Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

 
 
Branche reageert via LinkedIn op sanering woonwinkels
Authentieke formules met 'beleving' overleven!
In de vorige editie van WoonRetail Magazine is, op basis van de uitspraak van Cor Molenaar dat een derde van de winkels verdwijnt, berekend dat er in 2016 zo'n 8.000 woonwinkels overblijven. Daarop is via LinkedIn uitgebreid gereageerd. Een kort overzicht...
Lees verder ...
 
Klusgedrag & rol vakman
18 procent van de consumenten monteert de keuken zelf
Bijna een op de vijf de consumenten die het afgelopen jaar een keuken heeft gekocht of dat het aankomende jaar van plan is, geeft aan zelf de keuken te monteren. 10 procent huurt hiervoor een klusbedrijf in. En wanneer men een vakman inhuurt dan let men vooral op vakmanschap en betrouwbaarheid.
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving onderzoek:
Naamsbekendheid & imago Badkamermerken
Hoeveel waarde hechten consumenten anno 2013 aan een gerenommeerd badkamermerk? In hoeverre heeft het winkelmerk het A-merk uit het schap verdreven? Kortom, in welke mate slagen fabrikanten van sanitair, tegels en aanpalende productgroepen er in met hun bekende merken toegevoegde waarde te creëren?
Lees verder ...
 
Naamsbekendheid & imago Tuinmeubelmerken
In juni heeft Qudata onder een groep van ruim 500 consumenten die recent tuinmeubelen hebben gekocht of dat binnenkort van plan zijn een enquete gehouden naar de naamsbekendheid van tuinmeubelmerken.
Lees verder ...
 
'Informatie uit de winkel, maar kopen op internet'
Showrooming trend in tuinmeubelwinkels
Bij de aanschaf van tuinmeubelen neemt de trend van 'showrooming' toe: naar een winkel gaan voor informatie terwijl je eigenlijk van plan bent via internet te kopen. Dat aankoopproces begint voor de meerderheid van de consumenten tegenwoordig bij de online vergelijkingssites, zo blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses.
Lees verder ...
 
Qudata Seminar op dinsdag 4 juni a.s.:
Beleven consumenten Woonmerken?'
Qudata en Qumedia organiseren op maandag 8 april een seminar over de rol van Woonmerken in het aankoopproces van consumenten. In hoeverre zoeken en kopen consumenten een specifiek woonmerk of bezoekt men specifiek een woonwinkel? Resultaten uit onderzoeken van Qudata worden die middag afgewisseld met praktijkvoorbeelden uit de koker van retaildeskundige Jan Kessels.
Lees verder ...
 
Naamsbekendheid Tuinmeubelen
Qudata Markt- & Trendanalyses houdt eind mei een onderzoek onder ruim 500 consumenten naar de naamsbekendheid van tuinmeubelmerken. Daarnaast wordt het aankoopgedrag van consumenten die het afgelopen ...
Lees verder ...
 
Badkamerrenovatiemarkt neemt in belang toe
28 procent consumenten kiest voor klusbedrijf
Consumenten laten in 28 procent van de gevallen de badkamer installeren door een professionele klusser. Een kwart schakelt hiervoor de winkel in waar men de badkamer heeft gekocht. Vorig jaar werd met name de winkel gevraagd te zorgen voor het plaatsen van de badkamer. De rollen zijn nu, mede door de crisis, omgedraaid.
Lees verder ...
 
Renovatiemarkt neemt in belang toe
28 procent consumenten kiest voor klusbedrijf
Consumenten laten in 28 procent van de gevallen de badkamer installeren door een professionele klusser. Een kwart schakelt hiervoor de winkel in waar men de badkamer heeft gekocht. Vorig jaar werd met name de winkel gevraagd te zorgen voor het plaatsen van de badkamer. De rollen zijn nu, mede door de crisis, omgedraaid.
Lees verder ...
 
Renovatiemarkt neemt in belang toe
28 procent consumenten kiest voor klusbedrijf
Consumenten laten in 28 procent van de gevallen de badkamer installeren door een professionele klusser. Een kwart schakelt hiervoor de winkel in waar men de badkamer heeft gekocht. Vorig jaar werd met name de winkel gevraagd te zorgen voor het plaatsen van de badkamer. De rollen zijn nu, mede door de crisis, omgedraaid.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Werk aan de winkel
Verschillen woonbranche nemen toe
De cijfers over de woonbranche als geheel en de keukenbranche in het bijzonder, die binnenkomen over 2016 vanuit Qudata Markt & Trendanalyses en INretail zijn duidelijk. Woonwinkels hebben -ook in het laatste kwartaal van 2016- uitstekende omzetten gerealiseerd. Maar tussen de diverse (typen) winkels zijn er wel grote verschillen.
Lees verder ...
 
Klusmarkt 32% gegroeid in 3 jaar?
De klusmarkt groeit flink. In 2014 startte het herstel van de bouw. Dit heeft in 2015 dankzij de verlengde btw-regeling voor bouw en renovatie van woningen goed doorgezet en kreeg in 2016 de grootste ...
Lees verder ...
 
Orders bouw groeien
Bouw- en installatiebedrijven zien opnieuw verbetering van de werkvoorraad, met een tiende naar 7,1 maand. Bedrijven ervaren wel nu al problemen bij het aantrekken van goed gekwalificeerd personeel. D...
Lees verder ...
 
Werkgelegenheid bouwsector groeit
Er klinken positieve geluiden over de werkgelegenheid in de bouw. Nederlandse werkgevers verwachten dat de werkgelegenheid in het eerste kwartaal van 2017 verder oploopt. Het netto werkgelegenheidscijfer voor de eerste drie maanden van dit jaar komt uit op +5.
Lees verder ...
 
Onafgeronde klus geeft spanning in relaties<br>
Nederlanders zien onafgeronde klussen als een belangrijke bron van irritatie binnen hun relatie. Uit onderzoek van Werkspot, het platform dat vakman en klus bij elkaar brengt, blijkt dat 32% van de Ne...
Lees verder ...
 
Overzicht woonbranches
Het jaar 2016 was een uitstekend omzetjaar
Ook dit jaar vroegen we aan ondernemers uit de keuken-, badkamer-, zonwering-, doe-het-zelf- en klusbranche naar hun mening over de actuele situatie van hun branche en hun eigen bedrijf. In dit jaaroverzicht nemen we het gemiddelde van deze vijf branchepanels, om een goed beeld te krijgen van de woonbranche in 2016.<br>
Lees verder ...
 
Consument verbouwt weer
De cijfers? van het ?C?BS tonen dat consumenten meer consumeren en vaker grotere aankopen doen. Uit het onderzoek dat de Klussenier uit heeft laten voeren blijkt dat ook de behoefte om te verbouwen is toegenomen. De consument doet vaker een aanvraag en zet eerder zijn handtekening onder een offerte.<br>
Lees verder ...
 
Consumentenonderzoek 2016
Belang winkel groeit bij apparatuur
Onderzoeksbureau Qudata onderzocht de afgelopen jaren het koopgedrag van de consument met betrekking tot keukenapparatuur. Waar let de consument op? Welke merken kent hij of zij? Hoe oriënteert de consument zich? Hoeveel wil hij investeren? Opvallend is de plotselinge toename van het belang van de winkel ten opzichte van internet.
Lees verder ...
 
Mannen geven sneller sleutel af
Wanneer Nederlanders een klus laten uitvoeren, blijken mannen hun vakman sneller in vertrouwen te nemen dan vrouwen. 17 procent van de mannen zegt bereid te zijn de sleutel aan hun vakman af te geven, ten opzichte van 9 procent van de vrouwen.
Lees verder ...
 
Voor zzp'ers in de bouw:
Particulier belangrijkste opdrachtgever
De particulier wordt het vaakst genoemd als partij waar zzp'ers in de bouw zaken mee te doen. Ook meer dan de helft van de omzet van de zzp'ers komt bij de particuliere opdrachtgever vandaan. Andere opdrachtgevers spelen echter ook een grote rol.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken