Bauhaus Nederland 2020-2021 “Dit jaar heeft het uiterste van onze medewerkers gevergd” Bij BAUHAUS is er niet veel tijd om terug te kijken op het afgelopen jaar. Met een full-commerce webshop op punt van lanceren en het vierde bouwcentrum op komst, zijn de ogen vooral gericht op de toekomst. Toch is het ook goed om even stil te staan bij 2020. Directeur Herwin Oost: “Dit jaar heeft het uiterste van onze medewerkers gevergd, door een toenemende drukte in alle bouwcentra en door de voorzorgsmaatregelen die overal moesten worden getroffen en gehandhaafd.” Lees verder ... |
Praxis 2020-2021 “We hebben geleerd dat wij als bedrijf heel wendbaar zijn als dat nodig is” 2020 was voor Praxis een enerverend jaar. Het jaar begon met de toetreding van Corine Duchenne (Algemeen Directeur) en Frits Voorhout (Directeur Verkoop) tot het Management Team Praxis. Daarnaast werd de samenwerking tussen Maxeda DIY Group (het moederbedrijf van Praxis) en de A.R.E.N.A. Alliance aangekondigd voor de gezamenlijke inkoop van DHZ, tuin- en decoratieproducten. Lees verder ... |
Hornbach 2020-2021 Hornbach zet stappen in uitzonderlijk jaar De start van het jaar staat Hornbach nog scherp op het netvlies. Op 29 januari 2020 vond de feestelijke opening van Hornbach Duiven plaats. Op diezelfde datum gaf de Raad van State groen licht voor de bouw van een nieuwe vestiging in Enschede. Volle kracht vooruit dus. Natuurlijk zijn er zorgen als het coronavirus eind februari ons land bereikt. De maatregelen brengen flinke uitdagingen met zich mee. Tegelijkertijd komt er een onvoorstelbare hoeveelheid energie vrij, die Hornbach als geen ander weet te benutten. Lees verder ... |
Decorette, Hubo & Homed 2020-2021 Het jaar van de testwinkels Voor de diverse formules van DGN Retail wordt 2021 het jaar van het testen. Net als dit jaar dat al gedeeltelijk was. Onlangs opende in Gennep de nieuwste testwinkel van Hubo, met een maatwerkplein. Komend jaar wordt ook de nieuwe winkel in Hoevelaken op die manier ingericht. Lees verder ... |
Karwei 2020-2021 Bouwmarkt ‘met smaak’ blikt terug op jaar vol primeurs Dat 2020 bij Karwei de boeken in gaat als een uitzonderlijk jaar, staat buiten kijf. Niet alleen vanwege de herpositionering én een recordaantal nieuwe initiatieven, maar vooral omdat de bouwmarkt, net als vele anderen in de doe-het-zelf branche, veel hogere omzetten realiseerde dan was voorzien. Natuurlijk kwam Karwei door de ongewone situatie ook voor behoorlijk wat operationele uitdagingen te staan. Mariëlle Rooswinkel, Manager Marketing Communicatie en Formule bij Karwei, kijkt met ons terug op een veelbewogen jaar. Lees verder ... |
Gamma 2020-2021
“Grote nieuwe dingen in de planning voor 2021” “Niet nodig om hier te melden dat 2020 voor iedereen een bijzonder jaar was en dus zeker ook voor Gamma. Een jaar waarin alle zeilen moesten worden bijgezet om de operatie en commercie in goede banen te leiden, vanaf medio maart tot eigenlijk einde jaar. Met bij alles wat we deden als absolute prioriteit de gezondheid en het welzijn van onze klanten en medewerkers.” Lees verder ... |
Gamma en Karwei geven werknemers coronarustdag met kerst Gamma en Karwei gaan Tweede Kerstdag dicht om hun werknemers een ‘coronarustdag’ te gunnen. Dit heeft moederbedrijf Intergamma besloten. Normaal gesproken is tweede kerstdag een drukke winkeldag, maar het bedrijf wil haar winkelmederwerkers na een hectisch jaar een rustige kerstperiode bezorgen en de mogelijk extra toeloop naar de winkels verminderen. Lees verder ... |
Hubo en Radio 10 Klussen en muziek gaan samen in Top 4000 Lekker meezingen tijdens de klus: muziek en klussen gaan prima samen. Daarom slaan Hubo en Radio 10 tijdens de Top 4000 de handen ineen. Vanaf 4 december zijn drie weken lang elke dag drie ‘Verbouwplaten’ te horen. Wie de plaat raadt, wint een bouwradio. Ook in de Hubo-winkels maken klanten kans op deze radio. Lees verder ... |
DGN start Hubo opleiding DGN retail, de franchisegever van Hubo en Multimate, start in januari 2021 met een officiële MBO opleiding tot allround Hubo monteur. De MBO3 opleiding is een opleiding van twee jaar en volledig ingericht op basis van het Hubo DNA. Lees verder ... |
Positionering keukenretailers (2): Ikea onderscheidt zich van andere retailers Van de vijf meest genoemde keukenretailmerken is in de vorige editie van KIM een analyse gemaakt van de redenen waarom consumenten voor deze verkoper hebben gekozen. In dit artikel volgt een analyse naar wie er voor bepaalde merken hebben gekozen. Groot zijn de onderlinge verschillen niet; vooral Ikea lijkt zich te onderscheiden van de rest. Lees verder ... |