Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in KIM 
 
| 1 | 2 | 3 |
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
3 over 4: hoe denkt de markt over A-merken?
'Merkbeleving is wel degelijk aanwezig'
Tony DeNunzio, CEO van Maxeda, deed onlangs een opmerkelijke uitspraak op een retailcongres. Ook binnen Praxis, Formido en Brico is er volgens hem ruimte voor een groeiend aandeel van private labels. Dat thema is tegenwoordig buitengewoon hot. Termen als productinnovatie, merkbeleving of meerwaarde staan in het brandpunt van de belangstelling. Hoe denken insiders daar over? Drie specialisten reageren op vier stellingen.
Lees verder ...
 
Reclameman Rob Benjamens verwacht stevige opkomst huismerken in non food-sector<br>
'Het merk Gamma wekt vertrouwen'
Het speelveld van merkfabrikanten in de foodwereld is de afgelopen jaren razendsnel afgebrokkeld. Door de opkomst van private labels en discounters als Aldi en Lidl is dat marktpotentieel nu slechts 65 procent, terwijl de druk daarop nog altijd verder toeneemt. En wat er in de supermarkten is gebeurd, gaat zich ook herhalen in de dhz-sector, voorspelt reclameman Rob Benjamens. Hij is een gelouterd merkenkenner, was lange tijd een gerespecteerd directeur van verschillende reclamebureaus en is nog altijd actief als zelfstandig adviseur.
Lees verder ...
 
Hornbach zoekt contact met ZZP'er
Hornbach gaat nadrukkelijk het contact met de professional aanhalen. Uiterlijk in het voorjaar van 2007 moet dat zijn beslag krijgen in een nieuwe Profiservice, die onder meer bestaat uit een speciaal voor de professional opgezet betalingssysteem. Ook krijgen de vestigingen een eigen Profiteam, dat bedoeld is om de professional op de winkelvloer zelf te ondersteunen. Daarmee zal eerst worden proefgedraaid in een soort pilot project, maar Profimanager Edward Meijers wil nog niet aangeven welke Hornbach daarvoor wordt aangewezen. 'Vanaf het moment dat Hornbach in 1997 de eerste vestiging opende, was het de bedoeling om ook de professional te bedienen.'
Lees verder ...
 
Hornbach zoekt contact met ZZP'er
Hornbach gaat het komende half jaar nadrukkelijk het contact met de professional aanhalen. Uiterlijk in het voorjaar van volgend jaar moet dat zijn beslag krijgen in een nieuwe Profiservice, dat onder meer bestaat uit een speciaal voor de professional opgezet betalingssysteem. Ook krijgen de vestigingen een eigen Profiteam, dat bedoeld is om de professional op de winkelvloer zelf te ondersteunen. Daarmee zal eerst worden proefgedraaid in een soort pilot project, maar Profimanager Edward Meijers wil nog niet aangeven welke Hornbach daarvoor wordt aangewezen. 'Vanaf het moment dat Hornbach in 1997 de eerste vestiging opende, was het de bedoeling om ook de professional te bedienen.'
Lees verder ...
 
Beamix ontwikkelt zich tot probleemoplosser
Mortelfabrikant Maxit is bezig met een herschikking van zijn merkportfolio. Bedrijfsnaam Maxit fungeert daarbij als eigenaar van het merk Beamix, terwijl deze laatste meer betekenis moet krijgen als probleemoplosser voor de particuliere klusser en de professional in de ruwbouw. Het meest tastbare bewijs hiervoor is het onderscheid tussen de vernieuwde websites www.beamix.com en www.maxit-benelux.com. Terwijl die eerste vooral bedoeld is voor de particulier, en de nadruk sterk legt op probleemoplossingen, is de tweede vooral bedoeld voor de professionele markt. Ook de verpakkingslijn is stevig aangepast.
Lees verder ...
 
Ingezonden brieven
Meerwaarde
In het vorige nummer van Karwei Management heeft een interview gestaan met Jean-Jacques Vandenheede. Thema van zijn verhaal is dat de industrie vooral heeft geluisterd naar sales mensen en dat de krac...
Lees verder ...
 
Deel 2: N t/m Z
Het merken ABC
Merkenbouwers hebben doorgaans een stevige opleiding achter de rug, waarbij marketingtheorie een belangrijke leidraad vormt. Deze aanpak is in het vorige nummer vertaald in de vorm van een merken ABC, waarbij de redactie de letters A tot en met M heeft behandeld. Dit keer de letters N tot en met Z.
Lees verder ...
 
Deel 1: A t/m M
Het merken-abc
Merkenbouwers hebben doorgaans een stevige opleiding achter de rug, waarbij marketingtheorie een belangrijke leidraad vormt. Die aanpak willen we een beetje herhalen in deze merkenspecial. Gebaseerd op de letters van het alfabet heeft de redactie specialisten uit de markt gevraagd om te reageren op een actualiteit. Iedereen heeft dat op zijn eigen manier ingevuld. Soms toegespitst op het eigen merk, dan weer de markt breed overziend, soms academisch of anders heel praktisch. Maar in ieder geval altijd interessant om te lezen. Voor iedereen die zijn medewerking heeft verleend: bedankt daarvoor.
Lees verder ...
 
Pleidooi voor bezieling
'Merken hebben een mooie toekomst'
Het betoog van Jean-Jacques Vandenheede is te beoordelen als een pijnlijke evaluatie van ontwikkelingen bij de industrie. Maar hoe zien fabrikanten dat zelf? Is er inderdaad sprake van een te nadrukkelijke focus op de korte termijn en het ontbreken van een visie voor een langere periode. We vroegen het onder meer aan General Manager Jean-Pierre Schoenaers van Akzo Nobel Decorative Coatings bv, één van de grootste partijen in dhz-land.
Lees verder ...
 
Huismerk versterkt imago winkelier
Private label wint terrein
De Europese acceptatie van private label wint almaar meer terrein, meet name in Groot-Brittannië, Frankrijk en Spanje. In Nederland en Duitsland is er sprake van echt geplande private label-aankopen. Klanten in deze landen hebben dus daadwerkelijk huismerken op hun lijstje staan. Ook in de Verenigde Staten, groeit de markt van huismerken. Die totale markt in de VS bedraagt meer dan 50 miljard US dollar en is de laatste jaren twee maal zo snel gegroeid dan de markt met merkproducten.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken