Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

 
 
Youri Meuleman over inzet facebook
'Aan heel veel likes heb je niks'
Grote kans dat u Facebook gebruikt. Leuk om een fotootje te delen tijdens de vakantie, een grappig kattenfilmpje te kijken, voor een nieuwtje van de lokale krant of een kennis of een plaatje van de maaltijd die de buurvrouw gisteravond op tafel zette en eerst even fotografeerde. Maar Facebook is veel meer dan dat. Wel eens overwogen om het zakelijk in te zetten?
Lees verder ...
 
Bol.com is de grootste online
Met een consumentenomzet van 950 miljoen euro is Bol.com de grootste webshop van Nederland. Coolblue is zowel Wehkamp als Zalando voorbijgestreefd qua omzet en is daarmee de nieuwe nummer twee online ...
Lees verder ...
 
Samenwerking voorop bij bol.com
Online megashop vriend of vijand
Simpelweg goed is niet goed genoeg voor bol.com. Elke klantervaring moet fantastisch zijn. En dat geldt niet alleen voor de orders die bij bol.com zelf gedaan en afgehandeld worden, maar ook voor de bestellingen die gedaan worden via de vele samenwerkingspartners die bij de online gigant zijn aangesloten.
Lees verder ...
 
Winkel centrum inspiratie<br>
Nijhof klaar voor internet 2.0<br>
Na de omwenteling midden jaren negentig, toen producten die technisch al prima voldeden ineens ook modisch moesten worden, staat Nijhof Baarn nu voor een volgende revolutie. Er staat een behoorlijke ommezwaai op de planning, vertelt directeur Jan Nijhof. Reden? De hernieuwde opkomst van internet.
Lees verder ...
 
Binnenstedelijke afhaalwinkels:
Ikea met webshop naar België
Ikea start volgend jaar met een webwinkel en click & collect-winkels in België. Waar de binnenstedelijke afhaalwinkels bij onze zuiderburen komen, wil de woordvoerder nog niet kwijt.
Lees verder ...
 
Aankoopkanalen onder de loep:
Woonwarenhuis favoriet bij huurders
Enkele maanden geleden keek Qudata naar de verschillen tussen eigenaren van koopwoningen en bewoners van huurwoningen bij de aanschaf van woonproducten. In dit artikel neemt Qudata de verschillende aankoopkanalen onder de loep.
Lees verder ...
 
Meer grip, bewuster, emotie & beleving:
De woonconsument anno nu
Is de woonconsument anno 2015 zo anders dan pakweg 10 jaar geleden? Volgens retaildeskundige Jan Kessel niet echt, alleen verloopt het oriëntatieproces anders. In dit artikel willen we meer inzicht verschaffen in de hedendaagse én de toekomstige woonconsument.
Lees verder ...
 
Bol.com blijft groeien en assortiment uitbreiden
'De beste winkel van Nederland'
Bol.com groeit gestaag. Dat zit hem echter niet alleen in het feit dat het een online-winkel is. "Want dan zou iedereen die online verkoopt succesvol kunnen zijn", zegt Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com. Maar wat is dan specifiek de kracht van bol.com?
Lees verder ...
 
De aankoopreis, deel 1:
Inspiratie & oriëntatie
Hoe krijgt u de klant in de winkel? En hoe zorgt u ervoor dat die klant terugkomt en ook andere consumenten vertelt hoe goed u bent? Dat kan alleen wanneer u het gehele traject van inspiratie tot en met after sales goed beheerst. In een serie artikelen doorlopen wij de aankoopreis in fases. Deel 1: inspiratie & oriëntatie.
Lees verder ...
 
Lauwe zomer wordt een heet najaar
Zelfs Ikea verkoopt online
Ikea verkoopt eindelijk online. Het heeft even geduurd, maar het Zweedse concern durft het in Nederland aan de producten ook op de website aan te bieden. Het past in de ontwikkeling waarbij diverse retailers steeds meer diensten aanbieden die 'oorspronkelijk' buiten de formule vielen.
Lees verder ...
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Toekomst van E-commerce
Internetverkopen stijgen minder snel dan verwacht
Thuiswinkel.org, Shopping Tomorrow en GfK hebben de afgelopen jaren gezamenlijk uitgebreid onderzoek verricht naar het online uitgavegedrag van consumenten. In dit artikel vergelijken we de cijfers van GfK voor Thuiswinkel met die van Qudata over de afgelopen jaren in specifieker onze branches. De focus van die vergelijking ligt op de ontwikkeling van consumentenbestedingen via internet. Uit deze onderzoeken blijkt, dat de prognose van de groei van deze verkopen minder hard gaan dan oorspronkelijk gedacht.
Lees verder ...
 
 
   Hornbach weer titel Beste Bouwmarkt
Voor de veertiende keer alweer heeft Hornbach de titel Beste Bouwmarkt van Nederland gewonnen. Ook de Webshop Award mogen zij wederom aan de prijzenkast toevoegen. Dit is de uitkomst van het jaarlijkse consumentenonderzoek ‘ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’.
Lees verder ...
 
 
Nieuwe website Svedex
Svedex heeft een nieuwe website waarbij de focus is gelegd op inspiratie en het aanbieden van relevante, inhoudelijke informatie voor de verschillende doelgroepen, aldus. Met deze relaunch van de webs...
Lees verder ...
 
Liever winkel dan webshop
De voorkeur van Nederlandse consumenten voor online winkelen groeit langzamer dan in andere West-Europese landen. Waar ielders vier op de tien consumenten de webwinkel verkiest boven de winkelstraat, ...
Lees verder ...
 
   Reviews belangrijk voor klusbedrijf
Online reviews worden steeds belangrijker bij de aanschaf van producten en diensten en ook de voorheen zo traditionele klusmarkt maakt een succesvolle verschuiving naar online. Recent onderzoek van SAMR in opdracht van Werkspot toont aan dat 56% van de consumenten gebruikmaakt van online reviews bij de zoektocht naar een vakman.
Lees verder ...
 
 
Karwei scoort op Facebook en Twitter
Karwei valt online in de prijzen. De bouwmarkt haalde de webcare-award in de categorie Retail binnen. Dat blijkt uit het Digital Dialogues Pulse-onderzoek van Goud Uberconnected. Het webcareteam van K...
Lees verder ...
 
Speciaal voor zzp'er
Blauwpro Webshop
Dochteronderneming Blauwpro van bouwmaterialenhandelaar Saint-Gobain Distribution Benelux, heeft haar nieuwe webshop www.blauwpro.nl speciaal voor de zzp'er onlangs gelanceerd. Blauwpro richt zich geheel op de zzp'eren hoopt met de webshop ergernissen met betrekking tot het kopen en bestellen van producten te vertalen in oplossingen.
Lees verder ...
 
BouwBoxr slaat slag op Bouwbeurs
Bouwboxr, de online groothandel voor kleine aannemers en zzp’ers die eind 2016 is opgericht, heeft zijn landelijke aftrap gehad op de Bouwbeurs afgelopen maand in de Jaarbeurs in Utrecht. “Veel in...
Lees verder ...
 
Moederbedrijf Werkspot neemt Homestars over
HomeAdvisor, het moederbedrijf van Werkspot en marktleider in online home services in Noord-Amerika en Europa, neemt de Canadese marktleider HomeStars over. Met deze overname versterkt HomeAdvisor haar positie als marktleider onder de online home services platformen.
Lees verder ...
 
Let's go digital!
Soms kan het nieuws niet wachten op de drukker. Daarom biedt Qumedia haar abonnees naast haar gedrukte media en haar website ook gratis digitale media. Nieuwsbrieven Deze digitale nieuwsbrieven versc...
Lees verder ...
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken