Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in Klus Pro 
 
Bedrijven in de bouw slecht bereikbaar
60 procent van de ondernemingen is tijdens kantooruren regelmatig slecht telefonisch bereikbaar. Vooral gemeenten, webshops en bedrijven in de bouw nemen nauwelijks de telefoon op, maar ook winkels en financiële instellingen zijn opvallend slecht bereikbaar.
Lees verder ...
 
Stukadoor het vaakst gezocht op Marktplaats in 2013
In 2013 is op Marktplaats het vaakst gezocht naar een stukadoor, gevolgd door schilder en timmerman. Dit blijkt uit het jaaroverzicht van het online handelsplatform.
Lees verder ...
 
Nederland investeert weer in noodzakelijk onderhoud van eigen huis
Lagere btw zet vakman aan het werk
In 2013 wordt in vergelijking met 2012 meer geld uitgegeven aan bouw, verbouw, renovatie en kleine of grote klussen. De voornaamste reden hiervoor is de verlaging van de btw. Ook de vakman profiteert van het aantrekkelijke btw-tarief, want consumenten schakelen vaker een professional in dan vorig jaar. Dit blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- en Trendanalyses in opdracht van Marktplaats naar het klusgedrag van de Nederlandse consument onder ruim 1000 respondenten. Maar liefst 55% van de ondervraagden geeft aan dat hun klusbudget hoger is dan in 2012. Volgens inschatting van Qudata op basis van dit onderzoek wordt in 2013 in totaal bijna 20 miljard euro uitgegeven aan klussen en verbouwingen.
Lees verder ...
 
Sluit je aan bij het KlusPro-panel
Het KlusPro-panel groeit gestaag. Steeds meer zelfstandige klussers sluiten zich erbij aan, met als doel om extra kennis over de klussenbranche op te doen. Hoe meer klussers zich bij ons aansluiten, h...
Lees verder ...
 
Gereedschapsmerken richten zich op professional & doehetzelver
Bijna de helft van de OZP'ers uit het KlusPro panel kiest specifiek voor een bepaald merk gereedschap. Ruim een kwart van de professionele klussers gebruikt een machine van Bosch. Het merk Bosch is eveneens populair onder consumenten: een op de drie koopt een boor- of schuurmachine van dit merk.
Lees verder ...
 
Onderontwikkelde Nederlandse ambachtscultuur
De Nederlandse samenleving gaat onverschillig om met de ambachtseconomie. Ambachtelijke onderwijs is ondergewaardeerd en vakopleidingen worden bedreigd. De ontwikkeling van vakmanschap in Nederland wordt belemmerd door gebrek aan middelen, infrastructuur en een onderontwikkelde ambachtscultuur. Deze conclusies trekt Arjo Klamer.
Lees verder ...
 
Bouwmedewerkers zijn klantvriendelijk en kundig
Uit de resultaten van de monitor van Bouwprestaties.nl blijkt dat bouwmedewerkers als zeer klantvriendelijk en kundig worden ervaren. De klantvriendelijkheid van medewerkers van een bouwonderneming wordt gemiddeld beoordeeld met een 8. Ook de deskundigheid van het personeel van de onderneming krijgt een mooi cijfer en scoort een 7,8.
Lees verder ...
 
Opvallende omzetdip in december
KlusPropanel blijft somber, maar niet over eigen bedrijf
Het KlusPropanel blijft onverminderd somber over de economie in het algemeen en de klusbranche in het bijzonder. Ook in december stonden de economie- en branchebarometer weer behoorlijk in de min. De ondernemingbarometer, oftewel de verwachting van onze panelleden voor hun eigen onderneming, blijft tegen alle economische weerwil in echter licht positief. Kennelijk houden de vakmannen van ons panel voldoende vertrouwen in hun bedrijf.
Lees verder ...
 
Klusgedrag zonweringconsumenten
Kansen voor klusbedrijf in buitenzonwering
Ruim 40 procent van de consumenten die het afgelopen jaar zonwering heeft gekocht of dat het aankomende jaar van plan is, geeft aan zelf zonwering te monteren. Maar de 'montage'-verschillen per type zonwering zijn groot. Het is doorgaans veel eenvoudiger een rolgordijn op te hangen dan een zonnescherm te plaatsen.
Lees verder ...
 
Klusgedrag & rol vakman
60 procent van de consumenten tuiniert zelf
Bijna 60 procent van de consumenten, die het afgelopen jaar tuinartikelen heeft gekocht of dat het aankomende jaar van plan is, geeft aan zelf de tuin aan te (willen) leggen. 15 procent huurt hiervoor een hoveniersbedrijf in. En wanneer men een vakman inhuurt dan let men vooral op vakmanschap en betrouwbaarheid.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Consumentenonderzoek geeft inzicht
Leeftijd bepaalt keuze bij aanschaf badkamer
Consumenten die wat ouder zijn, stellen andere eisen bij de aankoop van badkamers dan jongeren. Zo vinden zij comfort en veiligheid belangrijk. De groep van 41 tot en met 55 jaar vernieuwt badkamers vaker helemaal. Jonge consumenten willen nieuwe producten, omdat ze vaker verhuizen en dan opnieuw gaan inrichten.
Lees verder ...
 
 
   Qudata onderzoek toont aan:
Keukenzaak belangrijkste verkoper van apparatuur (1)
Hoewel keukenapparatuur door steeds meer afzetkanalen wordt verkocht, is de keukenspeciaalzaak (KRT) nog steeds de belangrijkste. Dit blijkt uit recent onderzoek van Qudata naar de afzet van deze producten. Zoals verwacht mag worden is het marktaandeel in aantallen met name voor inbouw erg hoog, maar zelfs van vrijstaande apparatuur gaat eenderde via de keukenspeciaalzaak.
Lees verder ...
 
 
   Consumentenonderzoek badkamermarkt
Speciaalzaak heeft grootste marktaandeel
Uit het meest recente consumentenonderzoek Qudata Markt- & Trendanalyses naar de markt van badkamers en badkamerproducten (mei 2019) blijkt, dat de rol van de speciaalzaak nog steeds sterk is. De verkoop via winkels neemt weliswaar gedurende de jaren iets in belang af, maar is nog steeds verreweg het belangrijkst.
Lees verder ...
 
 
   61% Nederlanders wil best klushuis
Maar liefst 61 procent van de Nederlanders is bereid om een woning te kopen of te huren waar nog aan geklust moet worden. Dit blijkt uit onderzoek van Offerteadviseur, een onafhankelijke website waarop iedereen offertes kan aanvragen en vergelijken voor ieder soort klus in, op of rondom het huis, gehouden onder 1.022 Nederlanders van 18 en ouder.
Lees verder ...
 
 
   Wat sanitairconsumenten vinden
Buitenlandse bouwmarkten positioneren zich duidelijker
Bouwmarkten in Nederland onderscheiden zich op het gebied van sanitair amper van elkaar. Voor een deel is dat te begrijpen, omdat ze een grote markt moeten bedienen met relatief imagoloze producten. Opvallend is echter dat de nieuwkomers Hornbach en Bauhaus zich juist wel anders hebben gepositioneerd tussen de Nederlandse retailers.
Lees verder ...
 
 
   Grote verschillen per segment
Forse omzetgroei is voorbij
De consumptieve bestedingen van de Nederlandse huishoudens nam afgelopen jaar nog toe. Maar de omzet van de woonbranche als geheel bleef daarbij achter. “De forse omzetgroei die de gevestigde woonbranche afgelopen jaren telkens noteerde, is voorbij”, constateert ook INretail. Bovendien zijn er grote verschillen per regio en per branchesegment.
Lees verder ...
 
 
Onderzoek consumentenaankoop (1)
Keukenzaak blijft favoriet voor apparatuur
Meer dan de helft van de consumenten koopt hun keukenapparatuur nog steeds fysiek. En wanneer de consument voor een winkel kiest dan is dat meestal - en over de jaren ook steeds vaker - voor een keukenspeciaalzaak. Bovendien besteden zij daar behoorlijk veel meer dan bij de andere verkoopkanalen, zo blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses.
Lees verder ...
 
Online aankopen DHZ beperkt
Het aantal consumenten dat hun doe-het-zelf producten online aanschaft, is nog altijd relatief beperkt. Uit internationaal onderzoek van Statista global consumer survey, waarin ook Nederland wordt mee...
Lees verder ...
 
Consument laat onderhoudsbedrijf merken kiezen
Particulieren die professionals inschakelen voor onderhoudswerk willen meestal niet zelf de verantwoordelijkheid dragen voor product- en merkbeslissingen. Men vertrouwt hiervoor liever op de expertise van de onderhoudsprofessional.
Lees verder ...
 
Ook locatie en bekendheid aankoopmotieven
Badkamerklant kiest dhz om prijs
Van de consumenten die naar de bouwmarkt of bouwmaterialengroothandel gaan om een badkamer of -accessoires te kopen, doet een meerderheid dit vanwege de (lage) prijs. Dat blijkt uit het Consumentenonderzoek Badkamers en –Producten 2017 van Qudata Markt- en Trendanalyses.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken