Webwinkels van fysieke formules verkopen meer
 
Consumenten zijn eerder geneigd om producten te kopen van webwinkels die verbonden zijn aan fysieke winkelketens dan van webshops waarmee zij nog geen band hebben. Betrouwbaarheid speelt een belangrijke en doorslaggevende rol bij de keuze voor een webwinkel. Winkelformules die erin slagen de fysieke winkel en de webwinkel goed aan elkaar te verbinden kunnen daarvan profiteren. Volgens de onderzoekers bezoeken klanten graag de webwinkel van een formule die zij goed kennen en die zij prettig vinden. Bovendien kopen ze sneller online bij een dergelijke winkel en verwachten ze op het internet de sfeer te vinden die zij van de fysieke winkel kennen.
De veronderstelling dat webwinkels kannibaliseren op fysieke winkels wordt door de onderzoekers onderuitgehaald. Traditionele, fysieke winkelformules profiteren zelfs van een goede webwinkel, omdat de consument een 1-op-1-relatie blijkt te hebben met een winkel waar hij zich thuis voelt. De consument zoekt deze formule op, zowel in de winkelstraat als op het internet.
Bron: Elsevier Retail
 
 
◀ Terug Delen
 
Categorie: Internet, Retailformules
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken