Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

 
 
Qudata neemt naamsbekendheid & Imago onder de loep
Onderzoek Hecht-, Vul- en Voegmiddelen
Hoeveel waarde hechten consumenten anno 2011 aan een gerenommeerd merk? In hoeverre heeft het winkelmerk het A-merk uit het schap verdreven? In welke mate slagen fabrikanten van hecht-, vul- en voegmiddelen en aanpalende productgroepen er in met hun bekende merken toegevoegde waarde te creëren?
Lees verder ...
 
Voorinschrijving onderzoek Qudata:
Naamsbekendheid & Imago Zonweringmerken
Hoeveel waarde hechten consumenten anno 2011 aan een gerenommeerd zonweringmerk? In hoeverre heeft het winkelmerk het A-merk uit het schap verdreven? Kortom, in welke mate slagen fabrikanten van buitenzonwering, raamdecoratie en aanpalende productgroepen erin met hun bekende merken toegevoegde waarde te creëren?
Lees verder ...
 
Er zijn nog een paar plaatsen vrij!
Seminar over social media
Op maandag 18 april aanstaande organiseert Qudata een seminars over social media. Jeroen Bertrams, specialist op het gebied van online marketing, besteedt tijdens deze bijeenkomst ruimschoots aandacht aan de basisbeginselen van social media. Meld u aan via de webshop, er zijn nog een paar plaatsen vrij!
Lees verder ...
 
Qudata organiseert in het voorjaar drie seminars:
Online marketing, social media en zoekmachine optimalisatie
Qudata organiseert dit voorjaar drie seminars over online marketing. Jeroen Bertrams, specialist op het gebied van online marketing, besteedt tijdens de bijeenkomsten ruimschoots aandacht aan de basisbeginselen van online marketing, social media en zoekmachine optimalisatie. Voor de seminars kunt u zich nu al inschrijven via de webshop
Lees verder ...
 
Qudata-bijeenkomst maandag 13 december:
Branchevervaging in Woonretail
U heeft een woonspeciaalzaak en vraagt zich wellicht steeds meer af wie uw concurrent nu eigenlijk is. Is het die andere woonwinkel om de hoek, de bouwmarkt aan het einde van de straat of blijkt de IKEA-vestiging 20 km verderop veel klanten aan te trekken? Het fenomeen 'Branchevervaging in Woonretail' staat centraal tijdens de Qudata-bijeenkomst op maandag 13 december aanstaande.
Lees verder ...
 
Onderzoeksresultaten van Qudata en BouwKennis
Marktsector utiliteitsnieuwbouw krimpt ruim 40 procent
Voor de utiliteitsnieuwbouw waren 2008 en 2009 topjaren met productiewaarden van circa Euro 6,8 miljard. Vanaf 2010 slaat dat beeld volledig om, gevoed door een gedaalde vergunningverlening en de nasleep van de crisis. De nieuwbouwwaarde in de marktsector daalt tussen 2008 en 2011 met 41 procent. In 2012 krabbelt zowel de marktsector als de totale utiliteitsnieuwbouw weer licht op. Dit blijkt uit de jongste prognoses voor de BouwKennis Marketing Score Card Marktomvang.
Lees verder ...
 
Consumenten iets somberder
De stemming onder consumenten is verslechterd in september. De indicator van het consumentenvertrouwen kwam in uit op -14, tegen -11 in augustus. Zorgen over de eigen portemonnee drukten de koopbereid...
Lees verder ...
 
Aantal consumenten dat duurzame producten koopt daalt
Het aantal consumenten dat duurzame producten koopt neemt af, en dat hangt samen met de prijs van biologische en fair trade-artikelen. Uit onderzoek van Deloitte blijkt dat 59 procent van de Nederlanders wel eens duurzame producten koopt. Vorig jaar was dat bij 68 procent het geval.<br>
Lees verder ...
 
60.000 nieuwe woningen in 2010
De stagnatie op de woningmarkt en de moeilijke financierbaarheid van nieuwe woningen laten hun sporen na in de woningbouwproductie. In 2010 komen er 60.000 nieuwe woningen gereed. In 2011 blijft de bouwproductie stabiel op 60.000 nieuwe woningen. In 2012 kijkt de woningnieuwbouw weer omhoog. Dan komen er 64.000 nieuwe woningen gereed. Echt herstel zal zich pas in 2013 en daarna manifesteren.
Lees verder ...
 
Kwartaalbericht Bouw ABN AMRO
Bouw bereikt dit jaar historisch dieptepunt
De bouwsector is aan de beterende hand, ondanks een historisch dieptepunt van de bouwproductie. Dat stelt ABN AMRO in het kwartaalbericht Bouw. De bank baseert haar uitspraak op het gegeven dat architecten weer meer opdrachten krijgen. Daarnaast neemt ook de vraag naar bouwmaterialen licht toe. Het omslagpunt wordt in de tweede helft van 2011 verwacht.<br>
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Joost van der Pol trots op 10 jaar Klussenier
'Dit bedrijf klopt in al z'n facetten'
De Klussenier bestaat 10 jaar en is in die tijd uitgegroeid tot de bekendste en meest succesvolle klusformule van ons land. Een goede reden voor KlusPro om Klussenier-directeur Joost van der Pol te vragen naar het geheim achter dit succes.
Lees verder ...
 
Joost van der Pol trots op 10 jaar Klussenier
'Dit bedrijf klopt in al z'n facetten'
De Klussenier bestaat 10 jaar en is in die tijd uitgegroeid tot de bekendste en meest succesvolle klusformule van ons land. Een goede reden voor Karwei Management om Klussenier-directeur Joost van der Pol te vragen naar het geheim achter dit succes.
Lees verder ...
 
Onderzoek 10-jarige Klussenier:
Consument wil allround vakman en geen gedoe
De Nederlandse woonconsument huurt het liefst een allround vakman in als er iets aan z'n woning moet gebeuren. Ook wil die consument graag een verbouwing waarbij er geen sprake is van gedoe en onverwachte kosten achteraf. Dit blijkt uit het onderzoek 'Wonen mag geld kosten' dat klusformule De Klussenier onlangs onder 1.000 consumenten heeft gehouden.
Lees verder ...
 
Installateurs steeds optimistischer
Ondernemers in de installatiebranche zien steeds meer lichtpuntjes in de markt. Vooral installateurs die actief zijn in de woning- en utiliteitsbouw zijn steeds positiever gestemd. De opleving van de markt vertaalt zich ook in positieve werkgelegenheidseffecten. Dat blijkt uit een enquête van UNETO-VNI, de ondernemersorganisatie voor de installatiebranche, onder ruim 450 aangesloten leden.
Lees verder ...
 
Klusbedrijven slecht bereikbaar
Klusbedrijven, waaronder schilder- en timmerbedrijven, zijn telefonisch slecht bereikbaar. 68 procent van de consumenten gaven bij meer dan 9.000 klusbedrijven aan dat ze het betreffende bedrijf niet te pakken kregen. Dit blijkt uit cijfers van Telefoonboek.nl.
Lees verder ...
 
Ikea grootste verkoper van keukenapparatuur
Uit een onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses in april 2014 onder 1.053 respondenten blijkt Ikea met 15,9 procent marktaandeel de grootste verkoper van keukenapparatuur. Tweede verkoper van keukenapparatuur is Mediamarkt met een aandeel van 15,7 procent, op de voet gevolgd door BCC met 15,2 procent.
Lees verder ...
 
Ondernemers wisselend tevreden
De Ondernemingsbarometer die aangeeft, hoe de ondervraagde ondernemers de situatie van hun eigen branche beoordelen, verschilt sterk per branche. Daarnaast komt deze niet altijd overeen met de omzetontwikkeling die diezelfde ondernemers doorgeven. Het jaar 2014 begint met grote vraagtekens.
Lees verder ...
 
Tegel mag weer op een tegel lijken
Tegelverkoop profiteert van renovatie
Bijna tweederde van de badkamerconsumenten geeft aan te investeren in tegels voor hun huidige woning. Dat zijn de uitkomsten van een onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses onder bijna 550 consumenten die onlangs een nieuwe badkamer aanschaften of dat in de komende maanden gaan doen.
Lees verder ...
 
Bedrijven in de bouw slecht bereikbaar
60 procent van de ondernemingen is tijdens kantooruren regelmatig slecht telefonisch bereikbaar. Vooral gemeenten, webshops en bedrijven in de bouw nemen nauwelijks de telefoon op, maar ook winkels en financiële instellingen zijn opvallend slecht bereikbaar.
Lees verder ...
 
Inretail: Keukenbranche plust
“De omzet van de woondetailhandel sloot het laatst kwartaal van 2013 af met een fraaie plus van 4,9 procent”, kan Inretail meedelen, op basis van de gegevens van de bij haar aangesloten woonwinkel...
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken