Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

 
 
   Update coronacrisis
FREO: “Corona zorgt voor financiële pas op de plaats”
Uit onderzoek blijkt dat bijna 30% van de Nederlanders zich zorgen maakt over zijn of haar financiële situatie als gevolg van de coronacrisis. In bijna driekwart van de gevallen denken mensen nu extra goed na over hun plannen voor de aanschaf van bijvoorbeeld een nieuwe auto, een verbouwing of een andere grote uitgave in 2020.
Lees verder ...
 
 
   Banken nog steeds het meest populair
Om de inzicht te krijgen in de behoefte van onze lezers - detaillisten in de woonbranches - te peilen heeft Qumedia zelf onderzoek gedaan naar enerzijds de kennis van onze lezers van moderne financier...
Lees verder ...
 
 
   Positieve geluiden
Crisis in woningmarkt lijkt voorbij
De crisis lijkt in de woningmarkt toch wel voorbij te zijn. De positieve geluiden overheersen momenteel. De woningprijzen stijgen, er worden meer woningen verkocht, interesse in nieuwbouw is toegenomen en de consument stelt meer geld beschikbaar voor verbouwing van de woning.
Lees verder ...
 
 
   Aankoopkanalen onder de loep:
Woonwarenhuis favoriet bij huurders
Enkele maanden geleden keek Qudata naar de verschillen tussen eigenaren van koopwoningen en bewoners van huurwoningen bij de aanschaf van woonproducten. In dit artikel neemt Qudata de verschillende aankoopkanalen onder de loep.
Lees verder ...
 
 
   Meer grip, bewuster, emotie & beleving:
De woonconsument anno nu
Is de woonconsument anno 2015 zo anders dan pakweg 10 jaar geleden? Volgens retaildeskundige Jan Kessel niet echt, alleen verloopt het oriëntatieproces anders. In dit artikel willen we meer inzicht verschaffen in de hedendaagse én de toekomstige woonconsument.
Lees verder ...
 
 
   Blauwdruk voor toekomstig winkelen
De nieuwe generatie consumenten
De consument is de laatste jaren veranderd. De crisis en de opkomst van internet als informatie- en aankoopkanaal zijn hier in belangrijke mate debet aan. De grote vraag is in hoeverre ingezette trends en ontwikkelingen zich de aankomende jaren verder voortzetten. Die prognose is het beste te bepalen door de jongste generatie te volgen… de Millennials.
Lees verder ...
 
 
Kooplust neemt toe
De kooplust in Nederland neemt toe. Dit blijkt uit de koopindicator, het maandelijkse onderzoek van brancheorganisatie CBW-MITEX naar de koopintentie onder 4.000 huishoudens. CBW-MITEX voorziet vanaf 15 september, mede door het vervroegd vrijkomen van het spaarloon, een koophausse.
Lees verder ...
 
Qudata-seminar op maandag 21 oktober:
Kijken in de winkel, kopen online
Showrooming, hét woord voor de woonsector voor 2013. Consumenten kijken in de winkel en kopen vervolgens online. In hoeverre heeft die ontwikkeling zich doorgezet in de woonsector en wat kan je er als retailer tegen of aan doen? En wat is de rol van de fabrikant?
Lees verder ...
 
De aankoopreis, deel 1:
Inspiratie & oriëntatie
Hoe krijgt u de klant in de winkel? En hoe zorgt u ervoor dat die klant terugkomt en ook andere consumenten vertelt hoe goed u bent? Dat kan alleen wanneer u het gehele traject van inspiratie tot en met after sales goed beheerst. In een serie artikelen doorlopen wij de aankoopreis in fases. Deel 1: inspiratie & oriëntatie.
Lees verder ...
 
Qudata organiseert drietal seminars
Bomvol programma voor dit najaar
Qudata organiseert dit najaar drie seminars over diverse actuele onderwerpen. Naast een uitgebalanceerd en goedgevuld middagprogramma ontvangen alle deelnemers eveneens een bijbehorend rapport.
Lees verder ...
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Keukenretailers vergeleken 2:
Hoe kiezen keukenkopers hun keukens?
De afgelopen maanden heeft KIM• de acht belangrijkste keukenretailers doorgelicht op basis van de consumentenonderzoeken van Qudata. In drie uitgaven worden vervolgens de acht retailers telkens met elkaar vergeleken op een aantal aspecten. In deze tweede aflevering kijken we naar de redenen voor de aanschaf van een nieuwe keuken, de leeftijd van de vervangen keuken, belangrijkste eisen die men stelt een die nieuwe keuken, reden om te kiezen voor de verkoper en de gemiddelde investering in die keuken.
Lees verder ...
 
 
   Keukenretailers vergeleken (deel 1)
Hoe zien de klanten er uit?
De afgelopen maanden heeft KIM• acht belangrijke keukenretailers doorgelicht op basis van de consumentenonderzoeken van Qudata. Hierbij is telkens gekeken naar het profiel van de retailers individueel. In de komende drie uitgaven worden de acht retailers telkens met elkaar vergeleken op een aantal aspecten. In deze eerste aflevering is gekeken naar de leeftijd, gezinsinkomen, gezinssamenstelling en dienstverbanden van de kopers van keukens bij de grootste acht keukenwinkels.
Lees verder ...
 
 
   Vier bouwmarkten vergeleken
Waarom consumenten voor bouwmarkt kiezen
In haar jaarlijkse consumentenonderzoek naar de badkamer- en sanitairmarkt vraagt Qudata onder andere naar de reden om voor een bepaald aankoopkanaal te kiezen. In deze analyse kijken we naar de belangrijkste van deze redenen en hoe deze over meerdere jaren veranderen. In deze aflevering vergelijken we hoe een viertal bouwmarkten binnen deze markt op die redenen scoren.
Lees verder ...
 
 
   Profielen van keukenketens (8):
Grando-klanten kopen duurdere keukens
KIM• maakt in een serie analyses profielschetsen van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op de jaarlijkse onderzoeken die Qudata naar onder andere deze markt doet. In deze artikelenreeks vergelijken we steeds een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Eerder namen we Ikea, Superkeukens, Keukenconcurrent, Brugman Keukens, Bruynzeel en Mandemakers Keukens onder de loep; in deze editie kijken we naar Grando.
Lees verder ...
 
 
   Vier ketens vergeleken
Waarom consumenten voor winkel kiezen
In haar consumentenonderzoek naar de badkamer- sanitairmarkt vraagt Qudata onder andere naar de reden om voor een bepaald aankoopkanaal te kiezen. In deze analyse kijken we naar de belangrijkste van deze redenen en hoe deze over meerdere jaren veranderen. Daarnaast vergelijken we hoe een viertal speciaalzaken in de sanitairbranche op deze redenen scoren.
Lees verder ...
 
 
   Bekendheid winkels badkamermarkt
De speciaalzaak is de belangrijkste verkoper
In de onderzoeken van Qudata naar de badkamermarkt wordt gekeken waar de consument zijn badkamer of badkamerproducten koopt. Daarbij wordt gevraagd welke ketens men kent, zowel spontaan als geholpen. In dit artikel een analyse van hoe de naamsbekendheid van de verschillende spelers zich ontwikkelt.
Lees verder ...
 
 
   Customer journey badkamerconsumenten (3)
Speciaalzaak wordt populairder als aankoopkanaal
In zijn zoektocht naar de juiste badkamerproducten moet de consument ook een keuze maken bij wie dit assortiment gekocht gaat worden. In de onderzoeken van Qudata naar deze markt wordt eerst gevraagd wat men verwacht van de retailer en vervolgens waarom men juist bij een bepaalde retailer heeft gekocht. Uit de resultaten blijkt hoe de consument deze retailers profileert.
Lees verder ...
 
 
   Customer journey badkamerconsumenten 2:
Consument wil badkamerproduct zelf bekijken en beoordelen
In zijn zoektocht naar nieuwe of vervangende badkamer(product) gaat de consument weer vaker naar de winkel of showroom toe dan in het verleden. Internet is nog steeds belangrijk, maar uiteindelijk wil men de keuze toch graag persoonlijk bekijken en beoordelen. In dit artikel wordt onderzocht hoe de consument tot zijn keuze komt.
Lees verder ...
 
 
   Profielen van keukenketens (3)
Klant Keukenconcurrent vaker traditioneel gezin
KIM• maakt in een serie analyses profielschetsen van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op basis van de jaarlijkse onderzoeken die Qudata naar onder andere deze markt doet. In deze artikelen vergelijken we een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Eerder namen we Ikea en Superkeukens onder de loep; in deze editie kijken we naar de DMG-formule Keukenconcurrent.
Lees verder ...
 
 
   Customer journey badkamerconsumenten 1:
Corona reden voor upgrading badkamer
Het lijkt erop, dat de consument de lock-down vanwege corona heeft gebruikt om ook zijn badkamer eens flink onder handen te nemen. De gemiddelde leeftijd van het vervangen product steeg, er werd vaker vervangen vanwege ‘verouderde techniek’ en er werden meer soorten producten gekocht dan in voorgaande jaren.
Lees verder ...
 
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
Iedereen heeft te maken met forse kostenstijgingen. Kunt u aangeven hoeveel uw kosten zijn gestegen dit jaar?