Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in STS 
 
   Vier bouwmarkten vergeleken
Waarom consumenten voor bouwmarkt kiezen
In haar jaarlijkse consumentenonderzoek naar de badkamer- en sanitairmarkt vraagt Qudata onder andere naar de reden om voor een bepaald aankoopkanaal te kiezen. In deze analyse kijken we naar de belangrijkste van deze redenen en hoe deze over meerdere jaren veranderen. In deze aflevering vergelijken we hoe een viertal bouwmarkten binnen deze markt op die redenen scoren.
Lees verder ...
 
 
   Brand management zet merk Plieger stevig in de markt
“Er wordt op allerlei manieren aan de toekomst getimmerd”
De belangrijkste ambitie van het merk Plieger? De grootste, meest complete sanitairaanbieder van Nederland worden. En de nummer één qua naamsbekendheid bij de consument. Nou is de groothandel Plieger allesbehalve een onbekende in de wereld van sanitair. Met meer dan 150.000 artikelen - grotendeels uit voorraad leverbaar -, verschillende exclusieve merken voor de Nederlandse markt, zoals Vigour, Cosmo, Conel, Vitra en Burgbad, een hoofdkantoor in Zaltbommel, vier distributiecentra, 65 Plieger express locaties en maar liefst 20 showrooms, zullen er weinig sanitairspecialisten en consumenten zijn die het bedrijf niet kennen. Maar de ambities reiken verder. De redactie van STS toog naar Zaltbommel voor een ontmoeting met ‘Brand Management (BM)’ van Plieger, de organisatie binnen de organisatie, die tot doel heeft het eigen merk Plieger en de exclusieve labels van de groothandel optimaal in de markt te zetten.
Lees verder ...
 
 
   Vier ketens vergeleken
Waarom consumenten voor winkel kiezen
In haar consumentenonderzoek naar de badkamer- sanitairmarkt vraagt Qudata onder andere naar de reden om voor een bepaald aankoopkanaal te kiezen. In deze analyse kijken we naar de belangrijkste van deze redenen en hoe deze over meerdere jaren veranderen. Daarnaast vergelijken we hoe een viertal speciaalzaken in de sanitairbranche op deze redenen scoren.
Lees verder ...
 
 
   Voor elkaar, met elkaar
“Bij Sanidrõme doen we het echt met z’n allen”
Volgend jaar is het alweer 30 jaar geleden dat de badkamerformule Sanidrõme het levenslicht zag. Opgericht door zeven sanitairondernemers die zagen dat gezamenlijk optrekken ze ook individueel verder zou brengen. Anno 2022 telt Sanidrõme 25 ondernemers; overwegend installatiebedrijven met een badkamer showroom. In die volgorde. STS bracht een bezoek aan het team dat vanuit hun kantoor in Eindhoven de Sanidrõme-ondernemers volledig ontzorgd, zodat zij op hun beurt hun klanten kunnen ontzorgen.
Lees verder ...
 
 
   10 Vragen aan…
Roel Kennis van Riho
Hoe goed kunt u uw branchecollega’s? Op deze pagina stelt iedere editie een (on)bekend gezicht uit de wereld van de keukens zich nader aan ons voor. Een persoonlijk inkijkje, dit keer door:
Lees verder ...
 
 
   Alterna maakt plaats voor Lavigo
“De essentie van het merk Lavigo is mogelijkheden creëren”
Lavigo, zo luidt de nieuwe naam van het voormalige private label Alterna van Galvano. Een naam die vertrouwd klinkt, vanzelfsprekend bijna, alsof de merknaam al jaren bestaat. Maar het heeft wel enige tijd geduurd, voor ze bij Galvano met deze nieuwe naam kwamen. Marketing manager Maikel Bongers en Mark Nanninga, sales manager, vertellen over het proces van Alterna tot Lavigo. “De naam is bedacht, heeft geen formele betekenis, maar hij blijkt op allerlei manieren perfect te passen.”
Lees verder ...
 
 
   Tien vragen aan…
Tjerk Erich (51)
Hoe goed kunt u uw branchecollega’s? Op deze pagina stelt iedere editie een (on)bekend gezicht uit de wereld van het sanitiar zich nader aan ons voor. Een persoonlijk inkijkje, dit keer door:
Lees verder ...
 
 
   Eddy Pennings, Sanidrõme Pennings in Boxmeer:
“Het draait om complete badkamers, niet om losse producten verkopen”
“Wij verkopen hier badkamers, geen badkamerproducten.” Het is zo ongeveer het eerste dat Sanidrõme ondernemer Eddy Pennings zegt, wanneer wij hem eind december bezoeken in zijn fraaie showroom in Boxmeer. Zijn woorden sluiten aan bij wat de showroom uitstraalt, en wat hij in zijn winkel wil laten zien: “Beleving, sfeer verkopen.” De redactie van STS nam een kijkje achter de schermen bij deze Brabantse ondernemer.
Lees verder ...
 
 
   Sunshower biedt zonlicht onder de douche
“Het zorgt ervoor dat je je goed voelt”
Zonlicht is een van de belangrijkste bronnen die ervoor zorgt dat we optimaal functioneren. Het licht van de zon voedt en verzorgt ons lichaam op twee manieren: laag gedoseerd UV-licht zorgt voor de natuurlijke aanmaak van vitamine D en het verwarmend infrarood ontspant het lichaam. Sunshower® brengt beide lichtbronnen in elke badkamer. Sunshower CEO Michael Tulp vertelt over de positieve effecten van dagelijks zonlicht onder de douche. “Het zorgt ervoor dat je je goed voelt, het hele jaar door.”
Lees verder ...
 
 
   Plieger noviteiten in 2021
Plieger zette in 2021 diverse noviteiten in de schijnwerpers. Zo zijn de vrijstaande baden Plieger Liri en Plieger Ceno fraai afgewerkt en zijn ze een geïntegreerde overloop. De baden zijn uitgevoerd...
Lees verder ...
 
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
Sanitairbeurs SHK Essen
De sanitairbeurs SHK in het Duitse Essen werd dit jaar massaal door Nederlanders bezocht. 'We verwachten zelfs meer van de SHK Essen dan van ISH Frankfurt', aldus een van de standhouders. Op badmeubelgebied is de inbouwspiegelkast in opmars. Wat kleurgebruik betreft is de rust weer wat hersteld in vergelijking met beurzen in voorgaande jaren.
Lees verder ...
 
Grando Badkamers Almelo
Op enkele websites was te lezen dat Grando Keukens & Bad in Almelo zou veranderen in een vestiging van Keuken Kampioen. Zo werd ook vermeld in de vorige KIM-editie. Dat is niet helemaal juist, zo laat...
Lees verder ...
 
Design District 2014
Er is dit jaar veel belangstelling vanuit deelnemers voor het evenement Design District. “De beursvloer van is bijna vol”, zo kon ruim voor de beurs al worden meegedeeld. “Nooit eerder hadden we...
Lees verder ...
 
Logisch & veilig
Consument wil vertrouwde omgeving
Bij de verbouw van de woning speelt het aspect 'ergonomie', de juiste, logische en veilige indeling van de diverse ruimten, een belangrijke rol. In het bijzonder geldt dit, wanneer de woning geschikt wordt gemaakt voor levensloopbestendig wonen.
Lees verder ...
 
Segment baden blijft kwakkelen
Behoefte aanschaf douches neemt toe
Op de komende sanitairvakbeurzen zullen er weer diverse noviteiten worden gepresenteerd op gebied van baden/whirlpools en douche(cabine)s. Een goed moment om de ontwikkelingen binnen deze segmenten onder de loep te nemen; en om deze segmenten met elkaar te vergelijken. Qudata Markt- & Trendanalyses deed in 2012 en 2013 onderzoek onder 550 badkamerconsumenten.
Lees verder ...
 
Succesvolle Installatie Vakbeurs
“De 15e editie van Installatie Vakbeurs Hardenberg is weer succesvol verlopen”, concludeert beursorganisator Rian Striper. ‘Op 10, 11 en 12 september hebben we ruim 15.000 bezoekers mogen begroe...
Lees verder ...
 
Opening derde etage Intercodam
Intercodam, actief in tegels en sanitair, namt eind september, ter gelegenheid van Inside Design, een nieuwe etage in gebruik in haar pand aan de Amstel 135 te Amsterdam. Deze derde etage biedt plaats...
Lees verder ...
 
Nieuwe badkamerserie Sphinx 365
De Sphinx Maastricht introduceert Sphinx 365; een complete badkamerserie voor een designbewuste en onderscheidende inrichting van de badkamer.
Lees verder ...
 
Start voorinschrijving onderzoek:
Naamsbekendheid & imago Badkamermerken
Hoeveel waarde hechten consumenten anno 2013 aan een gerenommeerd badkamermerk? In hoeverre heeft het winkelmerk het A-merk uit het schap verdreven? Kortom, in welke mate slagen fabrikanten van sanitair, tegels en aanpalende productgroepen er in met hun bekende merken toegevoegde waarde te creëren?
Lees verder ...
 
Per april 2013 is Edwin Niessen benoemd tot profit center manager voor Franke Washroom Systems in België en Nederland. Hij is zijn carrière bij Franke WS gestart als sales manager Nederland en besch...
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken