Keukenretailers vergeleken 3: Hoe maken keukenkopers de juiste keuze? In de derde aflevering van de serie waarin retailers onderling worden vergeleken, kijken we naar de customer journey van de keukenkopers. Qudata - die deze consumentenonderzoeken heeft uitgevoerd - kent daarvoor een aantal fases die in deze analyse onder de loep worden genomen. Tussen de grootste keukenketens blijken er ook verschillen te bestaan in de manier waarop de de consument zijn informatie zoekt. Lees verder ... |
Keukenretailers vergeleken 2: Hoe kiezen keukenkopers hun keukens? De afgelopen maanden heeft KIM• de acht belangrijkste keukenretailers doorgelicht op basis van de consumentenonderzoeken van Qudata. In drie uitgaven worden vervolgens de acht retailers telkens met elkaar vergeleken op een aantal aspecten. In deze tweede aflevering kijken we naar de redenen voor de aanschaf van een nieuwe keuken, de leeftijd van de vervangen keuken, belangrijkste eisen die men stelt een die nieuwe keuken, reden om te kiezen voor de verkoper en de gemiddelde investering in die keuken. Lees verder ... |
Keukenretailers vergeleken (deel 1) Hoe zien de klanten er uit? De afgelopen maanden heeft KIM• acht belangrijke keukenretailers doorgelicht op basis van de consumentenonderzoeken van Qudata. Hierbij is telkens gekeken naar het profiel van de retailers individueel. In de komende drie uitgaven worden de acht retailers telkens met elkaar vergeleken op een aantal aspecten. In deze eerste aflevering is gekeken naar de leeftijd, gezinsinkomen, gezinssamenstelling en dienstverbanden van de kopers van keukens bij de grootste acht keukenwinkels. Lees verder ... |
Time to relax & spice it up Der Kreis en Mijn Bad Dinnershow Op 16 mei organiseerde DER KREIS een exclusieve Dinnershow voor haar deelnemers, leveranciers en prospects. Zo’n 500 bezoekers vanuit heel Nederland reisden af naar studio 21 in Hilversum om dit evenement te vieren. Het was weer voor het eerst sinds de corona pandemie, die dit tot voor kort onmogelijk maakte, dat DER KREIS en Mijn BAD een groots evenement konden organiseren. Er werd dan ook goed utgepakt. Lees verder ... |
Profielen van keukenketens (8): Grando-klanten kopen duurdere keukens KIM• maakt in een serie analyses profielschetsen van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op de jaarlijkse onderzoeken die Qudata naar onder andere deze markt doet. In deze artikelenreeks vergelijken we steeds een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Eerder namen we Ikea, Superkeukens, Keukenconcurrent, Brugman Keukens, Bruynzeel en Mandemakers Keukens onder de loep; in deze editie kijken we naar Grando. Lees verder ... |
Uitreiking Klussenier Awards Op vrijdag 8 april werd de zesde editie van De Klussenier Awards georganiseerd in Zwartebroek. Met awards in zes categorieën, diverse jubilarissen en het eerste erelid van De Klussenier. Na twee jaar... Lees verder ... |
Profielen van keukenketens (7): Klanten KeukenKampioen spelen op ‘safe’ KIM• maakt in een serie analyses profielschetsen van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op de jaarlijkse onderzoeken die Qudata naar onder andere deze markt doet. In deze artikelen vergelijken we een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Eerder namen we Ikea, Superkeukens, Keukenconcurrent, Brugman Keukens, Bruynzeel en Mandemakers Keukens onder de loep; op deze pagina’s een analyse van een andere tak aan de DMG-boom, een andere icoon onder de keukenretailers: KeukenKampioen. Lees verder ... |
Profielen van keukenketens (5): Bruynzeel ijzersterk merk KIM• maakt in een serie analyses profielschetsen van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op basis van de jaarlijkse onderzoeken die Qudata naar onder andere deze markt doet. In deze artikelen vergelijken we een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Eerder namen we Ikea, Superkeukens, Keukenconcurrent en Brugman Keukens onder de loep; in deze editie kijken we naar één van de meeste bekende keukenmerken: Bruynzeel. Lees verder ... |
KlusWijs 10 jaar jong Een jaar met een feestelijk tintje 2021 was voor KlusWijs een jaar met een feestelijk tintje. “We bestonden dit jaar 10 jaar! En wie jarig is, trakteert. Dus we hebben de KlusWijs winkels feestelijk aangekleed en de klanten ontvingen een leuk cadeautje. Bovendien konden de klanten profiteren van aantrekkelijke jubileumacties. Er stond ook een groot feest in de planning voor alle medewerkers van de winkels, leveranciers en andere relaties, een feest voor meer dan 500 man. Lees verder ... |
Partnerschap en planning Bauhaus: focus op de toekomst De webshop van Bauhaus werd in december 2020 naast click & collect uitgebreid met thuisbezorging. En dat kwam geen dag te vroeg. In de eerste maanden van de lockdown moest het team alles op alles zetten om de klanten nu ook online te bedienen. Lees verder ... |