Het afgelopen najaar is het aankoopgedrag van consumenten onder de loep gelegd op het gebied van badkamers, keuken, zonwering, tuinartikelen, verf, behang en bouwmaterialen. De resultaten van de onderzoeken zijn verwerkt in de volgende rapporten:
• Aankoopgedrag Badkamerconsumenten 2013
• Aankoopgedrag Keukenconsumenten 2013
• Aankoopgedrag Klusconsumenten 2013 - Schilderen & behangen
• Aankoopgedrag Klusconsumenten 2013 - Bouwmaterialen
• Aankoopgedrag Tuinconsumenten 2013
• Aankoopgedrag Zonweringconsumenten 2013
In de rapporten wordt het aankoopproces beschreven, waarbij de nadruk wordt gelegd op de verschillen tussen internet en de winkel als oriëntatie- en aankoopmedium. Daarnaast wordt er speciale aandacht besteed aan het after sales traject, waarbij gekeken wordt hoe retailers een relatie op kunnen bouwen met klanten.
De rapporten zijn in de webwinkel van
www.qumedia.nl verkrijgbaar in een Heavy- (€ 799,00) en een Light-versie (€ 129,00).