Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Klus Pro 
 
Beeld eigen bedrijf en omzet minder somber
KlusPro-barometers op slecht weer in 2012
Het is een understatement om te stellen dat 2012 geen al te best jaar is geweest voor de bouw- en klusbranche. De sombere stand van de vijf barometers van ons KlusPro-panel over 2012 bewijzen dat eens te meer. De barometers geven aan hoe de klussers in ons panel aankijken tegen de branche, de economie, de eigen onderneming en omzet en wat hun verwachting is voor de komende tijd.
Lees verder ...
 
Klusplannen in de zorg
De vergrijzing in Nederland zorgt voor een veranderende zorgvraag. Mensen willen zo lang mogelijk zelfstandig blijven wonen en stellen andere eisen aan ziekenhuizen. Om hieraan te voldoen moeten zorginstellingen vaak het bestaande gebouw aanpassen. Vooral ziekenhuizen zijn van plan de komende jaren uit te breiden. De meest geplande klus voor de komende twee jaar is schilderwerk, gevolgd door brandwerende maatregelen. Maar ook vloerbedekking en het verbeteren van het binnenklimaat staan hoog op de to-do-list. Dat blijkt uit de Zorg Bouwplannen Scan 2012 van BouwKennis.
Lees verder ...
 
Zzp-panel van vakkrant KlusPro heeft vertrouwen in 2013
Klussers positief over Minister van Wonen
Een meerderheid van de kleine klusbedrijven en zzp'ers in de bouw ziet 2013 met vertrouwen tegemoet. Niet alleen verwacht ruim 80 procent dat de eigen omzet het komende jaar minimaal gelijk blijft of zal stijgen, ook is meer dan de helft positief over de aanstelling van een specifieke minister voor Wonen en Rijksdienst. Dat blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses onder het kluspanel van KlusPro, de vakkrant voor zzp'ers en kleine bouwbedrijven.
Lees verder ...
 
Meer geld voor klussen in crisistijd
Consument heeft voor ruim 3.000 euro aan werk liggen
Consumenten die het komende half jaar willen gaan klussen, hebben gemiddeld voor ruim 3.000 euro aan werk liggen. Een meerderheid laat zich daarbij niet beïnvloeden door de economische crisis. Dat blijkt uit een onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses in opdracht van Marktplaats Klussen onder ruim 1.600 consumenten. Ruim tweederde van de ondervraagde consumenten is de afgelopen tijd op zoek geweest naar een vakman of is dit binnenkort van plan. Vooral voor grote klussen schakelt de consument een vakman in. Bijna een op de drie consumenten gebruikt Marktplaats Klussen om die vakman te vinden.
Lees verder ...
 
KlusPro-panel positiever gestemd
De leden van het KlusPro-panel zijn weer wat positiever over de markt, de economie en hun bedrijf. Met een score van 52.1 staat de Branchebarometer, de verwachting die de klussers hebben van de totale branche, net boven de neutrale score van 50. Ter vergelijking: in maart van dit jaar stond de Branchebarometer met 41.7 nog flink in de min.
Lees verder ...
 
Meerderheid zzp'ers reageert op crisis
Bijna tweederde van de zzp'ers in de bouw neemt maatregelen om de gevolgen van de economische crisis op te vangen. Dat blijkt uit recent onderzoek van bureau Qudata onder de leden van het KlusPro-panel. De maatregelen variëren van minder investeren en minder reclame maken tot juist meer geld uittrekken voor reclame.<br>
Lees verder ...
 
Qudata onderzoekt klusmarkt voor Marktplaats
Prijs blijft criterium bij keuze vakman
De helft van de consumenten vindt de prijs nog altijd een belangrijk criterium bij de keuze van een vakman voor klussen aan huis. Andere belangrijke criteria zijn vakmanschap, betrouwbaarheid en goede kwaliteit. Dat blijkt uit een onderzoek dat Qudata in opdracht van Marktplaats heeft gehouden onder ruim 1.000 consumenten.
Lees verder ...
 
Klussers gaan massaal stemmen
Een grote meerderheid van de klussers gaat op 12 september naar de stembus, zo blijkt uit recent onderzoek onder ons KlusProPanel. Van de panelleden zegt in ieder geval meer dan negentig procent te zullen gaan stemmen.
Lees verder ...
 
Onderzoek naar klusgedrag tegels leggen/zetten
1 op 5 consumenten schakelt klussenbedrijf in
Bijna een op de vijf consumenten schakelt een klussenbedrijf in voor het tegelwerk. De tegels voor de klus worden vooral gekocht bij de tegelspeciaalzaak. Dit blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses onder ruim 500 consumenten.
Lees verder ...
 
HBA verwacht groot tekort ambachtsmensen
Er dreigt in ons land een enorm tekort aan ambachtslieden in onder meer de bouw. Dat voorspelt het Hoofdbedrijfschap Ambachten (HBA). Tot 2021 is er volgens het HBA behoefte aan 250.000 nieuwe vakmens...
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
25 jaar retail in Nederland
Een terugblik op 25 jaar doehetzelf
Qumedia, de uitgeverij van onder meer vakblad KWM. bestaat deze maand 25 jaar. Een mooi moment om eens terug te kijken op de dhz-branche zo'n 25 jaar geleden. Welke trends werden er destijds waargenomen? Is er veel veranderd, of misschien juist helemaal niet....?
Lees verder ...
 
Intirio retailonderzoek
Weinig online verkoop interieurdecoratie
Hoe ziet de retailer in de interieurdecoratiebranche de toekomst en zijn eigen strategie? Welke plannen willen retailers in 2018 uitvoeren? Intirio (de Benelux vakbeurs voor interieurdecoratie en linnen) deed hier onderzoek naar onder 600 bedrijven uit de branche. Eén van de uitkomsten: de interieurprofessional wil dit jaar meer online. doen.
Lees verder ...
 
Kansen voor winkels
Woonformules onderscheiden zich
Het aantal winkels in Nederland daalt al jaren, ook in de woonretail. Toch zijn er ook voldoende detaillisten die anno 2017 succesvol zakendoen. Hun geheim? Ze onderscheiden zich van concurrenten door een duidelijke positionering. En daaraan heeft de consument behoefte, zo blijkt uit verschillende onderzoeken van Qudata Markt- & Trendanalyse.<br>
Lees verder ...
 
The customer journey
Stabiele klantreis in de branche
Hoewel consumenten met name in de oriëntatie- en informatiefase meer online zijn gaan 'reizen', is en blijft de winkel veruit favoriet als het gaat om de uiteindelijke aankoop van artikelen in de woonbranche. Dat blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses naar de customer journey.<br>
Lees verder ...
 
Cijfers keukenretail
Het gaat zeer goed tot middelmatig
Het jaar 2017 begint met positieve cijfers bij de meeste keukenondernemers. Ook het CBS meldt een omzetgroei. De ondernemers uit onze branche zijn enthousiaster dan hun collega's uit andere woonsegmenten. Toch geeft 15 procent aan dat het maar middelmatig gaat met hun omzet en hun onderneming.
Lees verder ...
 
Werk aan de winkel
Verschillen woonbranche nemen toe
De cijfers over de woonbranche die binnenkomen over 2016 vanuit Qudata Markt & Trendanalyses en INretail zijn duidelijk. Woonwinkels hebben -ook in het laatste kwartaal van 2016- uitstekende omzetten gerealiseerd. Maar tussen de diverse (typen) winkels zijn er wel grote verschillen; 30 procent gaf nog steeds een omzetdaling aan.
Lees verder ...
 
Omzetgroei groothandels
De Nederlandse groothandel zag haar omzet in het vierde kwartaal van afgelopen jaar met 7 procent groeien ten opzichte van een jaar eerder. Dit betekent volgens het CBS de grootste omzettoename sinds ...
Lees verder ...
 
Werk aan de winkel
Verschillen woonbranche nemen toe
De cijfers over de woonbranche als geheel en de keukenbranche in het bijzonder, die binnenkomen over 2016 vanuit Qudata Markt & Trendanalyses en INretail zijn duidelijk. Woonwinkels hebben -ook in het laatste kwartaal van 2016- uitstekende omzetten gerealiseerd. Maar tussen de diverse (typen) winkels zijn er wel grote verschillen.
Lees verder ...
 
Overzicht woonbranches
Het jaar 2016 was een uitstekend omzetjaar
Ook dit jaar vroegen we aan ondernemers uit de keuken-, badkamer-, zonwering-, doe-het-zelf- en klusbranche naar hun mening over de actuele situatie van hun branche en hun eigen bedrijf. In dit jaaroverzicht nemen we het gemiddelde van deze vijf branchepanels, om een goed beeld te krijgen van de woonbranche in 2016.<br>
Lees verder ...
 
Panels gingen positief de zomer in
Barometers staan op groen
Het komt, ook na de economische crisisjaren, niet zo vaak voor dat de Branchebaromers van de panels van de keuken-, badkamer-, zonwering-, klus- én dhz-branches allemaal op groen staan. Maar in mei 2016 was dit uiteindelijk toch het geval. De meerderheid van de ondernemers ging met een zonnig gevoel de zomer in.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken