Jubileum voor Teak & Living Teak & Living viert zijn 20-jarig jubileum. Joop en Yvonne Hamer (foto), die daarnaast ook eigenaar zijn van Hamer Sanitair - dat inmiddels al 32 jaar bestaat -, zijn alweer twee decennia gespecialise... Lees verder ... |
Samenwerking Baden+ en Raaijmakers Baden+ gaat samenwerken met Raaijmakers Tegels & Sanitair uit Gemert. De badkamerwinkel verzorgt badkamers van badkamerontwerp tot realisatie. Eigenaar Arjan Raaijmakers: “Een droombadkamer ontstaat... Lees verder ... |
Duravit full colour badkamers Duravit full colour badkamers als ware kunstwerken. De grafische en botanische patronen behang van de Engelse fabrikant Graham & Brown, de speciale tegels en gekleurde verf in combinatie met kranen en... Lees verder ... |
Nieuwste collectie Milanobath Milanobath heeft twee nieuwe meubellijnen gelanceerd: Gallery, een luxe lijn met glasdesign waar ook hout, bamboe, metaal en porselein samenkomen. De Avenue lijn, waar hout en cement worden samengebra... Lees verder ... |
Nieuwe designradiator Yenga Light HSK Duschkabinebau introduceert de nieuwe designradiator Yenga Light. De radiator, met slanke uitstraling en zijdelings opengaande verwarmingslamellen, zorgt voor een aangename warmte in de badkamer. ... Lees verder ... |
Grohe Spa en Colors collectie De nieuwe interieur- en sanitairtrends van 2024 staan bekend om minimalisme, natuurlijke materialen en een luxe uitstraling. De Grohe producten van de Spa en Colors collectie passen hier perfect bij. ... Lees verder ... |
Sfeer en stijlboxen
Eerste Reddy Badkamers opent deuren in Lelystad Op woensdag 11 oktober opende de eerste Reddy Badkamers van ons land zijn showroom in Lelystad. Het kersverse sanitairconcept van MHK lag al geruime tijd op de plank, maar het duurde even voor de perfecte locatie voor de pilotstore werd gevonden. Het was uiteindelijk franchise-ondernemer Sjoerd Nabuurs, vijf jaar nadat hij op dezelfde locatie Reddy Keukens opende, die als eerste volmondig ja zei. Lees verder ... |
Badkamermeubelen van GB Group De badkamermeubelen van de GB Group zijn op maat gemaakt en naar eigen smaak te realiseren. Het Italiaanse familiebedrijf staat bekend om zijn handwerkproductie, hoogwaardige kwaliteit en ruime aanbod... Lees verder ... |
Roca Group neemt Alape over De Spaanse Roca Group neemt het Duitse bedrijf Alape Gmbh over, gevestigd in Goslar/Hahndorf. Met ingang van zestien oktober 2023 neemt een nieuw managementteam de leiding over Alape. Het team zal bes... Lees verder ... |
Geslaagde kennisdag Baden+ De geslaagde kennisdag, die begin oktober werd georganiseerd door Baden+ voor franchisenemers, stond in het teken van workshops en kennissessies. Saskia Euwe, eigenaar van Baden+, opende de dag met ee... Lees verder ... |
Ondernemers Patrick en Maykel Zwanenburg:
“Je moet accepteren dat je niet alles zelf kunt doen” Soms kom je ondernemers tegen die zo ongeveer alles lijken te doen. Raamdecoratie, doe-het-zelf, speelgoed, huishoudartikelen, meubels, keukens, badkamers. Gespecialiseerd, en tegelijkertijd van alle markten thuis; dat is wat Patrick en Maykel Zwanenburg consumenten bieden. In Bodegraven zijn de broers eigenaar van Rijnhoek Plaza, waar zij een Hubo XL exploiteren, maar ook een keukenspeciaalzaak hebben – aangesloten bij MHK –, een Bad in Beeld badkamerspeciaalzaak en de nodige shop-in-shops, zoals meubels (voorheen OTAK) en (Marskramer) huishoudartikelen. Lees verder ... |
Bekendheid winkels badkamermarkt De speciaalzaak is de belangrijkste verkoper In de onderzoeken van Qudata naar de badkamermarkt wordt gekeken waar de consument zijn badkamer of badkamerproducten koopt. Daarbij wordt gevraagd welke ketens men kent, zowel spontaan als geholpen. In dit artikel een analyse van hoe de naamsbekendheid van de verschillende spelers zich ontwikkelt. Lees verder ... |
Jos Rabelink, directeur/eigenaar Sani4All en Kitchen4Aall:
“In 2022 krijgen onze formules een nieuwe look” Nadat Jos Rabelink en compagnon Lamco de Vries beiden zelf jarenlang een aantal sanitair winkels exploiteerden, besloten ze in 2016 hun winkels onder te brengen onder de gezamenlijke naam Sani4All. Zo luidt althans de korte versie van het ontstaan van Sani4All. Lees verder ... |
Badkamerprogramma Duravit No.1 Het complete badkamerprogramma Duravit No.1 overtuigt met een compact, overzichtelijk en omvangrijk productprogramma: van kranen tot keramiek en van badkamermeubels tot ligbaden. “Het biedt 100 proc... Lees verder ... |
Customer journey badkamerconsumenten 1: Corona reden voor upgrading badkamer Het lijkt erop, dat de consument de lock-down vanwege corona heeft gebruikt om ook zijn badkamer eens flink onder handen te nemen. De gemiddelde leeftijd van het vervangen product steeg, er werd vaker vervangen vanwege ‘verouderde techniek’ en er werden meer soorten producten gekocht dan in voorgaande jaren. Lees verder ... |
Qudata consumentenonderzoek badkamers deel 3 Waar koopt de consument badkamers en -producten en waarom In de vorige delen van dit drieluik hebben we gekeken naar wat en waar de consument zijn badkamerproducten koopt. Op deze pagina’s gaan we kijken waarom de klant juist in die winkel(s) zijn spullen heeft gekocht. Lees verder ... |
Nieuwe spiegelcollecties Villeroy & Boch Villeroy & Boch introduceert twee nieuwe spiegelcollecties; My View Now en More To See Lite. De spiegels en spiegelkasten van deze collecties zijn voorzien van handige functies en slimme ledverlichtin... Lees verder ... |
Analyse trends en eisen nieuw product Trends bepalen niet altijd keuze bij aankoop Op deze plek hebben we ons wel eens vaker afgevraagd of de consument eigenlijk wel weet wat hij wil. In deze editie kijken we naar de trends die de consument zelf ziet en vervolgens welke aspecten hij zelf zoekt bij het bepalen van zijn keuze. Daar zitten interessante verschillen tussen. ‘Innovatie’ wordt duidelijk gezien als een trend, maar wordt minder belangrijk gevonden bij het bepalen van de keuze. Lees verder ... |
Reginox werkt hard aan innovaties
Spoelbak krijgt hogere attentiewaarde Reginox bestaat volgend jaar 45 jaar. Een puur Nederlands bedrijf, met een eigen machinepark waarmee bijzonder veel producten worden geproduceerd. Tijd dus voor een gesprek in Rijssen met Arnaud Papma (General sales manager), Erik Melief (Sales manager Benelux) en Pieter Jan Leeuwerink (Manager marketing communications). “Want de spoelbak krijgt een steeds hogere attentiewaarde.” Lees verder ... |