Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

 
 
Nederlandse economie krimpt in 2009 bijna 5 procent
De Nederlandse economie zal in 2009 met 4,75 procent krimpen. Dat stelt het CPB in haar jongste prognose. Deze juniraming wijkt flink af van de eerder voorspelde -3,5 procent. Het CPB verwacht bovendi...
Lees verder ...
 
Omzet bouwnijverheid boven de nul in eerste kwartaal
De omzet in de bouwnijverheid is in het eerste kwartaal van 2009 gegroeid met 1 procent ten opzichte van een jaar eerder. Vorig jaar bedroeg de omzetgroei nog 12,2 procent. Dit blijkt uit cijfers van het CBS.
Lees verder ...
 
CBS over eerste kwartaal 2009:
Nederlandse economie krimpt 4,5 procent
De Nederlandse economie is in het eerste kwartaal van 2009 met 4,5 procent gekrompen ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar eerder, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Dit is de grootste krimp van de Nederlandse economie na de Tweede Wereldoorlog.
Lees verder ...
 
Woningnieuwbouwproductie 2009:
70.500 woningen
De woningbouwproductie neemt in 2009 met 11 procent af ten opzichte van 2008. In totaal worden er 70.500 woningen gereedgemeld in 2009. In 2010 komt de woningbouwproductie uit op 62.000, dat is een daling van nog eens 12 procent ten opzichte van 2009. Pas in 2011 wordt licht herstel verwacht.
Lees verder ...
 
Een derde Nederlanders heeft verfraaiplannen
Bijna een derde van de Nederlanders is van plan binnen nu en een jaar hun interieur te verfraaien. De Verfraaiindex is in januari 2009 uitgekomen op 31, een stijging van twee punten ten opzichte van een maand eerder. Het zijn vooral de hogere inkomens die het komende jaar hun huis verfraaien. Dit blijkt uit onderzoek dat WoonKennis onder ruim 700 woonconsumenten heeft gehouden ten behoeve van de Woonindex.
Lees verder ...
 
Kredietcrisis heeft invloed op verbouw- en onderhoudsplannen Nederlanders
De kredietcrisis heeft niet alleen effect op de woningmarkt, maar ook op de verbouw- en onderhoudsplannen van de Nederlanders. 7 procent van de consumenten geeft aan de verbouw- en onderhoudsplannen voor 2009 aangepast te hebben vanwege de kredietcrisis. Toch is nog 28 procent van de consumenten van plan om het komende onderhoud te plegen aan de woning en 12 procent is van plan om een verbouwing uit te voeren. Dit blijkt uit het WoonOmnibus onderzoek van USP Marketing Consultancy onder 1.000 consumenten.<br>
Lees verder ...
 
Omzetgroei detailhandel in oktober
In oktober 2008 heeft de detailhandel 5,0 procent meer omgezet dan in dezelfde maand van het voorgaande jaar. De prijzen stegen met 2,6 procent, het volume groeide met 2,4 procent. Dit blijkt uit cijfers van het CBS.
Lees verder ...
 
Tanend optimisme over arbeidsmarkt
De jaren van het grote optimisme over de arbeidsmarkt zijn voorbij. Vanaf 2005 werd door jong hoogopgeleiden steeds positiever over de arbeidsmarkt geoordeeld tot in 2007 79 procent gunstig over de arbeidsmarkt oordeelde. Dit jaar is aan die stijging een einde gekomen: 73 procent ziet de arbeidsmarkt als gunstig. Vooral vrouwen zijn minder positief: 68 procent beoordeelt de huidige arbeidsmarkt als gunstig. Dat blijkt uit het Intermediair Imago Onderzoek 2008 (IIO), het toonaangevende onderzoek op het terrein van de actuele ontwikkelingen op de arbeidsmarkt voor hoogopgeleiden.
Lees verder ...
 
Consumenten investeren eerder in huidige woning dan dat ze verhuizen
Consumenten kiezen in de huidige tijd ervoor te investeren in hun eigen woning in plaats van te verhuizen naar een nieuwe of andere woning. Dit alles blijkt uit de eerste resultaten van de Renovatie Monitor 2008, een onderzoek door USP uitgevoerd in opdracht van BouwKennis onder ruim 1.800 consumenten, ruim 400 professionals en meer dan 100 woningcorporaties.
Lees verder ...
 
Zonwering- en rolluikenbranche kiest voor professionalisering
Breder assortiment op meer vierkante meter
De zonwering- en rolluikenbranche is bezig met een grootscheepse professionaliseringsslag. De ondernemers in de sector koesteren hun ambacht maar weten daarnaast steeds beter de consument te bedienen met een sfeervol en uitgebalanceerd assortiment. Dit blijkt uit het marketingrapport 'Branche kiest voor professionalisering' van Van Es Marketing Services in samenwerking met Qudata.
Lees verder ...
 
Vorige | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
'Informatie uit de winkel, maar kopen op internet'
Showrooming neemt toe bij keukenapparatuur
Bij de aanschaf van keukenapparatuur neemt de trend van 'showrooming' toe: naar een winkel gaan voor informatie terwijl je eigenlijk van plan bent via internet te kopen. Dat aankoopproces begint voor de meerderheid van de consumenten tegenwoordig bij de online vergelijkingssites, zo blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses.
Lees verder ...
 
Klusgedrag zonweringconsumenten
Montage buitenzonwering voorbehouden aan specialist
Ruim 40 procent van de consumenten die het afgelopen jaar zonwering hebben gekocht of dat het aankomende jaar van plan is, geeft aan zelf zonwering te monteren. Dat blijkt uit onderzoek van Qudata. Maar de 'montage'-verschillen per type zonwering zijn groot. Het is doorgaans veel eenvoudiger een rolgordijn op te hangen dan een zonnescherm te plaatsen.
Lees verder ...
 
Qudata-programma voorjaar 2013
Seminars over woontrends, social media & woonmerken
Het aankomende voorjaar organiseert onderzoeksbureau Qudata diverse seminars. Hiervoor zijn uiteenlopende deskundige gastsprekers ingeschakeld, zoals Jeroen Bertrams (social media), Jan Kessels (retaildeskundige) en Henk Knol (hoofdredacteur vakbladen Qumedia).
Lees verder ...
 
Zonweringbranche aan vooravond koerswijziging
Detaillisten op zoek naar juiste DNA
Een op de drie consumenten koopt zonwering in een zonweringspeciaalzaak. Dat percentage stond in 2010 nog op 41 procent. Consumenten kunnen voor zonwering terecht bij uiteenlopende winkeltypen en schijnbaar verdwijnt de speciaalzaak langzaam van het netvlies. Waar ligt de toekomst van de zonweringspecialist?
Lees verder ...
 
Opvallende omzetdip in december
KlusPropanel blijft somber, maar niet over eigen bedrijf
Het KlusPropanel blijft onverminderd somber over de economie in het algemeen en de klusbranche in het bijzonder. Ook in december stonden de economie- en branchebarometer weer behoorlijk in de min. De ondernemingbarometer, oftewel de verwachting van onze panelleden voor hun eigen onderneming, blijft tegen alle economische weerwil in echter licht positief. Kennelijk houden de vakmannen van ons panel voldoende vertrouwen in hun bedrijf.
Lees verder ...
 
Woon- & tuinsector bezig met online inhaalslag
Een op vijf woonconsumenten koopt op internet
De woon- en tuinsector lijkt bezig met een online inhaalslag. En dat is ook nodig want inmiddels koopt een op de vijf consumenten woon- en tuinproducten online. Met name de grote retailers proberen grip te krijgen op deze 'crosswinkelende' consument die ter plekke prijzen in de winkel vergelijken met concurrerende online aanbieders.
Lees verder ...
 
Afscheid van het jaar 2012
Het jaar 2012 was, zoals vooraf verwacht werd: een jaar met tegenvallende omzetten en een stijgend aantal winkelsluitingen. De Nederlandse keukenmarkt was, als onderdeel van de bouwgerelateerde woonbranche, een van de grote slachtoffers van de internationale economische crisis. Zowel de cijfers van het KIM-Panel als van CBW-Mitex waren pessimistisch. Een jaar om snel afscheid van te nemen...
Lees verder ...
 
Afscheid van het jaar 2012
Het jaar 2012 was, zoals vooraf verwacht werd: een jaar met tegenvallende omzetten en een stijgend aantal winkelsluitingen. De Nederlandse badkamermarkt was, als onderdeel van de bouwgerelateerde woonbranche, een van de grote slachtoffers van de internationale economische crisis. Zowel de cijfers van het STS-Panel als die van CBW-Mitex over de totale woonbranche waren pessimistisch. Een jaar om snel afscheid van te nemen...
Lees verder ...
 
Afscheid van het jaar 2012
Het jaar 2012 was, zoals vooraf verwacht werd: een jaar met tegenvallende omzetten en een stijgend aantal winkelsluitingen. De Nederlandse zonweringmarkt was, als onderdeel van de bouwgerelateerde woonbranche, een van de grote slachtoffers van de internationale economische crisis. Zowel de cijfers van het Zonvak-Panel als van CBW-Mitex waren pessimistisch. Een jaar om snel afscheid van te nemen...
Lees verder ...
 
Afscheid van het jaar 2012
Het jaar 2012 was, zoals vooraf verwacht werd: een jaar met tegenvallende omzetten en een stijgend aantal winkelsluitingen. De Nederlandse woonbranche was, als bouwgerelateerde markt, een van de grote slachtoffers van de internationale economische crisis. Zowel de cijfers van de Qudata Woonbranche-Panels als van CBW-Mitex waren pessimistisch. Een jaar om snel afscheid van te nemen...
Lees verder ...
 
Vorige | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken