Welke badkamerformules kent de consument?
 
Baderie, Praxis en Gamma voeren de lijst aan
Het snel veranderende aankoopgedrag van consumenten is de afgelopen jaren door Qudata Markt- & Trendanalyses uitgebreid onderzocht. Uit het onderzoek 'Naamsbekendheid Badkamermerken' onder 670 consumenten blijkt dat deze zich zeer uitgebreid oriënteren op een nieuwe badkamer. De grote vraag is vervolgens: welke badkamerformules kent de consument?
 
Baderie kent in de lange lijst badkamerwinkels (geholpen) de grootste naamsbekendheid, kort daarop gevolgd door Gamma en Praxis. Brugman verkoopt zowel keukens als badkamers en wordt door bijna 9 procent van de consumenten genoemd. Sanidrõme vult (met 8 procent) de top 5 aan. In de top 10 komen vervolgens ook voor: Karwei, Sanidump, Hornbach, Sanidirect en Bad & Body. Opvallend is dat 7 procent van de consumenten geen enkele formulenaam kent, ook niet geholpen.
Bij de spontaan genoemde badkamerformules komen we vrijwel dezelfde namen tegen, alleen in een andere volgorde. Baderie wordt door ruim 11 procent van de consumenten spontaan genoemd, gevolgd door Brugman (8 procent). Gamma is de eerste bouwmarktketen die wordt genoemd, gevolgd door Praxis en Karwei. Van Bruynzeel verwacht maar liefst 8 procent van de consumenten dat het ook een badkamerformule is. Opvallend is tevens dat er in de lijst ook een webshop wordt genoemd: Badkamerconcurrent.

(in schema:)
Naamsbekendheid badkamerformules

Welke badkamerformules kent de consument (geholpen)?
De top 10:

Baderie 12%
Gamma 11%
Praxis 11%
Brugman 9%
Sanidrõme 8%
Karwei 7%
Sanidump 5%
Hornbach 5%
Sanidirect 4%
Bad & Body 2,5%
geen enkele formule 7 %

(Bron: Qudata, 2012)
 
 
◀ Terug Delen
 
STS• Sanitair & Tegel Specialist | 2012 - juni | Pagina(s) 24
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken