Onderzoeken en eigen analyses geven abonnees voorsprong
 
Qudata onderzoeksplatform voor wonenbranche
Voor elke fabrikant, leverancier en detaillist zijn actuele marktgegevens van levensbelang. Die cijfers bieden inzicht in de branche en leggen kansen en bedreigingen bloot. Maar die cijfers alleen vertellen niet het complete verhaal en daarom is onderzoeksbureau Qudata uw 'partner in business'. Want Qudata onderzoekt zelf, verzamelt andere onderzoeksgegevens en verrijkt ze vervolgens met de knowhow van de redactie. Daarmee bieden we u toegevoegde waarde in uw zoektocht naar groeikansen.
 
Qudata, het onderzoeksbureau van uitgever Qumedia, doet al vele jaren zelf onderzoek binnen de wonenbranches. Vooral op gebied van keukens, sanitair, zonwering en doe-het-zelf zijn door de jaren heen meerdere rapportages uitgebracht die lezers van de vakbladen van Qumedia, maar ook andere professionals binnen de branches, veel waardevolle informatie boden. Ook in 2008 heeft Qudata een aantal onderzoeken uitgevoerd, waaronder het marketingrapport Keuken en Sanitair ?Samen maar toch zelfstandig?, dat deze zomer uitkwam.
In december is het rapport Bouwmarkten en Breedpakketzaken ?Branchevreemd wordt ?branche-eigen? gepresenteerd en tevens staat het marketingrapport voor de zonweringbranche op de rol. Deze onderzoeken worden uitgevoerd in samenwerking met Van Es Marketing Services. De exclusieve samenwerking tussen beide bureaus zorgt voor hoogwaardige informatie: cijfermateriaal dat trends en ontwikkelingen aangeeft, aangevuld met (redactionele) kennis vanuit Qudata. Samen zorgt dit voor niet te missen brandstof voor ondernemers en leveranciers die hun bedrijf in de volgende versnelling willen zetten.

Branchepanels
Behalve de eigen onderzoeken kent Qudata ook de Branchebarometers. Maandelijks verschaffen de leden van de betreffende panels informatie over hun onderneming. Hoe hebben ze gedraaid? Is de omzet gestegen of gedaald? En ook niet onbelangrijk: wat verwachten ze van de komende maanden? Met deze gegevens kan Qudata een goed beeld schetsen van de ?barometer? binnen respectievelijk de keuken-, badkamer-, zonwering- en dhz-branche.
Een andere pijler van Qudata is het verzamelen van andere relevante onderzoeksgegevens. Tal van gerenommeerde onderzoeksbureaus in Nederland zoals BouwKennis, USP Marketing Consultancy en GfK Benelux richten hun onderzoeken op de bouw- en wonenbranche. Door de uitkomsten van verschillende onderzoeken te bundelen is Qudata prima in staat om kansen te schetsen, trends te benoemen en u als ondernemer de kans te bieden deze kennis snel en makkelijk tot u te nemen. Zodat uw onderneming er beter op kan worden. Want succesvol opereren in uw branche kan alleen als u volledig op de hoogte bent van alle ins-en-outs. Qudata helpt u graag aan die gegevens.

[kader 1]
Het afgelopen voorjaar is Derk-Jan Rouwenhorst (35) aangesteld als redacteur research & internet. Hij coördineert de Qudata-onderzoeken en onderhoudt contacten met andere onderzoeksbureaus. Voor vragen over gepubliceerde, geplande of het opzetten van nieuwe onderzoeken kunt u contact met hem opnemen: research@qudata.nl of tel. (0575) 55 76 10.
(hierbij foto DJ, zie Qumedium)

[kader 2]
Partners
Naast Van Es Marketing Services werkt Qudata met nog enkele andere onderzoeksbureaus samen:

Van Es Marketing Services is een bureau voor onafhankelijk marktonderzoek. Het bedrijf uit Almelo heeft in samenwerking met Qudata dit najaar drie rapporten uitgebracht:
-Samen maar toch zelfstandig (Marketingrapport Keuken-, Sanitair- en Tegelspeciaalzaken 2008/2009)
-Branchevreemd wordt branche ?eigen? (Marketingrapport Bouwmarkten en Breedpakketzaken 2008/2009)
-Branche kiest voor professionalisering (Marketingrapport Zonwering- en Rolluikenspeciaalzaken)
Voor een overzicht van alle rapporten, zie www.qudata.nl.

BouwKennis is marktinformatieleverancier voor de bouw-, vastgoed- en installatiesector. Het kenniscentrum volgt alle relevante bronnen uit de markt en doet gericht marktonderzoek. In de zomer van 2009 verschijnt in samenwerking met Qudata de SanitairMonitor. Daarnaast verzorgt BouwKennis artikelen voor de vakbladen.

GfK Benelux Marketing Services verricht onderzoek naar trends, product- en marktontwikkelingen binnen het distributielandschap op basis van retail-panels. Het onderzoeksbureau verzorgt in 2009 diverse artikelen over de dhz-markt en over de trends op het gebied van keukenapparatuur.
(hierbij covers rapporten)

[kader 3]
Panel/Branchebarometer
Uw informatie een-op-een vergelijken met uw collega?s? Meld u zich dan aan voor het STS-panel. U vult maandelijks een digitale vragenlijst in. De anonieme uitkomsten van alle panelleden zijn vervolgens te bekijken op www.qudata.nl. Daarnaast verzorgt Qudata op basis van de panelgegevens elk half jaar een rapportage, waarin eveneens de structuurgegevens zijn opgenomen. Deelname is gratis en uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld.

Aanmelden? Ga naar www.qudata.nl en klik in de linkerkolom op de optie ?Aanmelden Branchebarometer?.
(hierbij afbeelding Barometer)

[kader 4]
Deelnemen aan onderzoeken
Qudata verricht ook onderzoek voor fabrikanten. Het kan gaan om specifieke, op maat gesneden onderzoeken, maar desgewenst kunnen er ook vragen meelopen in de panels. Bovendien zijn er al diverse onderzoeken voor 2009 ingepland, waaraan fabrikanten en leveranciers deel kunnen nemen.
Kijk voor een overzicht van alle geplande onderzoeken voor 2009 op www.qudata.nl


[kader 5]
Retailformules in de wonenbranche
De Nederlandse retail is constant in beweging. Regelmatig verdwijnen er formules en komen er, ook vanuit het buitenland, nieuwe winkelconcepten bij. In ?Retailformules in de wonenbranche? zijn in drie modules overzichten van woonformules opgenomen. De modules zijn:

Doehetzelf-branche
-bouwmarkten
-breedpakketzaken
-ijzerwarenzaken
-tuincentra
-vbs-zaken

Bouwbranche
-bouwmaterialenhandel
-klusbedrijven

Keuken- en badkamerbranche
-keukenspeciaalzaken
-sanitairspeciaalzaken
-tegelspeciaalzaken

Per 1 januari 2009 is ?Retailformules in de wonenbranche? verkrijgbaar voor ? 25,- per module. De uitgaven zijn al te bestellen op www.Qudata.nl, ?Bestelformulier Retailformules?. De uitgave(n) krijgt u in januari 2009 thuisbezorgd.
(hierbij covers retailformules)
 
 
◀ Terug Delen
 
STS• Sanitair & Tegel Specialist | 2008 - december | Pagina(s) 10,11
Categorie: Management
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken