Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Uitgebreid zoeken
U kunt binnen ons archief individueel zoeken op trefwoord(en), exacte woordcombinatie, rubriek, categorie en periode of een combinatie hiervan. Tevens is het mogelijk te zoeken in koppen, inleidingen of berichten.
 
Standaard zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
Zoeken op exacte woordcombinatie
Zoeken in
Periode
Rubriek
 
 

 
 
Seminar op maandag 11 februari:
Consumententrends in Wonen 2013
Waarom gaan jonge consumenten graag naar Ikea en 65-plussers liever naar een speciaalzaak? In hoeverre wordt er gebruik gemaakt van tablets en smartphones tijdens het oriëntatieproces? Kortom, hoe verloopt het cross channel winkelgedrag van woonconsumenten anno 2013?
Lees verder ...
 
De aankoopreis, deel 2:
In de winkel wordt de keuze gemaakt
Hoe krijgt u de klant in de winkel? En hoe zorgt u ervoor dat die klant terugkomt en ook andere consumenten vertelt hoe goed u bent? Dat kan alleen wanneer u het gehele traject van inspiratie tot en met after sales goed beheerst. In een serie artikelen doorlopen wij de aankoopreis in fases. Deel 2: De winkel.
Lees verder ...
 
'Informatie uit de winkel, maar kopen op internet'
Showrooming trend in tuinmeubelwinkels
Bij de aanschaf van tuinmeubelen neemt de trend van 'showrooming' toe: naar een winkel gaan voor informatie terwijl je eigenlijk van plan bent via internet te kopen. Dat aankoopproces begint voor de meerderheid van de consumenten tegenwoordig bij de online vergelijkingssites, zo blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses.
Lees verder ...
 
Qudata Seminar op dinsdag 4 juni a.s.:
Beleven consumenten Woonmerken?'
Qudata en Qumedia organiseren op maandag 8 april een seminar over de rol van Woonmerken in het aankoopproces van consumenten. In hoeverre zoeken en kopen consumenten een specifiek woonmerk of bezoekt men specifiek een woonwinkel? Resultaten uit onderzoeken van Qudata worden die middag afgewisseld met praktijkvoorbeelden uit de koker van retaildeskundige Jan Kessels.
Lees verder ...
 
Beleven consumenten Woonmerken?
Qudata en Qumedia organiseren op dinsdag 4 juni een seminar over de rol van Woonmerken in het aankoopproces van consumenten. In hoeverre zoeken en kopen consumenten een specifiek woonmerk of bezoekt m...
Lees verder ...
 
DHZ-sector ruikt online kansen
Woonretail heeft 'last' van lentekriebels
Een nieuw jaar, nieuwe kansen. Het voorjaar is voor veel woonretailers het moment om consumenten in grote getale naar de winkels en bouwmarkten te lokken met bijvoorbeeld aansprekende tuinacties. Maar het kan heel goed zijn dat consumenten kiezen voor de nieuwe online aankoopkanalen....
Lees verder ...
 
Seminar maandag 4 juni:
Beleven consumenten Woonmerken?
Qudata organiseert op maandag 4 juni een seminar over de rol van Woonmerken in het aankoopproces van consumenten. In hoeverre zoeken en kopen consumenten een specifiek woonmerk of bezoekt men specifiek een woonwinkel? Resultaten uit de onderzoeken van Qudata worden die middag afgewisseld met praktijkvoorbeelden uit de koker van retaildeskundige Jan Kessel.
Lees verder ...
 
Badkamerrenovatiemarkt neemt in belang toe
28 procent consumenten kiest voor klusbedrijf
Consumenten laten in 28 procent van de gevallen de badkamer installeren door een professionele klusser. Een kwart schakelt hiervoor de winkel in waar men de badkamer heeft gekocht. Vorig jaar werd met name de winkel gevraagd te zorgen voor het plaatsen van de badkamer. De rollen zijn nu, mede door de crisis, omgedraaid.
Lees verder ...
 
Maandag 4 maart in Zutphen:
Seminar Social Media Marketing
Qudata organiseert op maandag 4 maart een seminar over Social Media Marketing. Jeroen Bertrams, schrijver van de bestseller 'Social Media Expert in een Week', besteedt tijdens de bijeenkomst ruimschoots aandacht aan de basisbeginselen van Social Media Marketing. Kortom, hij stoomt u in een middag klaar voor doeltreffend gebruik van social media voor uw marketingactiviteiten.
Lees verder ...
 
Qudata seminar op maandag 4 maart in Zutphen:
Social Media Marketing
Qudata organiseert op maandag 4 maart een seminar over Social Media Marketing. Jeroen Bertrams, schrijver van de bestseller 'Social Media Expert in een Week', besteedt tijdens de bijeenkomst ruimschoots aandacht aan de basisbeginselen van Social Media Marketing. Kortom, hij stoomt u in een middag klaar voor doeltreffend gebruik van social media voor uw marketingactiviteiten.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Vier ketens vergeleken
Waarom consumenten voor winkel kiezen
In haar consumentenonderzoek naar de badkamer- sanitairmarkt vraagt Qudata onder andere naar de reden om voor een bepaald aankoopkanaal te kiezen. In deze analyse kijken we naar de belangrijkste van deze redenen en hoe deze over meerdere jaren veranderen. Daarnaast vergelijken we hoe een viertal speciaalzaken in de sanitairbranche op deze redenen scoren.
Lees verder ...
 
 
   Bekendheid winkels badkamermarkt
De speciaalzaak is de belangrijkste verkoper
In de onderzoeken van Qudata naar de badkamermarkt wordt gekeken waar de consument zijn badkamer of badkamerproducten koopt. Daarbij wordt gevraagd welke ketens men kent, zowel spontaan als geholpen. In dit artikel een analyse van hoe de naamsbekendheid van de verschillende spelers zich ontwikkelt.
Lees verder ...
 
 
   Customer journey badkamerconsumenten (3)
Speciaalzaak wordt populairder als aankoopkanaal
In zijn zoektocht naar de juiste badkamerproducten moet de consument ook een keuze maken bij wie dit assortiment gekocht gaat worden. In de onderzoeken van Qudata naar deze markt wordt eerst gevraagd wat men verwacht van de retailer en vervolgens waarom men juist bij een bepaalde retailer heeft gekocht. Uit de resultaten blijkt hoe de consument deze retailers profileert.
Lees verder ...
 
 
   Profielen van keukenketens (3)
Klant Keukenconcurrent vaker traditioneel gezin
KIM• maakt in een serie analyses profielschetsen van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op basis van de jaarlijkse onderzoeken die Qudata naar onder andere deze markt doet. In deze artikelen vergelijken we een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Eerder namen we Ikea en Superkeukens onder de loep; in deze editie kijken we naar de DMG-formule Keukenconcurrent.
Lees verder ...
 
 
   Customer journey badkamerconsumenten 2:
Consument wil badkamerproduct zelf bekijken en beoordelen
In zijn zoektocht naar nieuwe of vervangende badkamer(product) gaat de consument weer vaker naar de winkel of showroom toe dan in het verleden. Internet is nog steeds belangrijk, maar uiteindelijk wil men de keuze toch graag persoonlijk bekijken en beoordelen. In dit artikel wordt onderzocht hoe de consument tot zijn keuze komt.
Lees verder ...
 
 
   Customer journey badkamerconsumenten 1:
Corona reden voor upgrading badkamer
Het lijkt erop, dat de consument de lock-down vanwege corona heeft gebruikt om ook zijn badkamer eens flink onder handen te nemen. De gemiddelde leeftijd van het vervangen product steeg, er werd vaker vervangen vanwege ‘verouderde techniek’ en er werden meer soorten producten gekocht dan in voorgaande jaren.
Lees verder ...
 
 
   KARWEI MANAGEMENT DECEMBER:
Jaarboek, Noviteiten
Op 17 december verschijnt de december-editie van vakblad (KWM•) <b>Karwei Management</b>. In deze uitgave het thema <b>Jaarboek, Noviteiten</b>.
Lees verder ...
 
 
   SANITAIR- & TEGEL SPECIALIST DECEMBER:
Jaarboek, Noviteiten
Op 3 december verschijnt de december-editie van vakblad (STS•) <b>Sanitair- & Tegel Specialist</b>. In deze uitgave het thema <b>Jaarboek, Noviteiten</b>.
Lees verder ...
 
 
   Qudata consumentenonderzoek badkamers deel 3
Waar koopt de consument badkamers en -producten en waarom
In de vorige delen van dit drieluik hebben we gekeken naar wat en waar de consument zijn badkamerproducten koopt. Op deze pagina’s gaan we kijken waarom de klant juist in die winkel(s) zijn spullen heeft gekocht.
Lees verder ...
 
 
   Afzetkanalen badkamerproducten (deel 1)
Klant fysieke winkel vaak iets traditioneler
Consumenten kopen hun badkamers en badkamerproducten grofweg op drie manieren. De meeste in de fysieke winkel, iets minder nog via internet en een heel klein deel koopt het rechtstreeks bij fabrikant of leverancier. In dit artikel -het eerste onderdeel van een drieluik- wordt onderzocht wat de verschillen in klanten tussen deze drie kanalen zijn.
Lees verder ...
 
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken