17 procent van de keukenconsumenten koopt online
 
Bijna een op de vijf consumenten koopt keukenproducten online. Dat blijkt uit onderzoek onder ruim 500 consumenten die het afgelopen jaar een keuken hebben gekocht of dat het aankomende jaar van plan zijn. De resultaten van het onderzoek worden gebundeld in het rapport ‘Aankoopgedrag keukenconsumenten 2012’, dat begin november verschijnt.

Het rapport geeft inzicht in het aankoopgedrag van consumenten, waardoor u als retailer of fabrikant beter kunt inspelen op de oriëntatie-, communicatie- of aankoopbehoefte. Met name het cross channel winkelgedrag van consumenten is onder de loep genomen. De volgende onderwerpen komen aan bod:
• Reden aanschaf keuken
• Aankoopcriteria
• Oriëntatie (winkel & internet)
• Aankoopplaats (winkel & internet)
• Aankoopplaats type winkel
• Besteed bedrag
• Keuken zelf monteren, of laten doen

De resultaten van het onderzoek worden in twee rapportvarianten gepubliceerd:
1. Light-versie: € 129,00
2. Heavy-versie: € 749,00

U kunt het rapport ‘Aankoopgedrag Keukenconsumenten 2012’ nu al bestellen in de webshop op www.vakbladkim.nl.

Voor vragen over het onderzoek kunt u contact opnemen met Derk-Jan Rouwenhorst, project manager Qudata Markt- & Trendanalyses, tel. (0575) 51 55 15 of email naar research@qudata.nl.

Qudata heeft dit najaar tevens de volgende onderzoeken uitgevoerd:
• Aankoopgedrag Badkamerconsumenten
• Aankoopgedrag Tuinconsumenten
• Aankoopgedrag Zonweringconsumenten
• Aankoopgedrag Klusconsumenten ( schilderen & behangen)

Kijk voor meer informatie over deze onderzoeken op www.qudata.nl
 
 
◀ Terug Delen
 
KIM• Keuken & -Interieur Magazine | 2012 - november | Pagina(s) 4
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken