Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
Categorie
 

 
 
Gevonden in Karwei Management 
 
Bedrijfsresultaat Maxeda gedaald
Uit het jaarverslag van Maxeda blijkt dat ook het detailhandelsconcern last heeft van de crisis. In het afgelopen boekjaar dat in januari werd afgesloten, daalde het bedrijfsresultaat met 4,4 procent tot 223 miljoen euro.
Lees verder ...
 
AkzoNobel moet sneller saneren
Het verf- en chemieconcern AkzoNobel verwacht sneller en ingrijpender te moeten reorganiseren dan tot nu toe was voorzien. 'De zware handelsomstandigheden van het vierde kwartaal hebben zich in 2009 doorgezet. We verwachten daarom dat dit jaar zeer uitdagend zal worden', stelde topman Hans Wijers in een toelichting op de jaarcijfers. De ingrepen betreffen vooral het onderdeel decoratieve verven in continentaal Europa. Eind vorig jaar kondigde het concern al een reorganisatie aan waarbij 3.500 banen verdwijnen. Inmiddels hebben 1.660 mensen het bedrijf verlaten.
Lees verder ...
 
Consumentenvertrouwen stort in
Het vertrouwen van de consument is in juli verder gekelderd. De vertrouwensindicator daalde van -19 naar -31. Dit is de op één na grootste daling ooit waargenomen. Alleen in september 2007 nam het vertrouwen sterker af. Ook de ondernemers in de doe-het-zelfbranche zijn sceptisch, zo blijkt uit een rondvraag onder de leden van het Karwei Panel.
Lees verder ...
 
Sparen voor later populair
Sparen voor later is het meest populaire spaardoel onder Nederlanders. Het gaat hierbij niet alleen om een betere inkomensvoorziening op later leeftijd. Onder 'sparen voor later' verstaan Nederlanders...
Lees verder ...
 
Nederlandse woningmarkt in het tweede kwartaal 2008:
Consument is voorzichtig door stagnerende economie
Zoals al uit meerdere publicaties is gebleken daalt het aantal verkochte woningen in Nederland fors. Maar volgens Ed van de Bijl van de Landelijke Makelaars Vereniging LMV is het een tijdelijk stagnatie en heeft deze ontwikkeling al helemaal niets te maken met de kredietcrisis in Amerika. 'Er is eerder sprake van afvlakken van de groei...'
Lees verder ...
 
Nederland ontspringt wereldwijde recessie
Als gevolg van de kredietcrisis zal de economische groei dit jaar wereldwijd terugvallen. Maar er is met uitzondering van de VS geen sprake van een recessie. In 2009 zal de economische groei alweer opleven, waarbij Nederland een sterkere groei gaat vertonen dan de andere landen in de eurozone. Dat stelt de Rabobank in de vandaag verschenen juni-editie van haar Economisch Kwartaalbericht.
Lees verder ...
 
Column Financieel
Geen benul en toch moeten kiezen!
Er zijn maar weinig mensen die enig benul hebben van hun pensioen. Het lijkt net of het ons niet interesseert. Of we denken dat het allemaal wel goed komt. Toch hebben de meesten van ons een pensioeng...
Lees verder ...
 
Column Financieel
Eerder stoppen met werken?
De meeste werkers willen graag eerder stoppen met werken. Als werkgever kunt u zich onderscheiden door uw werknemers hierin te faciliteren. Zo kunt u uw werknemers extra laten sparen of gebruik laten ...
Lees verder ...
 
Column Financieel
Core business
Ondernemers zijn het liefst met hun bedrijf bezig. Employee benefits, pensioenen en het eigen risico dragen voor de WGA, hebben niet hun eerste aandacht. Toch stromen de uitnodigingen binnen. Koppen a...
Lees verder ...
 
Column Financieel
'Zorg en Woeker'
De kranten waren er de afgelopen weken vol van. De reclamespotjes waren niet uit de lucht. Zorgverzekeringen en woekerpolissen. Verzekeraars lieten ons weten, dat we vooral op hun zorgaanbod moesten i...
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
 
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Niet elke sector profiteert van consumentenuitgaven
Nederlandse consumenten kopen minder spullen en voedsel, maar omdat de prijzen stijgen neemt de omzet nog steeds toe. Dat is nu al vijf kwartalen op een rij het geval. In het tweede kwartaal steeg de ...
Lees verder ...
 
 
   Column Natale Valente
Alternatieve financiering
Stel, je onderneming heeft te maken met een seizoenspatroon, dus pieken in de omzet. Je koopt je goederen in het buitenland in en moet (een deel) vooruitbetalen. Je werkkapitaalfinanciering is geregel...
Lees verder ...
 
 
   Voorraadproblematiek
Waar ondernemers recent nog geconfronteerd werden met te lage voorraden en supply chain problemen (productieproblemen in de exporterende landen, lange vaar- en transporttijden, hoge container- en opsl...
Lees verder ...
 
 
   Uitdagingen en meevallers
Voor ondernemers in de dynamische retail- en groothandel voorzien we voor 2023 en 2024 grote uitdagingen, maar ook kansen. Het jaar 2022 werd afgesloten met een recordgroei in omzet voor de non-food ...
Lees verder ...
 
 
   Inflatie een belemmering?
Prijsstijgingen, iedereen heeft ermee te maken. Zowel zakelijk als privé is alles duurder geworden in de afgelopen maanden. De energieprijzen hebben in 2022 de inflatie enorm gestuwd. Nu zijn het de v...
Lees verder ...
 
 
   Van ‘just-in-time’ naar ‘just too much’?
Iedere retailer verkoopt wat hij inkoopt en daarom zijn goede relaties met leveranciers, als strategische partners in de productie van de handelsvoorraden, noodzakelijk. Toegang tot productiecapacitei...
Lees verder ...
 
 
   Column Natale Valente
Financieel van de leg
Zondagochtend, in alle vroegte genieten van lekker bruin brood en een goede espresso, gezet zoals vroeger, met een Bialetti Moka Express. De schrijver begint aan zijn column. Bijzonder? Nou, de zon sc...
Lees verder ...
 
 
   Nadenken over noodscenario
Wat nou als je als ondernemer ineens uitvalt
Stel, je bent ’s ochtends onderweg naar je bedrijf, maar je komt er nooit aan. Hartstilstand, auto-ongeluk, andere narigheid…. Hoe gaat het op zo’n moment verder met je bedrijf? Weten medewerkers precies wat ze moeten doen? Is je partner op de hoogte van alle ins en outs om de zaak draaiende te houden? Wat nou als je als ondernemer/bedrijfseigenaar ineens ziek wordt en langere tijd niet inzetbaar bent voor het bedrijf, of erger nog, als je onverwacht komt te overlijden? Hoe misbaar ben jij in je bedrijf; stort alles in wanneer jij als ondernemer - tijdelijk of blijvend - wegvalt?
Lees verder ...
 
 
   De kunst van het verleiden
Als ondernemer ben je continue bezig met het verleiden van je klant om een aankoop bij jou te doen. In de huidige economische omstandigheden lijkt dat een hele opgave, een ware kunst. De consument is ...
Lees verder ...
 
 
   Het familiebedrijf (deel IV)
Het ongekende vermogen: de X-factor van het familiebedrijf
Familiebedrijven presteren beter dan andere bedrijven, omdat ze vaak minder formeel worden geleid. Ze laten zich niet in een keurslijf van kwaliteitsnormen, quota en controlelijstjes persen, maar nemen ook beslissingen op basis van ervaring en intuïtie. En dat werkt, zo blijkt uit onderzoek, uitgevoerd door het Erasmus Centre for Family Business, in samenwerking met BDO Accountants & Adviseurs en Rabobank. In deze vierde aflevering van onze verhalenreeks over familiebedrijven, bespreken we de zachte kant van het familiebedrijf: het ongekende vermogen.
Lees verder ...
 
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Deze pagina printen
Vertaal via Google
Uw mening