Chris Hermsen, Baderie Winterswijk
Support, samenwerking en een krachtige naam Al sinds 2003 maakt Chris Hermsen deel uit van de Baderie familie. Vanuit verschillende locaties in Winterswijk groeide hij door tot aan het huidige riante pand, waar hij in coronajaar 2020 zijn intrek nam en waar niet alleen badkamers, maar ook keukens worden gepresenteerd. Tot op de dag van vandaag is Hermsen blij onderdeel uit te maken van de badkamerformule. “Een krachtige naam, met landelijke bekendheid, die goed bij ons past.” Lees verder ... |
Rivièra Maison Store 2.0 in Leidschendam Momenteel wordt de laatste hand gelegd aan Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam, waar Rivièra Maison Store 2.0 gevestigd is. “Eind januari werden de laatste handtekeningen gezet waarmee d... Lees verder ... |
Gert-Jan Verploeg, algemeen directeur IGM:
“Ik wil het saamhorigheidsgevoel weer terugbrengen” Beiden werken ze al een decennium bij IGM, maar pas sinds het laatste jaar in hun huidige rol. Gert-Jan Verploeg werd na tien jaar als hoofd administratie – een functie die hij vanaf dag één combineerde met een bestaan als zelfstandig ondernemer met een melkveebedrijf - vorig jaar algemeen directeur van de organisatie. Jos Roodhuizen kwam in 2011 bij IGM en was jarenlang verantwoordelijk voor E-commerce; hij stond onder meer aan de wieg van Badkamerwinkel.nl. Sinds begin dit jaar is hij verantwoordelijk voor marketing, sales en inkoop voor alle IGM-formules. Sinds hun komst op deze nieuwe posities zijn Verploeg en Roodhuizen met IGM een nieuwe koers aan het varen. Lees verder ... |
Met Badkamerstudio Hornbach opent haar deuren in Duiven Hornbach opende dit jaar haar allernieuwste vestiging in Duiven, vlakbij Arnhem; de vijftiende vestiging van de Duitse bouwmarktketen in ons land en de eerste in Gelderland. Met een oppervlakte van circa 16.500 vierkante meter is het de grootste bouwmarkt van de regio, met onder meer een uitgebreide Badkamerstudio, zo laat Evert de Goede zien. Lees verder ... |
Sanitairretailers naar type consumenten Bewoner koophuis koopt graag bij discounter Op basis van Qudata consumentenonderzoek van afgelopen jaar is in dit artikel een analyse gemaakt van de verschillen in positionering van sanitairverkopers in Nederland. Zo is gekeken is naar de gezinssamenstelling, het woningtype en het dienstverband van de gemiddelde koper van sanitair bij tien grote retailers. In eerdere analyses is gekeken naar gemiddelde leeftijd en inkomen. Lees verder ... |
Nieuwe formulestijlen
Doe-het-zelf-branche blijft in beweging De doe-het-zelf-branche is volop in beweging. Niet alleen vonden er dit jaar behoorlijk wat verschuivingen van de ene naar de andere formule plaats, ook werden er nieuwe formulestijlen én zelfs compleet nieuwe formules geïntroduceerd in de wereld van DHZ. We zetten de diverse ontwikkelingen op een rijtje... Lees verder ... |
Over heroes en het nieuwe lint Gamma Focus 2.0 opent in Katwijk Het is allereerste Gamma Focus 2.0: de doorontwikkelde en verbeterde versie, waarvan de pilot er eentje is van franchisenemer Goedhart, die eerder ook tekende voor een van de eerste Gamma Focus bouwmarkten in Leiden Noord én de allereerste Gamma Compact. “Bij Goedhart lopen we graag vooruit en zijn we altijd in voor een pilot.” Lees verder ... |
Heropening Grando vestiging in Emmen Grando Keukens & Bad heropende op 5 oktober haar showroom aan de Cornelis Houtmanstraat in Emmen. Vanwege een brand in een naastgelegen pand was de vestiging gedurende een jaar gesloten. "Na een flinke verbouwing is het vestigingenbestand van Grando weer compleet." De nieuwe ondernemer die is gestart in Emmen is Klaas Jan Schram. Lees verder ... |
Er wordt gerammeld aan de poort Organisaties zijn krachtig én kwetsbaar Het aantal ondernemers dat zich heeft aangesloten bij een retailorganisatie kende in de afgelopen decennia een voortdurende groei. Eerst vooral in de keukenbranche, maar inmiddels ook in de badkamerbranche. De retailorganisatie heeft en biedt ‘power’. Maar wordt er al ‘gerammeld aan de poort’ van deze structuur, door concurrenten met andere business modellen? Lees verder ... |
Explosieve groei Baden+ “In de huid van de ondernemer kruipen” De behoefte bij ondernemers in de woonbranche om zich aan te sluiten bij een retailformule is de afgelopen jaren sterk toegenomen. In vier jaar tijd wist de badkamerformule Baden+ uit te groeien van 19 naar 47 leden. Daarmee heeft het een gedegen positie in de markt verworven. Een goed moment om vooruit te kijken met Saskia Euwe (directeur) en Ronald Hagen (franchise manager). Lees verder ... |
Vijfde Woonspecialist in Overijssel Afgelopen juli heeft Oude Luttikhuis Interieur in Borne zich aangesloten bij de Woonspecialist-formule. Dit is de vijfde Woonspecialist in Overijssel en daarmee komt de teller boven de 70 winkels in N... Lees verder ... |
Uitverkoop in outlet Hornbach Hornbach opent een tijdelijke outlet in Duiven in het nieuw aangekochte retailcomplex op het bedrijventerrein Centerpoort-Nieuwgraaf. In de outlet, van zo’n 5.000 vierkante meter, worden de uitverkoop... Lees verder ... |
Groen klimaatplein Praxis Amsterdam Onlangs werd het tweede Groene Klimaatplein van Amsterdam geopend in Praxis Amsterdam Zuidoost. Deze pleinen zijn een project van Tuinbranche Nederland en zijn al op diverse locaties in Nederland te v... Lees verder ... |
Homed opent in Hubo Hengelo In Hubo Hengelo Hart van Zuid, is een nieuwe decoratieve Homed geoepend. Homed is hét interieurmerk voor woontrends van Hubo en bestaat uit behang, raamdecoratie, gordijnen, binnen- en buitenzonwering... Lees verder ... |
Samenwerking Hornbach en Eric Kuster Hornbach is een samenwerking aangegaan met Eric Kuster, de beroemde Nederlandse interieurarchitect die wereldwijd actief is. Kuster ontwikkelde voor Hornbach de exclusieve pvc click vloerenlijn ‘Pearl... Lees verder ... |
Hornbach Nederland blijft groeien De Hornbach Group rapporteerde een voorlopige jaaromzet van 6,2 miljard euro voor het boekjaar 2023/24, een lichte daling van 1,6% vergeleken met het voorgaande jaar. Ondanks deze daling bleef Hornbac... Lees verder ... |
Homed bij Hubo De Goorn Ondernemer Auke Bonnes zet drie jaar na de overname van Hubo de volgende stap en opent eveneens een Homed-vestiging, het interieurmerk voor inspirerende woontrends van Hubo. Bonnes zegt: “Drie jaar ge... Lees verder ... |
‘Hubo helpt’ verkozen tot beste slogan De slogan ‘Hubo helpt’ is door consumenten verkozen tot beste slogan in de woonbranche en kreeg daarbij een ruime voldoende, namelijk een 7,47. Het onderzoek werd uitgevoerd door Multiscope onder ruim... Lees verder ... |
Overname Kärcher Center Van Mol Kärcher Nederland (Kärcher B.V.) kondigt de overname aan van het Kärcher Center Van Mol in Goes. Kärcher Center Van Mol was een gevestigde waarde in België met eigen vestigingen in Elversele, Oudenaar... Lees verder ... |
Ikea verlaagt blijvend prijzen Ikea Nederland heeft de prijzen van meer dan 3.300 producten, zo’n dertig procent van het totale aanbod, met gemiddeld twintig procent verlaagd. Dit doen ze om betaalbaar te blijven, na de prijsstijgi... Lees verder ... |