Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

 
 
   BCC Smart home
BCC heeft in februari in Zoeterwoude een nieuw retailconcept rondom ‘smart home’ geïntroduceerd. Het bedrijf wil minimaal tien a dergelijke vestigingen met ’smart homes’ openen. Met dit shop-in-shopco...
Lees verder ...
 
 
   Qudata consumenten- en retailketenonderzoek:
Klantprofielen bouwmarkten verschillen niet veel
Hoewel er in ons land meerdere bouwmarktketens zijn, blijken de verschillen voor de consument relatief gering. Natuurlijk is elk verschil -hoe klein ook- een reden om zich als retailer te kunnen profileren, maar de klant herkent dit maar ten dele. Dit blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- en Trendanalyses naar consumentengedrag en naamsbekendheid van retailketens.
Lees verder ...
 
 
   V&D, Macintosh, DA Retailgroep...
Onrust in het retail-landschap
De recessie lijkt achter de rug, maar de gevolgen van de crisis en het veranderde consumentengedrag zorgen nog steeds voor onrust -en zelfs voor een kaalslag- in het retail-landschap. De periode rondom de jaarwisseling werd gekenmerkt door uitstel van betaling, faillissement of doorstart van diverse vooraanstaande bedrijven. We zetten een en ander op een rijtje.
Lees verder ...
 
 
   'Iconen' terug bij Blokker
De ombouw van de Blokker-winkels die vorig jaar is gestart met het nieuwe winkelconcept 'de Nieuwste Blokker' wordt onverminderd doorgezet. Wel komen een aantal 'iconen' uit het assortiments-verleden terug. Dit alles staat los van haar voornemen om 69 van de 190 winkels in België te sluiten om daar weer winstgevend te kunnen worden.
Lees verder ...
 
 
   Qudata Consumentenonderzoek
Positionering van winkelmerken
Bij de consumentenonderzoeken naar de 'customer journey' van merken en producten in de woonbranches verricht Qudata sedert enkele jaren ook onderzoek naar de verschillende aankoopkanalen. De respondent wordt niet alleen gevraagd wat men gekocht heeft, maar ook waar en vooral waarom. Deze resultaten geven een aardig inzicht in de positionering van retailketens.

Lees verder ...
 
 
   Binnenstedelijke afhaalwinkels:
Ikea met webshop naar België
Ikea start volgend jaar met een webwinkel en click & collect-winkels in België. Waar de binnenstedelijke afhaalwinkels bij onze zuiderburen komen, wil de woordvoerder nog niet kwijt.
Lees verder ...
 
 
   Groei fysieke winkels Coolblue
De fysieke winkels van Coolblue groeiden in 2015 harder dan de websiteverkopen van dat bedrijf. “Dat zegt heel wat, want onze websiteverkopen groeiden ook heel erg hard”, laat Coolblue-oprichter en di...
Lees verder ...
 
 
   Elkaars pluspunten ontdekken
Omnichannel vanuit online
Online shoppen neemt nog steeds toe in ons land. Ook de doelgroep 55-plus blijft daarin niet achter. Toch zien we steeds meer online-spelers die een fysieke winkel openen. Van Neckermann.com tot Fietswinkel.nl. 'Bricks' en 'clicks' zien steeds meer de sterke punten van elkaar; ook binnen onze woonbranche.
Lees verder ...
 
 
Action groeit 32 procent
Action heeft in 2015 32 procent meer omzet behaald dan een jaar eerder. De omzet kwam in de eerste 52 weken uit op bijna 2 miljard euro; de extra week 53 meegeteld ligt de omzet zelfs boven 2 miljard....
Lees verder ...
 
   In de 'grabbelton' van de retail
Doorstart failliete onderdelen V&D
De faillissementen van grote bedrijven zoals Macintosh en V&D haalden de voorpagina's. Ook in de vorige editie van dit vakblad berichtten we daarover. Bij diverse bedrijven werd het faillissement echter gevolgd door een overname of doorstart, al lijkt het soms op een 'grabbelton' voor de meest gunstige bedrijfsonderdelen.
Lees verder ...
 
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Keukenretailers vergeleken 2:
Hoe kiezen keukenkopers hun keukens?
De afgelopen maanden heeft KIM• de acht belangrijkste keukenretailers doorgelicht op basis van de consumentenonderzoeken van Qudata. In drie uitgaven worden vervolgens de acht retailers telkens met elkaar vergeleken op een aantal aspecten. In deze tweede aflevering kijken we naar de redenen voor de aanschaf van een nieuwe keuken, de leeftijd van de vervangen keuken, belangrijkste eisen die men stelt een die nieuwe keuken, reden om te kiezen voor de verkoper en de gemiddelde investering in die keuken.
Lees verder ...
 
 
   Keukenretailers vergeleken (deel 1)
Hoe zien de klanten er uit?
De afgelopen maanden heeft KIM• acht belangrijke keukenretailers doorgelicht op basis van de consumentenonderzoeken van Qudata. Hierbij is telkens gekeken naar het profiel van de retailers individueel. In de komende drie uitgaven worden de acht retailers telkens met elkaar vergeleken op een aantal aspecten. In deze eerste aflevering is gekeken naar de leeftijd, gezinsinkomen, gezinssamenstelling en dienstverbanden van de kopers van keukens bij de grootste acht keukenwinkels.
Lees verder ...
 
 
   Intergamma presteerde sterk in 2021
Intergamma, moederbedrijf van Gamma en Karwei, heeft in 2021 sterk gepresteerd ondanks de langdurige winkelsluitingen aan het begin en eind van het jaar, in het kader van het bestrijden van het coronavirus. “Dit is voor een groot deel toe te schrijven aan de sterke ontwikkeling van de webshops, de inzet van Click&Collect en de jarenlange investeringen in een breed aanbod voor woningverduurzaming.”
Lees verder ...
 
 
   Time to relax & spice it up
Der Kreis en Mijn Bad Dinnershow
Op 16 mei organiseerde DER KREIS een exclusieve Dinnershow voor haar deelnemers, leveranciers en prospects. Zo’n 500 bezoekers vanuit heel Nederland reisden af naar studio 21 in Hilversum om dit evenement te vieren. Het was weer voor het eerst sinds de corona pandemie, die dit tot voor kort onmogelijk maakte, dat DER KREIS en Mijn BAD een groots evenement konden organiseren. Er werd dan ook goed utgepakt.
Lees verder ...
 
 
   Vier bouwmarkten vergeleken
Waarom consumenten voor bouwmarkt kiezen
In haar jaarlijkse consumentenonderzoek naar de badkamer- en sanitairmarkt vraagt Qudata onder andere naar de reden om voor een bepaald aankoopkanaal te kiezen. In deze analyse kijken we naar de belangrijkste van deze redenen en hoe deze over meerdere jaren veranderen. In deze aflevering vergelijken we hoe een viertal bouwmarkten binnen deze markt op die redenen scoren.
Lees verder ...
 
 
   Profielen van keukenketens (8):
Grando-klanten kopen duurdere keukens
KIM• maakt in een serie analyses profielschetsen van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op de jaarlijkse onderzoeken die Qudata naar onder andere deze markt doet. In deze artikelenreeks vergelijken we steeds een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Eerder namen we Ikea, Superkeukens, Keukenconcurrent, Brugman Keukens, Bruynzeel en Mandemakers Keukens onder de loep; in deze editie kijken we naar Grando.
Lees verder ...
 
 
   Uitreiking Klussenier Awards
Op vrijdag 8 april werd de zesde editie van De Klussenier Awards georganiseerd in Zwartebroek. Met awards in zes categorieën, diverse jubilarissen en het eerste erelid van De Klussenier.
Na twee jaar was de uitreiking van de Klussenier Awards ‘terug van weggeweest’. Door COVID-19 kon het event de afgelopen twee jaar niet plaatsvinden. “Gelukkig was het weer mogelijk om een dergelijke award show te organiseren en de hardwerkende Klusseniers eens een avondje in het zonnetje te zetten.” De Klussenier had hiervoor dorpshuis De Belleman in Zwartebroek helemaal aangekleed in hun kenmerkende rood, blauw en grijs.

Lees verder ...
 
 
   Profielen van keukenketens (7):
Klanten KeukenKampioen spelen op ‘safe’
KIM• maakt in een serie analyses profielschetsen van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op de jaarlijkse onderzoeken die Qudata naar onder andere deze markt doet. In deze artikelen vergelijken we een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Eerder namen we Ikea, Superkeukens, Keukenconcurrent, Brugman Keukens, Bruynzeel en Mandemakers Keukens onder de loep; op deze pagina’s een analyse van een andere tak aan de DMG-boom, een andere icoon onder de keukenretailers: KeukenKampioen.
Lees verder ...
 
 
   Profielen van keukenketens (5):
Bruynzeel ijzersterk merk
KIM• maakt in een serie analyses profielschetsen van de belangrijkste keukenverkopers in ons land. Deze zijn gebaseerd op basis van de jaarlijkse onderzoeken die Qudata naar onder andere deze markt doet. In deze artikelen vergelijken we een retailer met het gemiddelde van alle retailers. Eerder namen we Ikea, Superkeukens, Keukenconcurrent en Brugman Keukens onder de loep; in deze editie kijken we naar één van de meeste bekende keukenmerken: Bruynzeel.
Lees verder ...
 
 
   KlusWijs 10 jaar jong
Een jaar met een feestelijk tintje
2021 was voor KlusWijs een jaar met een feestelijk tintje. “We bestonden dit jaar 10 jaar! En wie jarig is, trakteert. Dus we hebben de KlusWijs winkels feestelijk aangekleed en de klanten ontvingen een leuk cadeautje. Bovendien konden de klanten profiteren van aantrekkelijke jubileumacties. Er stond ook een groot feest in de planning voor alle medewerkers van de winkels, leveranciers en andere relaties, een feest voor meer dan 500 man.
Lees verder ...
 
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
Iedereen heeft te maken met forse kostenstijgingen. Kunt u aangeven hoeveel uw kosten zijn gestegen dit jaar?