Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000
artikelen!).
Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd.
U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje),
via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.
Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins
incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief
verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.
Gevonden in Karwei Management
Omzet bouwmaterialen 2002
De omzet van Nederlandse producenten van bouwmaterialen daalde voor de meeste productgroepen in 2002. De omzet van panelen en platen alsmede de omzet van timmerwerken voor bouwwerken steeg. De omzet v...
NMB-Amstelland boekt meer winst
NBM-Amstelland verwacht voor het boekjaar 2000 per aandeel een stijging van 10 procent van de winst uit de voortgezette activiteiten ten opzichte van de winst uit deze activiteiten in 1999. Deze winstverwachting is uitgesproken in een vergadering van aandeelhouders die plaatsvond op maandag 20 november. Verder is in deze vergadering beslist over de wijziging van de naam NBM-Amstelland. Dit is met ingang van 21 november Amstelland NV geworden.
Jan Nijhof, directeur Nijhof Baarn:
'Het is mijn taak om blijvend af te wijken'
De firma Nijhof in Baarn kent zeker in vakkringen een nationale reputatie. De winkel, die zich toelegt op zowel bouwen als wonen, heeft van meet af aan sterk de nadruk gelegd op decoratief materiaal. Wie de ruim 12.000 vierkante meter doorkruist, wordt overdonderd door de variatie in dit aanbod. 'Ik zie natuurlijk ook dat bouwmarkten dichter naar mij toekruipen, waarbij ze zich steeds meer profileren als home decoration store. Mijn taak is om daar afstand van te blijven houden', zegt directeur Jan Nijhof.
Koninklijke Vendex KBB nv positief
Door overname Brico sterke omzetgroei
Koninklijke Vendex KBB nv is uitermate positief over het derde van het boekjaar 2002/03. Er werden over de hele linie hogere omzetten behaald, waarbij vooral de Doe-Het-Zelf-tak door de overname van de <br>Belgische Doe-Het-Zelfketen Brico goede resultaten boekte.
Omzet augustus gestegen
De omzet van de detailhandel is in augustus flink gestegen. Uit cijfers van het CBS blijkt dat de omzet van de non-foodwinkels deze maand ruim 10 procent hoger ligt dan in augustus vorig jaar. De flin...
Omzet Reesink stijgt
Over het eerste helft van dit jaar is de omzet van Reesink uit Zutphen, in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar, met drie procent gestegen tot 73,95 miljoen. Reesink is eigenaar van de formule...
Vendex KBB overtreft verwachtingen
Vendex KBB heeft met zijn halfjaarcijfers de verwachtingen overtroffen. Het detailhandels- en warenhuisconcern boekte de eerste helft van dit jaar een nettowinst 47 miljoen euro (?103,6 miljoen). Dit is negen procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Exclusief de op te heffen modeformule Kreymborg steeg de netto-omzet circa acht procent. De doe-het-zelf unit boekte met 25 miljoen euro een ruim twaalf procent hoger operationeel bedrijfsresultaat.
Winst voor Axa Stenman
Axa Stenman sloot het eerste halfjaar af met een 37 procent hogere nettowinst van ?7,7 miljoen. Deze indrukwekkende cijfers dankt het bedrijf mede aan de overname van het Deense Basta (fietssloten en -verlichting) in januari van dit jaar. De acquisitie zorgde voor een enorme stijging van de omzet, die met 75 procent tot ?88,1 miljoen groeide. De omzet uit het buitenland groeide in een klap met 360 procent.
Fabrikant Flair is failliet
Gilze, fabrikant van de plastic tuinstoelen van Flair is failliet verklaard. De oorzaak is volgens woordvoerders van het bedrijf mismanagement. 'Het product van een reeks van jaren waarin steeds wisse...
Omzetten 4,8 procent hoger
Doe-het-zelf winkels hebben in de periode van januari tot juni een omzet gehad die 4,8 procent hoger was dan dezelfde periode vorig jaar. Dit blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). In de hele detailhandel was de omzet in de eerste helft van dit jaar 4,7 procent hoger dan in dezelfde periode van 1999. Vooral de non-foodsector van de detailhandel heeft de omzet, 5,6 procent in het eerste halfjaar, flink kunnen verbeteren.
Vorige |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
Volgende
Gevonden in onze andere uitgaven
|
|
Winkelstraat-problemen nemen toe
In de eerste helft van dit jaar liep de leegstand van Nederlandse winkelpanden op: van 6,7 procent van het aantal panden begin naar 7,0 procent. Het aantal leegstaande panden steeg daarmee van 14.775 ...
|
|
|
Risico’s cybercrime worden steeds groter
“DDos-aanval haalt webwinkel urenlang uit de lucht.” De kans dat we deze kop bovenaan een nieuwsbericht zien, groeit elk jaar. Volgens onderzoek nam het aantal DDos-aanvallen in 2018 met 15 procent to...
|
|
|
Future-proof
Digitalisering en maatschappelijke veranderingen hebben een impact op merkbeleving en marktwaarde. We hebben de komende jaren te maken met een vijftal digitale ontwikkelingen die bepalend zijn voor de...
|
Aantal webwinkels groeit explosief
Structurele veranderingen van de retailsector (consumentengedrag, demografie, technologie, concurrentie) zijn veel bepalender voor de toekomst van de retail dan de swings in de economie. Ook in de woo...
Innovatie: keiharde noodzaak
Zowel de retail- als de groothandelsmarkt verandert fundamenteel door veranderend klantgedrag, demografie en technologie. Innovatie is noodzakelijk om op deze veranderingen te blijven inspelen. Via in...
Iets minder winst voor Ikea Nederland
Ikea heeft het vorige boekjaar 53,5 miljoen euro winst geboekt in ons land. Dat is iets minder dan een jaar eerder, toen de winst van de woonwinkelketen 54 miljoen euro bedroeg. Het verschil tussen de...
Omnichannel: Amazon en Coolblue
Wonen en DHZ profiteren van de sterke woningmarkt, zo blijkt uit de Rabobank Retail Update van januari. Maar ook in 2018 zal de retailsector blijvend innoveren door veranderingen in consumentengedrag,...
Retail 2017 in positieve flow
Jos Voss, sectorspecialist Retail bij Rabobank Nederland:
De retailsector blijft in een positieve flow en de verwachting is dat in 2017 de sterkste jaargroei sinds 2007 gerealiseerd wordt. De marktoms...
Zijn de rechten van u?
Veel ondernemers hebben te maken met dienstverleners die iets maken dat beschermd wordt door het auteursrecht zoals een websitebouwer, reclamebureau/grafisch vormgever, ICT/software leverancier, fotog...
Expertise als troefkaart
In mijn vorige column gaf ik aan dat er twee belangrijke troefkaarten overblijven voor fysieke winkels: de ‘Expertise’ van het personeel en de ‘Experience’ (beleving) van de winkel. Laten we het aspec...
Vorige |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
Volgende