Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Uitgebreid zoeken
U kunt binnen ons archief individueel zoeken op trefwoord(en), exacte woordcombinatie, rubriek, categorie en periode of een combinatie hiervan. Tevens is het mogelijk te zoeken in koppen, inleidingen of berichten.
 
Standaard zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
Zoeken op exacte woordcombinatie
Zoeken in
Periode
Rubriek
 
 

 
 
Consumentenvertrouwen stijgt
De stemming onder consumenten verbeterde voor de tweede achtereenvolgende maand. De indicator van het consumentenvertrouwen kwam in augustus uit op -11, tegen -14 in juli. Hiermee is het vertrouwen te...
Lees verder ...
 
Qudata-bijeenkomst op maandag 4 oktober 2010:
De Duurzame Woning van 2010
2010 is het jaar van de waarheid voor de Nederlandse woonretail. De recessie trekt diepe sporen in de detailhandel. Voor ondernemers is het zaak het hoofd boven water te houden. Heeft men dan nog steeds wel oog voor het thema 'duurzaamheid?'
Lees verder ...
 
Qudata-bijeenkomst op 7 juni jl.:
Webshops: bedreiging of kans?
Op maandag 7 juni organiseerde onderzoeksbureau Qudata een bijeenkomst over de opkomst van webshops in de wonenbranche. Derk-Jan Rouwenhorst gaf deze middag een overzicht van ontwikkelingen op het gebied van internet, social media en webshops. Het tweede deel van de presentatie handelde over de impact van de opkomst van webshops in de wonenbranche. Een kort foto-impressie...
Lees verder ...
 
Consumenten optimistisch over toekomstige economie
De stemming onder consumenten is verbeterd. Het consumentenvertrouwen steeg van -19 in oktober naar -14 in november. Consumenten dachten veel positiever over de economie in de komende twaalf maanden. ...
Lees verder ...
 
Nederlander bespaart niet op woning
Nederlanders besparen niet op hun woning en dagelijkse boodschappen als hun inkomen drastisch omlaag gaat. Dat blijkt uit onderzoek van verzekeringsmaatschappij Cardif, uitgevoerd door Blauw Research....
Lees verder ...
 
Omzet thuiswinkel stijgt met 19 procent
Over de eerste zes maanden 2009 is de omzet aan online consumentenbestedingen 19 procent toegenomen tot 2,7 miljard euro. De groei, die ondanks de economische crisis tot stand is gekomen, wordt vooral veroorzaakt door een stijging in het aantal bestellingen.
Lees verder ...
 
Omzet detailhandel in augustus met bijna 8 procent gedaald
De Nederlandse detailhandel heeft in de maand augustus 7,7 procent minder omzet behaald dan een jaar eerder. Dat maakte het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) bekend. De woninginrichting moest een omzetmin van 13 procent incasseren.
Lees verder ...
 
Consumenten kopen meer online
Mensen kopen steeds vaker via internet. In de eerste negen maanden van dit jaar spendeerden consumenten 4,1 miljard euro online, 20 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit gegevens van Thuiswinkel.org.
Lees verder ...
 
Kredietcrisis verdringt belangstelling voor klimaatverandering
De kredietcrisis verdringt bij Europese burgers de belangstelling voor de klimaatverandering. Dat blijkt uit een rapport van de Europese Commissie, getiteld `Europeans` attitude towards climate change...
Lees verder ...
 
Consumentenvertrouwen vrijwel onveranderd
Het consumentenvertrouwen is in juni een fractie afgenomen. De indicator daalde van -23 tot -24. In april en mei verbeterde het consumentenvertrouwen nog.
Lees verder ...
 
Vorige | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Onderzoek vervangingsmarkten
Qudata Markt- & Trendanalyses heeft de afgelopen maanden de vervangingsmarkten op het gebied van sanitair en keukenapparatuur onder de loep genomen. Ruim 1.000 consumenten zijn ondervraagd over de aan...
Lees verder ...
 
Klusgedrag zonweringconsumenten
Montage buitenzonwering voorbehouden aan specialist
Ruim 40 procent van de consumenten die het afgelopen jaar zonwering hebben gekocht of dat het aankomende jaar van plan is, geeft aan zelf zonwering te monteren. Dat blijkt uit onderzoek van Qudata. Maar de 'montage'-verschillen per type zonwering zijn groot. Het is doorgaans veel eenvoudiger een rolgordijn op te hangen dan een zonnescherm te plaatsen.
Lees verder ...
 
Samenwerken als antwoord op veranderende consument
Beter samenwerken leidt tot meer traffic in de winkel
Juist nu de traffic in de winkel zo terugloopt, wordt het nog belangrijker om samen te werken met andere ondernemers. Tijdens de Zonvakker van het Jaar noemde hoofdredacteur Peter Besselink al enkele voorbeelden hoe zonweringzaken succesvol samen kunnen werken. Hier volgen diverse extra tips en tricks.
Lees verder ...
 
Qudata-programma voorjaar 2013
Seminars over woontrends, social media & woonmerken
Het aankomende voorjaar organiseert onderzoeksbureau Qudata diverse seminars. Hiervoor zijn uiteenlopende deskundige gastsprekers ingeschakeld, zoals Jeroen Bertrams (social media), Jan Kessels (retaildeskundige) en Henk Knol (hoofdredacteur vakbladen Qumedia).
Lees verder ...
 
Internet belangrijkste oriëntatiekanaal zonwering
Consumenten oriënteren zich meer via internet dan via de winkel op zonweringproducten. Dit blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses naar het aankoopgedrag van zonweringconsumenten.
Lees verder ...
 
Woon- & tuinsector bezig met online inhaalslag
Een op vijf woonconsumenten koopt op internet
De woon- en tuinsector lijkt bezig met een online inhaalslag. En dat is ook nodig want inmiddels koopt een op de vijf consumenten woon- en tuinproducten online. Met name de grote retailers proberen grip te krijgen op deze 'crosswinkelende' consument die ter plekke prijzen in de winkel vergelijken met concurrerende online aanbieders.
Lees verder ...
 
17 procent van de keukenconsumenten koopt online
Bijna een op de vijf consumenten koopt keukenproducten online. Dat blijkt uit onderzoek onder ruim 500 consumenten die het afgelopen jaar een keuken hebben gekocht of dat het aankomende jaar van plan ...
Lees verder ...
 
Klusgedrag zonweringconsumenten
Kansen voor klusbedrijf in buitenzonwering
Ruim 40 procent van de consumenten die het afgelopen jaar zonwering heeft gekocht of dat het aankomende jaar van plan is, geeft aan zelf zonwering te monteren. Maar de 'montage'-verschillen per type zonwering zijn groot. Het is doorgaans veel eenvoudiger een rolgordijn op te hangen dan een zonnescherm te plaatsen.
Lees verder ...
 
Klusgedrag & rol vakman
60 procent van de consumenten tuiniert zelf
Bijna 60 procent van de consumenten, die het afgelopen jaar tuinartikelen heeft gekocht of dat het aankomende jaar van plan is, geeft aan zelf de tuin aan te (willen) leggen. 15 procent huurt hiervoor een hoveniersbedrijf in. En wanneer men een vakman inhuurt dan let men vooral op vakmanschap en betrouwbaarheid.
Lees verder ...
 
Topdesigners laten hun licht schijnen over 2013:
"Huiselijk, praktisch en tijdloos"
De woontrend van 2013. Wordt het retro, klassiek, minimalistisch of richten we ons op de knusse huiselijkheid, oftewel 'cocooning'? Designers van meubelen en woonaccessoires hebben vaak zo hun eigen kijk op de consument en op nieuwe trends. Wij laten topdesigners Margriet Foolen en Marijn van der Poll hun licht schijnen over 2013.
Lees verder ...
 
Vorige | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken