkt het weer de goede kant op te gaan. Het concern Hornbach Holding AG is het boekjaar 2011/2012 namelijk positief begonnen: de omzet van het concern is in de eerste drie maanden van dit boekjaar (1 maart tot en met 31 mei 2011) gestegen met 11,1% tot 918,1 miljoen euro (vorig jaar 826,6 miljoen euro).
Lees verder ...
 
 
Nog 11 miljard aan klussen
Nederlanders hebben voor ruim 11 miljard euro aan niet uitgevoerde klussen in en om het huis liggen. Ruim de helft wil nog deze zomer tenminste een deel daarvan oppakken. Dat blijkt uit onderzoek van MSI-ACI en Marktplaats.
Lees verder ...
 
   Voorzichtige verbetering bedrijfsresultaat PontMeyer
PontMeyer, leverancier van hout, plaat- en bouwmaterialen voor de Nederlandse Bouw, heeft in 2010 een minder slecht jaar gedraaid dan in 2009. De omzet daalde met 7,8 procent naar 303,7 miljoen euro, maar tevens nam het kostenniveau af met 9,3 procent, tot 8 miljoen euro.
Lees verder ...
 
 
   Voorzichtige verbetering bedrijfsresultaat PontMeyer in 2010
PontMeyer, leverancier van hout, plaat- en bouwmaterialen voor de Nederlandse Bouw, heeft in 2010 een minder slecht jaar gedraaid dan in 2009. De omzet daalde met 7,8 procent naar 303,7 miljoen euro, maar tevens nam het kostenniveau af met 9,3 procent, tot 8 miljoen euro.
Lees verder ...
 
 
   Bouwend Nederland lanceert Z factuur
Bouwend Nederland lanceert samen met ZET solutions, een bedrijf voor internetdiensten, de zogenaamde Z factuur voor elektronisch verzenden, ontvangen en beheren van facturen in de bouw- en infrasector. Elektronisch verzenden en verwerken van facturen kan de bouwsector volgens Bouwend Nederland jaarlijks 300 miljoen euro besparen.
Lees verder ...
 
 
   Zevij plust 5 procent in 2010
Met een omzet van 212 miljoen euro is Zevij-directeur Marc de Dobbelaere trots op dit behaalde resultaat. 'In 2005 was de omzet nog 120 miljoen euro. Wij zetten, ondanks de slechte economische omstandigheden, de groei voort. Het strategische beleid waarmee we ons focussen op inkoopactiviteiten en op verbetering van de dienstverlening aan leden en leveranciers o.a. op het gebied van automatisering werpt zijn vruchten af.'
Lees verder ...
 
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   De toekomst van de retail
De omzet van internetverkopen binnen de detailhandel steeg in het tweede kwartaal met meer dan 17 procent ten opzichte van een jaar eerder. Na een recordgroei van 85 procent in de eerste drie maanden ...
Lees verder ...
 
 
   Grote uitdagingen, ook na covid-19
De retailsector is al jaren in verandering en het speelveld is door covid-19 extra hard door elkaar geschud. Sinds begin juni zijn de coronamaatregelen voor winkels verder versoepeld en we komen dus s...
Lees verder ...
 
 
   Omnichannel is het nieuwe normaal
Ook na de pandemie zullen Europese shoppers uit alle leeftijdsgroepen en in elke productcategorie beduidend meer online blijven kopen. Dat zegt het Smart E-Commerce rapport van UPS dat meer dan 10.000...
Lees verder ...
 
 
   Column Natale
Klanttevredenheid onderzoeken
Nu de consumentenbestedingen aan zaken in en om de woning ongekende hoogten evenaren, maken de planning en montagediensten overuren. De omzet van Nederlandse internetverkopers steeg sinds het begin v...
Lees verder ...
 
 
   Financiering van groei op online platforms
Online retail groeit al jarenlang veel harder dan fysieke retail. Online platforms nemen daarbij een steeds belangrijkere positie in. Retailers en merken staan voor de keuze om wel of niet te gaan sam...
Lees verder ...
 
 
   Veranderingen komen in een stroomversnelling
De coronapandemie maakt dat bestaande structurele veranderingen in een stroomversnelling komen, mede door toenemende concurrentie en de verdere shift naar online. Door deze ontwikkelingen staat de det...
Lees verder ...
 
 
   Na een onstuimig jaar weer volop uitdagingen
De corona pandemie is nog niet voorbij, maar hoe de retailsector omgaat met de structurele en fundamentele veranderingen blijft bepalender voor de toekomst dan de stand van de economie. Het afgelopen ...
Lees verder ...
 
 
   De lokale winkel 3.0
Voor de corona-crisis waren winkels voor de klant net als water uit de kraan: altijd beschikbaar. Tijdens de crisis bleek dat dit geen vanzelfsprekendheid is. Klanten zagen dat lokale winkels het moei...
Lees verder ...
 
 
   Column Natale
Zomer in Nederland
Krantenbericht: “Door corona stijgt de werkloosheid in een rap tempo. Ondanks de overheidssteun lukt het ondernemingen niet om al het personeel in dienst te houden.” Het blijkt dat veel jongeren hun b...
Lees verder ...
 
 
   Snel en veilig winkelen
De retailsector is al jaren in fundamentele verandering en daar bovenop komt nu de huidige corona crisis. De maatregelen die zijn getroffen om verdere verspreiding af te remmen, raken iedere sector ma...
Lees verder ...
 
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Vertaal via Google
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken