Speciaalzaak versus bouwmarkt Eerste Hornbach Vloeren open in Kerkrade Consumenten met keuzestress zijn bij de splinternieuwe retailformule Hornbach Vloeren aan het verkeerde adres. Maar voor ieder ander biedt de nieuwe formule van Hornbach Nederland op 7.000 m2 werkelijk alles op het gebied van vloeren. Tegen vaste lage prijzen, zoals het bedrijf die ook in de bouwmarkten hanteert. Op 26 november opende de eerste vestiging van Hornbach Vloeren zijn deuren in Kerkrade. Lees verder ... |
Dhz-formule bestaat 55 jaar “Hubo wil een duidelijk gezicht laten zien” Het vieren van de vijftigste verjaardag werd even uitgesteld, mede door de nog om te bouwen Multimates en natuurlijk corona. En straks bestaat dhz-formule Hubo ineens alweer bijna 55 jaar. Ook geen gek moment voor een jubileumviering. Dit najaar viel al een dubbel voorschotje te nemen op de feestvreugde: twee awards. Diverse Hubo’s hebben ook een ‘Keukenplein’; we kijken dus even mee. Lees verder ... |
Corine Duchenne, Algemeen Directeur Praxis:
“Een jaar in het teken van ons nieuw phygital concept” “Als ik terugblik op 2021, kijk ik terug op een mooi jaar. Een jaar dat vooral in het teken stond van ons nieuw gelanceerde phygital concept. In dit concept sluit de fysieke winkel beter aan op de online kanalen van Praxis, bijvoorbeeld door het gebruik van QR-codes en configuratoren. Hierdoor versterken de winkel en online elkaar en wordt een optimale klantbeleving gecreëerd”, vertelt Corine Duchenne, algemeen directeur Praxis. Lees verder ... |
MHK Congres 2021 “Het beste jaar ooit voor onze ondernemers” Op maandag 8 november vond in Rotterdam het MHK congres plaats; een middag en avond met boeiende sprekers, zowel uit de eigen organisatie als daarbuiten, en de uitreiking van de eerste Nederlandse variant van ‘de Gouden Driehoek’ voor de mooiste keuken en badkamer van het jaar. Maar bovenal ook was er gelegenheid voor ontmoetingen en gesprekken met elkaar; collega-ondernemers en leveranciers. Lees verder ... |
Profielen van keukenketens (4): Brugman-klanten gaan voor veilig KIM• maakt in een serie analyses profielschetsen van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op basis van de jaarlijkse onderzoeken van Qudata. In deze artikelen vergelijken we een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Eerder namen we Ikea, Superkeukens en Keukenconcurrent onder de loep; in deze editie kijken we naar weer een DMG-formule: Brugman. Lees verder ... |
Eddy Hillebrand, Ambiance Goes: “Samenwerken is altijd beter” Eddy Hillebrand is, net als iedereen in de branche, druk. Met zijn Ambiance-vestiging in het Zeeuwse Goes natuurlijk, maar daarnaast is hij ook actief in het bestuur van Romazo en in dat van de Ambiance organisatie. Zonvak Magazine bracht een bezoek aan Zeeland en sprak met de ondernemer over zijn bedrijf, de branche, over doorgaan en vooruit kijken in drukke tijden, en oké, ook nog even over corona. Lees verder ... |
Alle reden voor een feestje “Het belangrijkste is dat je een duidelijk gezicht laat zien” Het vieren van de vijftigste verjaardag werd even uitgesteld, zodat ook de nog om te bouwen Multimates onderdeel van het feestje konden zijn. Toen kwam corona. En nu bestaat doe-het-zelf-formule Hubo ineens alweer bijna 55 jaar. Ook geen gek moment voor een jubileumviering. Dat is volgend jaar dan ook de bedoeling. Maar onverwacht viel er deze maand al een dubbel voorschotje te nemen op de feestvreugde. Lees verder ... |
Profielen van keukenketens (3) Klant Keukenconcurrent vaker traditioneel gezin KIM• maakt in een serie analyses profielschetsen van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op basis van de jaarlijkse onderzoeken die Qudata naar onder andere deze markt doet. In deze artikelen vergelijken we een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Eerder namen we Ikea en Superkeukens onder de loep; in deze editie kijken we naar de DMG-formule Keukenconcurrent. Lees verder ... |
Profielen van keukenketens (2) Niet alleen Jan Modaal koopt bij Superkeukens De komende maanden gaat KIM• in een serie analyses profielschetsen maken van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op basis van de jaarlijkse onderzoeken die Qudata naar onder andere deze markt doet. In elk van deze artikelen vergelijken we een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Op deze manier worden de karaktereigenschappen van onze collega’s duidelijk. In deze editie: Superkeukens. Lees verder ... |
Bomen doneren voor het Hubo bos Om bij te dragen aan het wereldwijd behoud van bossen investeert Hubo in de vergroening van natuurgebied Het Groene Woud in Boxtel en het tropisch regenwoud Turrubares Region in Costa Rica. Dat doet Hubo met de campagne ‘Hubo bos’, waarbij minimaal 2500 bomen de grond in gaan. Lees verder ... |