![]() |
Gaat circulariteit samen met consumentenvertrouwen?
Het CBS publiceert dat het consumentenvertrouwen nauwelijks is veranderd in september. De koopbereidheid is gelijk gebleven. Consumenten waren minder negatief over de financiële situatie in de komende... Lees verder ... |
![]() |
Column Natale Zomer in Nederland Krantenbericht: “Door corona stijgt de werkloosheid in een rap tempo. Ondanks de overheidssteun lukt het ondernemingen niet om al het personeel in dienst te houden.” Het blijkt dat veel jongeren hun b... Lees verder ... |
![]() |
Villeroy & Boch beperkt productie Villeroy & Boch zal haar productie in Europa tot eind april in gedeelten onderbreken. Medio maart maakte het bedrijf bekend dat de administratieve afdelingen al, op een paar uitzonderingen na, vanaf t... Lees verder ... |
![]() |
Qumedia wenst u mooie feestdagen 2024 zit er bijna op. Dat betekent dat dit onze laatste nieuwsbrief voor dit jaar is. De redactie van Qumedia gaat, hopelijk net als u, genieten van de feestdagen die voor de deur staan. Vanaf maandag... Lees verder ... |
![]() |
Klantenfluisteraar Jan van Setten
“Klantgerichtheid is verwarrend eenvoudig” Bestaat er zoiets als hét recept voor klantvriendelijkheid? Eén ding is zeker: als ondernemer kun je niet om je klanten heen. Klanten vormen het waardevolste ‘bezit’ van je bedrijf, dus of je iemand nou aardig vindt of ronduit vervelend, je kunt er maar beter voor zorgen dat je vat krijgt op hun gedrag. Hoe? Daarover spraken we met ‘klantenfluisteraar’ Jan van Setten, die graag wat heilige huisjes omver schopt. En vooral stelt: “Klantgerichtheid is in feite verwarrend eenvoudig.” Lees verder ... |
![]() |
Column Natale Eindejaarsdrukte? Neem de tijd! Op dit moment word ik overspoeld met kredietaanvragen in allerlei soorten en maten. Van een management buy out tot een vastgoedfinanciering eigen gebruik situatie en alles daartussen. ‘Gaat het nog lu... Lees verder ... |
![]() |
De kunst van het stilzijn… Ik zie mijn dochter, die bij ons thuis werkt, haar telefoon wat van haar oor houden met een vragend gezicht om haar te ‘redden’. Uit haar telefoon hoor ik een enorm getetter komen van iemand die veel ... Lees verder ... |
![]() |
Column Olaf Ondernemen is vooruitzien Van het vertrouwde en kleinschalige winkeltje om de hoek tot het snelgroeiende internationale online platform. De non-food detailhandel is veelzijdig. Richting 2040 liggen er vooral kansen voor ondern... Lees verder ... |
![]() |
Column Olga Willen in plaats van moeten… “Ik weet echt niet hoe ik deze medewerker beter gemotiveerd kan krijgen Olga. Sommige dingen moeten gewoon gebeuren he? Ook dingen die niet altijd even leuk zijn. Dat hoort erbij toch?” “Dat hoort er ... Lees verder ... |
![]() |
Fusion retail
De dynamische retailsector heeft in de afgelopen vijf jaar evenveel disruptie ervaren als in de twintig jaar ervoor. Elke belangrijke stakeholder (klanten, leveranciers, werknemers en investeerders) h... Lees verder ... |
![]() |
Noviteit en Persoon van het Jaar + Duurzaamheidsaward De KIM• Awards 2025 Vakblad KIM• (her)introduceert de jaarlijkse Awards uitreiking. Waar we in het verleden altijd de keukenondernemer van het jaar verkozen, gaan we vanaf 2025 awards uitreiken in maar liefst drie categoriën. Een prijs voor een product, een persoon en een prestatie. Om welke awards het gaat en hoe de verkiezing werkt? Dat lichten we graag toe. Lees verder ... |
![]() |
Parmigiano Reggiano, een luxe product?
Parigiano Reggiano: deze Parmezaanse kaassoort wordt ook wel de koning van de kazen genoemd. Een symbool van de hoogste kwaliteit én goede smaak. Bovenal: made in Italy en beschermd. Het draagt het ke... Lees verder ... |
![]() |
Stijging omzet detailhandel De omzet van de Nederlandse detailhandel is in de maand juli gestegen met 2,6 procent in vergelijking met deze maand vorig jaar, zo blijkt uit cijfers van het CBS. De detailhandel zag het verkoopvolume gemiddeld met 2,1 procent stijgen. Online werd zelfs 10,8 procent omgezet. Lees verder ... |