Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

 
 
Dutch Design Week 2018
Volgt veelkleurigheid het mat zwart op?
Ieder jaar in oktober komen designliefhebbers uit heel Europa naar Eindhoven voor de Dutch Design Week. Wat worden de trends voor de komende jaren? En kan dit alles vertaald worden naar de concrete woonwereld? Vier belangrijke aandachtspunten dit jaar: mat zwart; individualisme met veelkleurigheid; duurzaamheid en circulariteit en 3D- en robot print.
Lees verder ...
 
De kracht van de retail
Retail verslaat naam A-merken
Het einde van de crisis betekent niet alleen groeiende omzet- en winstcijfers in de woonbranche; ook de naamsbekendheid van keuken- en badkamerzaken is in de afgelopen jaren over de volle breedte flink gestegen. Dat geldt niet voor de bekendheid van A-merken, daarin zijn grote verschillen. De kracht van de retail is toegenomen.
Lees verder ...
 
Peter Nieland, Locatus
De woonretail verliest winkels
Het aantal verkooppunten in de Nederlandse detailhandel is de afgelopen zes jaar gedaald van bijna 103.000 in 2012 naar net iets meer dan 96.000 begin dit jaar. De beschikbare winkelvloeroppervlakte is eveneens afgenomen; van 27.813.000 vierkante meter naar 27.643.000. Dat blijkt uit Retail Facts, het jaarlijkse onderzoek waarin Locatus winkelinformatie analyseert.<br>
Lees verder ...
 
Peter Nieland, Locatus
De woonretail verliest winkels
Het aantal verkooppunten in de Nederlandse detailhandel is de afgelopen zes jaar gedaald van bijna 103.000 in 2012 naar net iets meer dan 96.000 begin dit jaar. De beschikbare winkelvloeroppervlakte is eveneens afgenomen; van 27.813.000 vierkante meter naar 27.643.000. Dat blijkt uit Retail Facts, het jaarlijkse onderzoek waarin Locatus winkelinformatie analyseert.<br>
Lees verder ...
 
Ronald Berg, store manager
Intercodam komt met keukens bij CILO
Intercodam huurt binnen de design showroom van CILO te Zutphen 300 vierkante meter, om daar binnen een shop-in-shop concept haar tegelprogramma en badkamers te presenteren. Maar in mei volgen ook keukens. We spreken met store manager Ronald Berg. 'Intercodam is een nieuwe weg ingeslagen, waarin de nadruk meer komt te liggen op de retailactiviteiten.'
Lees verder ...
 
Communication journey
De wijze van reviews verschuift
Om invloed te krijgen op de customer journey van de woonconsument moet je creatief zijn. Hoe communiceer je met de klant? Het bedrijf van Marcel Verkade in Kwintsheul bestaat dit jaar 40 jaar en in die vier decennia werd voortdurend gezocht naar de juiste middelen. Met name de 72 consumenten-reviews op de website zijn interessant.
Lees verder ...
 
Co van der Horst
Icoon in retail designland
Praten we over design in retailland, dan is Co van der Horst in Amstelveen voor velen geen onbekende. In hun fraaie winkel bieden de broers Stephan en Edwin van de Horst – vierde generatie in het familiebedrijf –een grote textielafdeling, keukens, sanitair, tegels, hebberig makende accessoires, prachtige verlichting en natuurlijk een breed scala aan fraaie designmeubelen.
Lees verder ...
 
Dutch Design Week 2016
Design wordt 'creatieve mentaliteit'
De Dutch Design Week kende dit jaar haar 15e editie. Opnieuw vormden designpresentaties negen dagen lang het middelpunt van Eindhoven, met dit jaar een recordaantal van 295.000 bezoekers. En met maar liefst 2.500 ontwerpers, waaronder Piet Hein Eek, rENs, Daphna Laurens en Sabine Marcelis.
Lees verder ...
 
Aankoop, informatie en montage
Herstel van rol winkels in 2016
Aan het einde van de crisisjaren, in het jaar 2015, vond bij de consument een inhaalslag plaats, waarin via internet-aankopen en eigen montage een run op woonproducten plaatsvond. Dat consumentengedrag veranderde echter weer in 2016: een duidelijk herstel van de rol van de woonwinkels volgde.
Lees verder ...
 
Piet Boon Kitchens
Design is teamwork
Piet Boon: “Vanuit ons bouwbedrijf ben ik -inmiddels 20 jaar geleden- begonnen met het ontwerpen van keukens. Die keukens sloegen in het begin niet eens zo heel erg aan, maar het zijn inmiddels wel ...
Lees verder ...
 
| 1 | 2 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Beckermann Küchen valt in de prijzen
Beckermann Küchen is maar liefst twee keer in de prijzen gevallen. Voor het zesde jaar op rij werd het bedrijf door consumenten en een jury gekozen tot de top van keukeninnovaties en werd Beckermann ...
Lees verder ...
 
 
   Bondskanselier Olaf Scholz bezoekt Häfele
Onlangs bracht de Duitse bondskanselier Olaf Scholz een bezoek aan het familiebedrijf Häfele in Nagold, Duitsland. Tijdens zijn bezoek kreeg hij inzicht in hoe een traditionele branche zich succesvol kan ontwikkelen en welke thema\'s medewerkers en het bedrijf vandaag de dag bezighouden.
Lees verder ...
 
 
   Poggenpohl wint Award
Poggenpohl heeft de German Design Award gewonnen in de categorie Excellent Product Design voor keukens. De Contour Cabinetry Collection maakte indruk met zijn heldere, minimalistische uitstraling en d...
Lees verder ...
 
 
   Diébédo Francis Kéré voor Next125
Architect Diébédo Francis Kéré is de nieuwe Creative Maker van next125. “We zijn gefascineerd door het levensverhaal en de persoonlijkheid van Kéré en door zijn indrukwekkende gebouwen, waarin...
Lees verder ...
 
 
   Bart Veerman, Ilve Nederland
“Het fornuizenlandschap heeft geen geheimen voor mij”
Sinds 1 januari van dit jaar is Bart Veerman de nieuwe distributeur voor het Italiaanse merk ILVE in Nederland. “Over vijf jaar hoop ik dat we een bepalende speler zullen zijn in Nederland en dat we top of mind zijn bij interieurdesigners en keukenvakzaken.”
Lees verder ...
 
 
   EuroCucina en FTK
Inspiratie en Innovatie op Salone del Mobile.Milano
Evolutie en Innovatie. Dit zijn de kernwoorden voor de 62e editie van Salone del Mobile.Milano, die plaatsvindt van 16 tot 21 april in de Rho Fiera in Milaan. Dit jaar wederom mét EuroCucina en FTK, Technology For the Kitchen.
Lees verder ...
 
 
   Designprijs voor Küppersbusch
Küppersbusch Hausgeräte Gmbh heeft deelgenomen aan de Good Design Award van het Chicago Athenaeum. De nieuwe MattBlack Design Line, de Graphite Line en de KMI 8590.0 downdraft ventilator werden bekr...
Lees verder ...
 
 
   Naadloze zuigkracht van V-ZUG
In een perfect ontworpen keuken is een logge afzuigkap algauw een doorn in het oog. “Het strakke ontwerp van de CombiCookTop V4000 maakt hiermee korte metten, want de state-of-the-art inductiekookpl...
Lees verder ...
 
 
   Küppersbusch nieuwste Design-lijn
Küppersbusch lanceert de nieuwe MattBlack Design-lijn, een eerbetoon aan de tradities van het Ruhrgebied en de voormalige mijnwerkers. Deze serie combineert matzwarte en glanzend zwarte details voor ...
Lees verder ...
 
 
   Pino Keukens start in Nederland
Ron Houter, H2 Agenturen, is begin dit jaar gestart als agent voor Pino Keukens. “Met de introductie van de greeploze keukens is Pino nu ook klaar om in Nederland te starten.” Houter is een bekende van de firma en heeft jarenlang onder de vlag van Alno AG Pino in de Benelux aangestuurd.
Lees verder ...
 
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken