Hornbach adviseert gebruik mondkapjes Wel of niet een mondkapje op tijdens het winkelen? Als het aan Hornbach ligt is het antwoord hierop een ja. In reactie op de nieuwe coronamaatregelen van het kabinet, adviseert de projectbouwmarkt aan zowel medewerkers als klanten een mondkapje te dragen in alle vestigingen Lees verder ... |
Hoogste punt Bauhaus Den Hoorn bereikt In Den Hoorn wapperen op het dak van de eerste vestiging van Bauhaus in de Randstad de vlaggen: het hoogste punt is bereikt. De opening op het bedrijventerrein Harnaschpolder aan de A4 staat gepland v... Lees verder ... |
Bol.com populairder dan Amazon Nederlanders hebben een duidelijke voorkeur voor bol.com boven Amazon.nl. Dat blijkt uit onderzoek van Capterra onder 857 consumenten. Als een bepaald product bij beide webshops verkrijgbaar is, koopt... Lees verder ... |
Nederlandse ondernemers vrij positief Hoewel het beeld is dat in Nederland momenteel een flink aantal ondernemers het moeilijk heeft, laat het onderzoek ‘Ondernemen in tijden van corona’ zien dat het met een groot deel van de Nederlandse ondernemers goed gaat. Uit dit onderzoek van de Kamer van Koophandel (KVK), uitgevoerd onder 1695 respondenten in de periode eind juli tot begin augustus blijkt dat 4 van de 10 ondernemers de huidige bedrijfssituatie een 8 of hoger geeft. Lees verder ... |
Vierde vestiging vordert Hoogste punt Bauhaus Den Hoorn bereikt In Den Hoorn wapperen op het dak van de eerste vestiging van Bauhaus in de Randstad de vlaggen: het hoogste punt is bereikt. De opening op het bedrijventerrein Harnaschpolder aan de A4 staat gepland voor de eerste helft van 2021. Lees verder ... |
ING Vooruitzicht sectoren: Detailhandel groeit als enige commerciële sector De horeca, transport en de zakelijke dienstverlening laten in 2020 door de coronacrisis de grootste krimp zien. De detailhandel groeit dit jaar als enige bedrijfssector. Vooral supermarkten en online shops profiteren doordat consumenten minder op vakantie gaan, vaker zelf koken en drukke winkelcentra mijden. Lees verder ... |
Solide resultaat 2019, hogere resultaten 2020 E-commerce belangrijke groeidrijver Intergamma Intergamma heeft in 2019 solide resultaten geboekt. De omzet steeg in 2019 met bijna 1% tot Euro1.702 miljoen en de online omzet steeg met 20% tot Euro145 miljoen in vergelijking met een jaar eerder. Het genormaliseerde bedrijfsresultaat kwam in 2019 uit op Euro134 miljoen, een stijging van bijna 2%. Sinds de uitbraak van het nieuwe coronavirus hebben de formules van Intergamma, Gamme en Karwei, het klantenbezoek en marktaandeel zien toenemen. Lees verder ... |
Leen Bakker en Kwantum samen De interieurformules Leen Bakker en Kwantum gaan samenwerking onder één directieteam, met name online, maar blijven wel als zelfstandige formules bestaan. Kwantum en Leen Bakker zitten sinds 2015 respectievelijk 2017 in het portfolio van investeerdersgroep Gilde. Lees verder ... |
Roald Hageman van Vitrona: Dipje na de lockdown dubbel en dwars terugverdiend Hoe ze bij Vitrona de afgelopen periode ‘in coronatijd’ hebben ervaren? Roald Hageman kan er kort over zijn: “Het is heel druk geweest, sterker nog, we hebben het nog nooit zo druk gehad. Echt een piek. Zowel qua binnenzonwering als overkappingen, gewoon met alles.” Lees verder ... |