Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Uitgebreid zoeken
U kunt binnen ons archief individueel zoeken op trefwoord(en), exacte woordcombinatie, rubriek, categorie en periode of een combinatie hiervan. Tevens is het mogelijk te zoeken in koppen, inleidingen of berichten.
 
Standaard zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
Zoeken op exacte woordcombinatie
Zoeken in
Periode
Rubriek
 
 

 
 
Lauwe zomer wordt een heet najaar
Zelfs Ikea verkoopt online
Ikea verkoopt eindelijk online. Het heeft even geduurd, maar het Zweedse concern durft het in Nederland aan de producten ook op de website aan te bieden. Het past in de ontwikkeling waarbij diverse retailers steeds meer diensten aanbieden die 'oorspronkelijk' buiten de formule vielen.
Lees verder ...
 
Klusgedrag consumenten
Zijn Nederlanders dol op klussen?
Ruim 12 procent van de consumenten huurt een klusbedrijf in. Wanneer men een vakman inhuurt let men vooral op prijs, vakmanschap en betrouwbaarheid. Ten opzichte van 2012 is hier weinig in veranderd, toen lette ook de helft van de consumenten op de prijs. Alleen het aspect goede kwaliteit is uit de top drie en staat nu op de vierde plaats. Zo blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- en Trendanalyses in opdracht van Marktplaats afgelopen jaar.
Lees verder ...
 
Vindbaar door onderscheidend vermogen
Claim je positie online
Het mag als bekend worden verondersteld dat inmiddels ruim driekwart van de consumenten zich op internet oriënteert op een woonproduct. Minder bekend is wellicht hoe die zoektocht online verloopt en wat de impact is op het totale aankoopproces. Vijf jaar onderzoek door Qudata legt dit online speelveld volledig bloot.
Lees verder ...
 
Klusgedrag consumenten
Zijn Nederlanders dol op klussen?
Ruim 12 procent van de consumenten huurt een klusbedrijf in. Wanneer men een vakman inhuurt let men vooral op prijs, vakmanschap en betrouwbaarheid. Ten opzichte van 2012 is hier weinig in veranderd, toen lette ook de helft van de consumenten op de prijs. Alleen het aspect goede kwaliteit is uit de top drie en staat nu op de vierde plaats. Zo blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- en Trendanalyses in opdracht van Marktplaats Klussen afgelopen jaar.
Lees verder ...
 
Aanbod & variatie op internet groeit
Woonconsument maakt keuze online
Driekwart van de consumenten start de zoektocht naar een woonproduct online. Ruim 80 procent gaat voor vragen toch liever (ook) naar de winkel. Nog wel... het aanbod en de variatie op het gebied van wonen op internet groeit snel en biedt de consument de mogelijkheid snel (online) een keuze te maken.
Lees verder ...
 
Seminar op maandag 9 september in Zutphen
Cross Channel Woonretail
Wat zijn de gevolgen van de voortdurende digitale revolutie voor de woonbranche? Is hier sprake van een 'overname' door webshops van de woonmarkt? Wellicht moet u zich zorgen maken, maar beter nog... hoe gaat u de strijd aan? Deze en andere vragen komen deze middag ruimschoots aan bod.
Lees verder ...
 
Florerende speciaalzaken met het juiste DNA
Ambacht levensader speciaalzaak
Terug naar de roots, terug naar het ambacht. Meer en meer is dat het devies van succesvolle woonbedrijven in Nederland. En dat succes zit 'm niet alleen in een goede omzet, maar juist in het besef dat ambacht, maatwerk en deskundig advies de pijlers vormen voor het succes van de speciaalzaak op de langere termijn. 'Onze klanten willen wat bijzonders en wij zorgen ervoor dat ze dat krijgen!'
Lees verder ...
 
Klusgedrag consumenten
Zijn Nederlanders dol op klussen?
Ruim 12 procent van de consumenten huurt een klusbedrijf in. Wanneer men een vakman inhuurt let men vooral op prijs, vakmanschap en betrouwbaarheid. Ten opzichte van 2012 is hier weinig in veranderd, toen lette ook de helft van de consumenten op de prijs. Alleen het aspect goede kwaliteit is uit de top drie en staat nu op de vierde plaats. Zo blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- en Trendanalyses in opdracht van Marktplaats afgelopen jaar.
Lees verder ...
 
Klusgedrag consumenten
Zijn Nederlanders dol op klussen?
Ruim 12 procent van de consumenten huurt een klusbedrijf in. Wanneer men een vakman inhuurt let men vooral op prijs, vakmanschap en betrouwbaarheid. Ten opzichte van 2012 is hier weinig in veranderd, toen lette ook de helft van de consumenten op de prijs. Alleen het aspect goede kwaliteit is uit de top drie en staat nu op de vierde plaats. Zo blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- en Trendanalyses in opdracht van Marktplaats afgelopen jaar.
Lees verder ...
 
Verschillen in montage per productgroep
Consument waagt zich aan terrasoverkapping
Uit verschillende onderzoeken van Qudata Markt- en Trendanalyses naar het klusgedrag van consumenten valt af te lezen wie de consument inschakelt voor het monteren van de zonwering, de badkamer en de keuken. Echter, als we kijken naar de verschillende productgroepen binnen deze drie branches zijn er interessante 'montage'-verschillen te zien.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
ZONVAK MAGAZINE DECEMBER:
Jaarboek
Op 14 december verschijnt de december-editie van vakblad (ZVM•) <b>Zonvak Magazine</b>. In deze uitgave het thema <b>Jaarboek</b>.
Lees verder ...
 
   Ontwikkelingen markt keukenapparatuur
Speciaalzaken blijven dominante afzetkanaal
De keukenapparaatmarkt is een levendige en dynamische sector waarin verschillende factoren, zoals verkoopkanalen en consumentenvoorkeuren, voortdurend in beweging zijn. Om meer inzicht te krijgen in deze complexe marktbewegingen, hebben we een diepgaande analyse uitgevoerd van het marktaandeel van diverse keukenapparaten, waaronder ovens, stoomovens, fornuizen, magnetrons, koffiezetapparaten en vaatwassers.
Lees verder ...
 
 
SANITAIR- & TEGEL SPECIALIST DECEMBER:
Jaarboek
Op 7 december verschijnt de december-editie van vakblad (STS•) <b>Sanitair- & Tegel Specialist</b>. In deze uitgave het thema <b>Jaarboek</b>.
Lees verder ...
 
   Analyse badkamermarkt (4):
Consumenteneisen en informatiebronnen bij kopen van badkamerproducten
In 2022 deed Qudata een grootschalig onderzoek naar de customer journey van consumenten die badkamers en -accessoires hadden gekocht of binnenkort gingen kopen. In dit artikel een analyse van de eisen die consumenten stelden aan de producten die zij zochten én de manieren waarop zij aan de slag gingen om informatie te verzamelen
Lees verder ...
 
 
   Ontwikkelingen in de markt voor keukenapparatuur
Keukenapparatuur in afzetkanalen en marktaandelen (1)
In dit artikel worden de ontwikkelingen in de markt voor keukenapparatuur geanalyseerd aan de hand van de verkoopafzetkanalen en marktaandelen. Grafieken worden gebruikt om inzicht te krijgen in de trends en verschuivingen binnen de verschillende retailsegmenten. De focus ligt op de afzetkanalen, zoals keukenspeciaalzaken, huishoud- en/of electrozaken, woonwarenhuizen, bouwmarkten en bouwmaterialenhandels.
Lees verder ...
 
 
   Trends in keukenapparatuur (1):
Energiebesparing boven aan lijstje consument
Uit het meest recente onderzoek naar de aanschaf van keukenapparatuur blijkt dat de trends en de soorten apparatuur door de jaren heen niet schokkend veranderen. Zoals te verwachten kopen consumenten meer elektrische kookapparatuur en minder gaskookplaten. Energiebesparing is de top-trend.
Lees verder ...
 
 
   Analyse badkamermarkt (3):
Hoogste inkomens kopen bij speciaalzaken
De afgelopen twee edities en ook de komende edities worden de verkopers van badkamers en -producten nader geanalyseerd en met elkaar vergeleken. Op deze pagina’s kijken we naar de gemiddelde gezinsinkomens van de kopers bij deze ketens. Hoewel het hier gaat over de aankoop van sanitairproducten geeft deze analyse ook weer een aardig beeld van de positionering van retailers.
Lees verder ...
 
 
   Keukentrends (3): keukenmerken
Grootste spontane bekendheid voor Bruynzeel
Uit het recente onderzoek onder 1.250 kopers van keukens blijkt dat het ‘merk’ Ikea inmiddels het meest bekend is. Spontaan wordt echter een oud en vertrouwd Nederlands merk als Bruynzeel het vaakst genoemd. In dit artikel onderzoeken we hoe goed consumenten keukenmerken kennen en waar ze die kennis vandaag hebben.
Lees verder ...
 
 
   Analyse badkamermarkt (2):
Lage prijs versus locatie
Badkamers en -accessoires worden door verschillende soorten retailers verkocht. Van woonwarenhuizen tot bouwmarkten en speciaalzaken. In het jaarlijkse onderzoek naar de customer journey in de badkamermarkt onderzoekt Qudata onder meer waarom en wat consumenten kopen bij deze afzetkanalen. In deze aflevering een analyse met het waarom consumenten voor een bepaalde verkoper kiezen.
Lees verder ...
 
 
   Keukentrends (2):
Meer keukens verkocht via internet
Het belang van internet is de afgelopen jaren belangrijker geworden bij de customer journey naar de aankoop van een keuken of een onderdeel van een keuken. Speciaalzaken zijn nog wel steeds het belangrijkste aankoopkanaal. In dit artikel een kijkje in hoe de consument zich informeert en oriënteert.
Lees verder ...
 
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken