Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Klus Pro 
 
| 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Qudata-onderzoek naar woontrends
Woonconsument vraagt om duurzaamheid
De bouwwereld zet sterk in op duurzaamheid en energiebesparing. Op de diverse beurzen die WAM recent heeft bezocht, werd dat nog eens bevestigd. De sector komt daarmee tegemoet aan de groeiende vraag van de woonconsument naar duurzaamheid. Maar ook op gebied ergonomie en gebruiksgemak heeft de consument wensen. Dat blijkt uit het rapport Woontrends 2012/2013 van onderzoeksbureau Qudata.<br>
Lees verder ...
 
Imago keukenwinkels volgens consumenten
Bij Ikea keukens kijken, maar niet (altijd) kopen
Ikea is de bekendste keukenwinkel in Nederland. Voor het tweede achtereenvolgende jaar prijkt het Zweedse concern bovenaan de lijst met meest genoemde keukenwinkels, zo blijkt uit onderzoek van Qudata naar de naamsbekendheid van keukenzaken in Nederland. Daarnaast blijkt een op de vijf Nederlanders een Ikea te willen bezoeken voor aankoop van een keuken. Maar niet iedere keuken-kijker koopt daar ook daadwerkelijk.
Lees verder ...
 
Naamsbekendheid & Imago Badkamermerken De afgelopen maanden heeft Qudata de merkbekendheid van badkamermerken en badkamerwinkels onderzocht. De resultaten van dit onderzoek zijn gepubliceerd in het ra...
Lees verder ...
 
Eenderde keukenondernemers verwacht omzetdaling
Piek van begin vorig jaar is nu extra wrang
Het jaar 2012 begint teleurstellend voor de keukenbranche; zeker in vergelijking met 12 maanden geleden. Begon het jaar 2011 hoopvol met dalende werkloosheid en een piek in de KIM Branchebarometer, dit jaar begint juist met een tegenovergestelde situatie. Een vergelijking met de branchesituatie en bijbehorende omzetten van 12 maanden geleden is dan extra wrang.
Lees verder ...
 
Structuuronderzoek Badkamermarkt
Gezocht: badkamerondernemers!
De badkamermarkt verandert de laatste jaren sterk. De crisis, branchevervaging en de harde (prijs)concurrentie -mede door de invloed van internet- zijn enkele ontwikkelingen die zorgen voor grote verschuivingen in de branche. Qudata Markt- & Trendanalyses voert in opdracht van vakblad Sanitair & Tegel Specialist (STS) een onderzoek uit onder badkamerdetaillisten om beter zicht te krijgen op de ontwikkelingen in de badkamermarkt. De uitkomsten van het onderzoek zullen worden gepubliceerd in vakblad STS.
Lees verder ...
 
Interessante inzichten op seminar Qudata
Kent de retail de consumententrends?
Wat wenst de hedendaagse consument? Verkiest hij internet inmiddels boven de fysieke winkel, of juist niet? Welke trends leven er onder de consumenten? En weten retailers eigenlijk wel wat de klant belangrijk vindt? Onderwerpen die de revue passeerden tijdens het Qudata-seminar 'Consumententrends in Wonen'.
Lees verder ...
 
Voldoende spaargeld consument is lichtpuntje
Woonpanel maakt zich op voor een moeilijk jaar
De woonbranche realiseerde in 2011 een omzetdaling van 3 procent, zo blijkt uit cijfers van brancheorganisatie CBW-MITEX. En de keukenbranche daalde in het 4e kwartaal zelfs met 19,4 procent. De KIM BrancheBarometer liet aanvankelijk een positieve ontwikkeling zien aan het begin van 2011, maar maakte in het najaar een vrije val. En de verwachtingen voor dit jaar zijn weinig positief, zo blijkt uit Qudata-cijfers.
Lees verder ...
 
Voldoende spaargeld consument is lichtpuntje
Woonpanel maakt zich op voor een moeilijk jaar
De woonbranche realiseerde in 2011 een omzetdaling van 3 procent, zo blijkt uit cijfers van brancheorganisatie CBW-Mitex. De BrancheBarometer, waarin honderden woondetaillisten aangeven hoe het met de markt gaat, liet aanvankelijk een positieve ontwikkeling zien aan het begin van 2011, maar maakte in het najaar een vrije val. En de verwachtingen voor dit jaar zijn weinig positief, zo blijkt uit cijfers van Qudata Markt- & Trendanalyses.
Lees verder ...
 
Ondanks dramtisch jaar 2011
Zonvak-panel over eigen onderneming wel tevreden
2011 was een moeizaam jaar voor de branche, waarbij het opvalt dat de panelleden in het Zonvak-panel over hun eigen ondernemingsresultaten best tevreden waren. Vooruitblikkend naar het verdere verloop van dit jaar is men nog steeds niet erg positief, maar ervaring leert dat in aanloop naar de zomer het vertrouwen onder ondernemers stijgt.
Lees verder ...
 
Qudata peilt mening onder consumenten:
Wat worden de échte woontrends voor 2012/2013?
Wat worden de belangrijkste woontrends voor de aankomende twee jaar: 'Organische vormen in wulpse toepassing' of 'poederachtige pastels in combinatie met aaibare vormen' of de inloopdouche en verf met zonnecellen? Over de eerste twee 'woonstijlen' vertelt dit rapport niet zo veel, wel over allerlei productinnovaties waarvan ruim 2.500 consumenten verwachten dat het een trend gaat worden.
Lees verder ...
 
Vorige | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken