Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
Categorie
 

 
 
Gevonden in STS 
 
Column Management
Levensfasen moet je managen
Deze zomer heb ik een lange fietstrektocht door Europa gemaakt. In zo’n periode zie je tientallen hotels en restaurants van binnen. Grotere, tot ketens behorende formules en kleinere zelfstandigen. Jo...
Lees verder ...
 
Column Management
Luisteren naar klanten
In de afgelopen tijd heb ik met een aantal verschillende bedrijven klantenpanels georganiseerd. Daarbij werd in groepen met kopers en niet-kopers onder leiding van een interviewer gesproken over de pr...
Lees verder ...
 
Column Management
Wie doet wat hij altijd deed?
...zal krijgen wat hij altijd kreeg. Deze zin uit de zogenaamde leercirkel gebruik ik nog al eens bij ondernemingen die veranderingen moeten doorvoeren. Omdat de resultaten terug lopen, de marktpositi...
Lees verder ...
 
Column Management
Doorgeschoven ellende
De wet van de doorgeschoven ellende luidt dat mensen trachten problemen zoveel mogelijk op het bordje van een ander te leggen. Daarmee willen zij hun eigen overlast of schade beperken. Welnu, in deze ...
Lees verder ...
 
Column Management
Doe maar gewoon
Toen ik, lang geleden, als directeur binnenkwam bij de HEMA was een van de motto?s van het bedrijf: ?Het gewone ongewoon goed doen?. Bedoeld werd dat de HEMA zich richtte op gewone dingen voor dagelij...
Lees verder ...
 
Qudata onderzoeksplatform voor wonenbranche
Onderzoeken en eigen analyses geven abonnees voorsprong
Voor elke fabrikant, leverancier en detaillist zijn actuele marktgegevens van levensbelang. Die cijfers bieden inzicht in de branche en leggen kansen en bedreigingen bloot. Maar die cijfers alleen vertellen niet het complete verhaal en daarom is onderzoeksbureau Qudata uw 'partner in business'. Want Qudata onderzoekt zelf, verzamelt andere onderzoeksgegevens en verrijkt ze vervolgens met de knowhow van de redactie. Daarmee bieden we u toegevoegde waarde in uw zoektocht naar groeikansen.
Lees verder ...
 
Column Management
Specialisten
Enkele weken geleden had ik de gelegenheid om uitgebreid winkels te kijken in Boston en omgeving. Wat daarbij opvalt, is dat er nauwelijks winkels met slechts één vestiging lijken te zijn. Als je er a...
Lees verder ...
 
Column Opinie
Vertrouwenwekkend
Temidden van al het geweld van economische tegenslagen wereldwijd, zichtbare branchevervaging in eigen land, de opkomst van internetverkopen en dreigende winkelsluitingen, komt er dan plotseling juist...
Lees verder ...
 
Vakblad STS is op zoek naar nieuwe deelnemers
Doe mee aan de Branchebarometer!
Wilt u als ondernemer weten hoe goed uw bedrijf presteert en uw resultaten vergelijken met die van uw collega's? Meld u dan aan voor de de Branchebarometer en neem zitting in het STS-panel.
Lees verder ...
 
Barometer daalt naar 45,9
Het zal niemand verbazen dat de wereldwijde economische crisis ook niet voorbijgaat aan de mening van het STS-panel over de situatie in onze branche. De branchebarometer, die gedurende enkele maanden ...
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | Volgende
 
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Column Natale Valente
Financieel van de leg
Zondagochtend, in alle vroegte genieten van lekker bruin brood en een goede espresso, gezet zoals vroeger, met een Bialetti Moka Express. De schrijver begint aan zijn column. Bijzonder? Nou, de zon sc...
Lees verder ...
 
 
   Column Natale
Zwaar weer op komst
De titel van deze column slaat niet op het weerbericht, maar op een minder prettige financiële situatie bij ondernemingen. Op dit moment bereiken mij berichten dat in enkele gevallen betalingen van re...
Lees verder ...
 
 
   Hello Kitchen nu ook franchiseformule
Leroy en Sanne Steehouder zijn sinds mei van dit jaar de eerste Hello Kitchen franchisenemers. De formule, onderdeel van DMG, telt momenteel acht winkels en biedt vanaf nu ook de mogelijkheid aan met ...
Lees verder ...
 
 
   BDO, het familiebedrijf deel III
Kansen en struikelblokken bij opvolging in het familiebedrijf
Communicatie, communicatie, communicatie. Als er iets is waarmee een bedrijfsopvolging binnen de familie valt of staat, is het dat wel. In de praktijk blijken overnames van het bedrijf binnen de familie nog regelmatig mis te lopen. Oorzaak nummer één: verkeerde verwachtingen, vaak een gevolg van gebrekkige communicatie. Het is ook niet het makkelijkste onderwerp om te bespreken aan de keukentafel. In deze aflevering bespreken we met Machiel Gosschalk en Anne-Marie Nijman van BDO, de kansen én de struikelblokken bij een overname van het familiebedrijf bínnen de familie. Wat komt erbij kijken, waar moet je op letten en wat zijn de grootste valkuilen?
Lees verder ...
 
 
   Column Natale Valente
Veranderingen in het financieringslandschap
Nu de oorlog in Oekraïne aanhoudt, de inflatie behoorlijk drukt op de bestedingsruimte van de consumenten en een rentestijging op de kapitaalmarkt duidelijk effect heeft op de hypotheekrente, is het a...
Lees verder ...
 
 
   Column Natale
Het financieren van investeringsuitgaven en de CAPEX
In de vorige editie heb ik jullie meegenomen in de werkkapitaal ratio’s. Nu gaan we het hebben over investeringen in bedrijfsmiddelen en de wijze waarop geldverstrekkers kijken naar de haalbaarheid va...
Lees verder ...
 
 
   (Deel 2) Het familiebedrijf: het bedrijf verkopen aan derden
“Help, we hebben geen opvolger”
In een reeks artikelen nemen wij de lezer mee in de ins en outs van familiebedrijven, waarbij we in elke aflevering dieper ingaan op een specifiek thema. In de eerste aflevering las u een introductie over het familiebedrijf; wanneer ben je eigenlijk een familiebedrijf? Volgens de definitie die bij BDO wordt gehanteerd, wanneer er op beslissingsniveau meer dan één familielid actief is in een bedrijf, of wanneer er sprake is van opvolging op de loonlijst, bijvoorbeeld wanneer er kinderen werkzaam zijn in het bedrijf die nog geen beslissingsbevoegdheid hebben, maar waarvan het wel de bedoeling is dat zij in de toekomst het bedrijf overnemen.
Lees verder ...
 
 
   Natale Valente
De kracht van de financiële ratio’s en hoe ze te gebruiken
In mijn vorige column schreef ik over de solvabiliteitsratio. Solvabiliteit geeft aan of jouw onderneming op de lange termijn aan haar verplichtingen kan voldoen. Wil je weten of jouw onderneming in s...
Lees verder ...
 
 
   Bas Roelofs over circulair ondernemen:
“Niet te veel praten, maar snel helpen naar beweging”
De meeste ondernemers weten nog altijd veel te weinig over de circulaire economie en verduurzaming. De goede wil is er veelal wel, maar tegelijkertijd zijn er nog heel wat stappen te maken. Bas Roelofs geeft vanuit CIRCO trainingen over circulair ondernemen en helpt ondernemers aan de voorkant met innovatievraagstukken. “Het gesprek daarover is heel hard nodig.”
Lees verder ...
 
 
   Column Natale
De kracht van de financiële ratio’s
Je onderneming laat een sterke groei zien. Dat heeft gevolgen voor je organisatie, ook op financieringsvlak, bijvoorbeeld voor het doen van noodzakelijke investeringen. Hoe zorg je nu voor passende fi...
Lees verder ...
 
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Deze pagina printen
Vertaal via Google
Uw mening
Met hoeveel procent verschilt uw omzet dit jaar van vorig jaar?