Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Klus Pro 
 
'Groene' daken alleen mét subsidie
De gemeenten Den Haag, Rotterdam en Groningen verstrekken consumenten flinke subsidies bij de aanleg van een ?groen? dak (bedekking van het dak met gras, mos, vetplanten, struiken, vergoeding tot 67 p...
Lees verder ...
 
30 procent huizenbezitters geeft voorkeur aan nieuwe badkamer
Nieuwe badkamer meest populaire verbouwing
Nederlandse huizenbezitters willen deze zomer het liefst hun badkamer vernieuwen: maar liefst 30% kiest voor een nieuwe badkamer wanneer hen gevraagd wordt wat men het liefst zou willen veranderen aan hun huidige woning.
Lees verder ...
 
Aan explosieve groei zzp'ers lijkt einde te komen
Klussenbranche genoodzaakt te professionaliseren
Aan de explosieve groei van zzp-ers in de klussenbranche lijkt een einde te komen en een succesvol klussenbedrijf vereist allround ondernemerschap. Dit blijkt uit het Marketingrapport Klussenbranche 2009 van Van Es Marketing Services. Het rapport geeft een onafhankelijk, actueel en compleet overzicht van marktontwikkelingen in de klussenbranche.<br>
Lees verder ...
 
Klusbedrijven zien meer in verlaging BTW voor renovatie
'Subsidie cruciaal voor energiebesparing in bouw'
Partijen uit de bouwkolom vinden dat de overheid het beste subsidies kan aanbieden aan consumenten om energiebesparing in de bestaande woningvoorraad te stimuleren. Ruim de helft van de marktpartijen noemt deze maatregel. Ook een verlaging van het BTW-tarief voor renovatie wordt vaak genoemd als steun in de rug van het energiebesparingsbeleid in debestaande bouw. Dit blijkt uit onderzoek voor het BouwKennis Jaarrapport Nederland 2009-2010.<br>
Lees verder ...
 
Bouwsector is unaniem:
'Den Haag en banken moeten bouw uit slop trekken'
Volgens bijna de gehele bouwsector is het een gezamenlijke taak van de regering en de banken om de bouw weer uit het slop te trekken. Zij moeten de economische voorwaarden scheppen waardoor de bouwsector kan blijven doorgaan met bouwen. Dat blijkt uit onderzoek van USP Marketing Consultancy.
Lees verder ...
 
Recessie treft schilders en glaszetters hard
Dat de afbouw- en onderhoudsmarkt niet gevoelig is voor de recessie, blijkt een fabel. Het aandeel schilders en glaszetters dat voor 2009 een omzetstijging verwacht, is in vergelijking met 2007 meer dan gehalveerd. Dat blijkt uit het Marketingrapport Schilders en Glaszetters 2009 van Van Es Marketing Services.
Lees verder ...
 
Vorige | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
'Informatie uit de winkel, maar kopen op internet'
Showrooming neemt toe bij keukenapparatuur
Bij de aanschaf van keukenapparatuur neemt de trend van 'showrooming' toe: naar een winkel gaan voor informatie terwijl je eigenlijk van plan bent via internet te kopen. Dat aankoopproces begint voor de meerderheid van de consumenten tegenwoordig bij de online vergelijkingssites, zo blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses.
Lees verder ...
 
Klusgedrag zonweringconsumenten
Montage buitenzonwering voorbehouden aan specialist
Ruim 40 procent van de consumenten die het afgelopen jaar zonwering hebben gekocht of dat het aankomende jaar van plan is, geeft aan zelf zonwering te monteren. Dat blijkt uit onderzoek van Qudata. Maar de 'montage'-verschillen per type zonwering zijn groot. Het is doorgaans veel eenvoudiger een rolgordijn op te hangen dan een zonnescherm te plaatsen.
Lees verder ...
 
Badkamerrenovatiemarkt neemt in belang toe
28 procent consumenten kiest voor klusbedrijf
Consumenten laten in 28 procent van de gevallen de badkamer installeren door een professionele klusser. Een kwart schakelt hiervoor de winkel in waar men de badkamer heeft gekocht. Vorig jaar werd met name de winkel gevraagd te zorgen voor het plaatsen van de badkamer. De rollen zijn nu, mede door de crisis, omgedraaid.
Lees verder ...
 
Qudata-programma voorjaar 2013
Seminars over woontrends, social media & woonmerken
Het aankomende voorjaar organiseert onderzoeksbureau Qudata diverse seminars. Hiervoor zijn uiteenlopende deskundige gastsprekers ingeschakeld, zoals Jeroen Bertrams (social media), Jan Kessels (retaildeskundige) en Henk Knol (hoofdredacteur vakbladen Qumedia).
Lees verder ...
 
Zonweringbranche aan vooravond koerswijziging
Detaillisten op zoek naar juiste DNA
Een op de drie consumenten koopt zonwering in een zonweringspeciaalzaak. Dat percentage stond in 2010 nog op 41 procent. Consumenten kunnen voor zonwering terecht bij uiteenlopende winkeltypen en schijnbaar verdwijnt de speciaalzaak langzaam van het netvlies. Waar ligt de toekomst van de zonweringspecialist?
Lees verder ...
 
Woon- & tuinsector bezig met online inhaalslag
Een op vijf woonconsumenten koopt op internet
De woon- en tuinsector lijkt bezig met een online inhaalslag. En dat is ook nodig want inmiddels koopt een op de vijf consumenten woon- en tuinproducten online. Met name de grote retailers proberen grip te krijgen op deze 'crosswinkelende' consument die ter plekke prijzen in de winkel vergelijken met concurrerende online aanbieders.
Lees verder ...
 
Afscheid van het jaar 2012
Het jaar 2012 was, zoals vooraf verwacht werd: een jaar met tegenvallende omzetten en een stijgend aantal winkelsluitingen. De Nederlandse keukenmarkt was, als onderdeel van de bouwgerelateerde woonbranche, een van de grote slachtoffers van de internationale economische crisis. Zowel de cijfers van het KIM-Panel als van CBW-Mitex waren pessimistisch. Een jaar om snel afscheid van te nemen...
Lees verder ...
 
Afscheid van het jaar 2012
Het jaar 2012 was, zoals vooraf verwacht werd: een jaar met tegenvallende omzetten en een stijgend aantal winkelsluitingen. De Nederlandse badkamermarkt was, als onderdeel van de bouwgerelateerde woonbranche, een van de grote slachtoffers van de internationale economische crisis. Zowel de cijfers van het STS-Panel als die van CBW-Mitex over de totale woonbranche waren pessimistisch. Een jaar om snel afscheid van te nemen...
Lees verder ...
 
Afscheid van het jaar 2012
Het jaar 2012 was, zoals vooraf verwacht werd: een jaar met tegenvallende omzetten en een stijgend aantal winkelsluitingen. De Nederlandse zonweringmarkt was, als onderdeel van de bouwgerelateerde woonbranche, een van de grote slachtoffers van de internationale economische crisis. Zowel de cijfers van het Zonvak-Panel als van CBW-Mitex waren pessimistisch. Een jaar om snel afscheid van te nemen...
Lees verder ...
 
Afscheid van het jaar 2012
Het jaar 2012 was, zoals vooraf verwacht werd: een jaar met tegenvallende omzetten en een stijgend aantal winkelsluitingen. De Nederlandse woonbranche was, als bouwgerelateerde markt, een van de grote slachtoffers van de internationale economische crisis. Zowel de cijfers van de Qudata Woonbranche-Panels als van CBW-Mitex waren pessimistisch. Een jaar om snel afscheid van te nemen...
Lees verder ...
 
Vorige | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken