Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

 
 
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Eenderde keukenondernemers verwacht omzetdaling
Piek van begin vorig jaar is nu extra wrang
Het jaar 2012 begint teleurstellend voor de keukenbranche; zeker in vergelijking met 12 maanden geleden. Begon het jaar 2011 hoopvol met dalende werkloosheid en een piek in de KIM Branchebarometer, dit jaar begint juist met een tegenovergestelde situatie. Een vergelijking met de branchesituatie en bijbehorende omzetten van 12 maanden geleden is dan extra wrang.
Lees verder ...
 
Structuuronderzoek Badkamermarkt
Gezocht: badkamerondernemers!
De badkamermarkt verandert de laatste jaren sterk. De crisis, branchevervaging en de harde (prijs)concurrentie -mede door de invloed van internet- zijn enkele ontwikkelingen die zorgen voor grote verschuivingen in de branche. Qudata Markt- & Trendanalyses voert in opdracht van vakblad Sanitair & Tegel Specialist (STS) een onderzoek uit onder badkamerdetaillisten om beter zicht te krijgen op de ontwikkelingen in de badkamermarkt. De uitkomsten van het onderzoek zullen worden gepubliceerd in vakblad STS.
Lees verder ...
 
Interessante inzichten op seminar Qudata
Kent de retail de consumententrends?
Wat wenst de hedendaagse consument? Verkiest hij internet inmiddels boven de fysieke winkel, of juist niet? Welke trends leven er onder de consumenten? En weten retailers eigenlijk wel wat de klant belangrijk vindt? Onderwerpen die de revue passeerden tijdens het Qudata-seminar 'Consumententrends in Wonen'.
Lees verder ...
 
Makita populair bij Kluspanel
Klusser wil betrouwbaar gereedschap
Betrouwbaarheid. Dat is voor alle leden van het KlusPro-panel belangrijk bij de aankoop van elektrisch gereedschap, zo blijkt uit onderzoek van Qudata onder onze panelleden. Daarnaast scoren functionaliteit en gebruiksgemak hoog. Veel klussers kopen hun gereedschap bij de technische groothandel. Makita scoort daarbij goed als merk.
Lees verder ...
 
Kluspanel licht positief over eigen bedrijf
De deelnemers aan het KlusPro-panel zijn beduidend minder positief gestemd over de branche en de economie in vergelijking met de vorige maand. Toen stond de BrancheBarometer nog op 59, 4. Dat is behoorlijk positief ten opzicht van de neutrale score 50. Dit keer duikt de barometer naar 43,3. Dat betekent dat ons panel negatief is over de branche. Met een score van 55 blijft de OndernemingsBarometer, oftewel de beoordeling van het eigen bedrijf, positief.
Lees verder ...
 
Voldoende spaargeld consument is lichtpuntje
Woonpanel maakt zich op voor een moeilijk jaar
De woonbranche realiseerde in 2011 een omzetdaling van 3 procent, zo blijkt uit cijfers van brancheorganisatie CBW-MITEX. En de keukenbranche daalde in het 4e kwartaal zelfs met 19,4 procent. De KIM BrancheBarometer liet aanvankelijk een positieve ontwikkeling zien aan het begin van 2011, maar maakte in het najaar een vrije val. En de verwachtingen voor dit jaar zijn weinig positief, zo blijkt uit Qudata-cijfers.
Lees verder ...
 
Ondanks dramtisch jaar 2011
Zonvak-panel over eigen onderneming wel tevreden
2011 was een moeizaam jaar voor de branche, waarbij het opvalt dat de panelleden in het Zonvak-panel over hun eigen ondernemingsresultaten best tevreden waren. Vooruitblikkend naar het verdere verloop van dit jaar is men nog steeds niet erg positief, maar ervaring leert dat in aanloop naar de zomer het vertrouwen onder ondernemers stijgt.
Lees verder ...
 
Qudata start voorinschrijving
Onderzoek Naamsbekendheid & Imago Keukenmerken
Hoeveel waarde hechten consumenten anno 2012 aan een gerenommeerd keukenmerk? In hoeverre heeft het winkelmerk het A-merk uit het schap verdreven? Kortom, in welke mate slagen fabrikanten van keukens, keukenapparatuur en aanpalende productgroepen er in met hun bekende merken toegevoegde waarde te creëren?
Lees verder ...
 
Qudata start voorinschrijving:
Onderzoek Naamsbekendheid & Imago Badkamermerken
Hoeveel waarde hechten consumenten anno 2012 aan een gerenommeerd badkamermerk? In hoeverre heeft het winkelmerk het A-merk uit het schap verdreven? Kortom, in welke mate slagen fabrikanten van sanitair, tegels en aanpalende productgroepen er in met hun bekende merken toegevoegde waarde te creëren?
Lees verder ...
 
Qudata start voorinschrijving:
Onderzoek Naamsbekendheid & Imago Tuinmerken
Hoeveel waarde hechten consumenten anno 2012 aan een gerenommeerd tuinmerk? In hoeverre heeft het winkelmerk het A-merk uit het schap verdreven? Kortom, in welke mate slagen fabrikanten van tuingereedschap, tuinmeubilair en aanpalende productgroepen er in met hun bekende merken toegevoegde waarde te creëren?
Lees verder ...
 
Vorige | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken