Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in KIM 
 
| 1 | 2 | 3 |
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
STS en Qudata themamiddag over merkbeleving:
'Kiest de consument voor A-merk of winkelmerk?'
De uitkomsten van een onderzoek onder ons STS ondernemerspanel waren duidelijk: meer dan 50 procent van de respondenten gaf aan dat volgens hen het merk geen belangrijke rol speelt voor de consument bij de aankoop van sanitair. En de recessie zou die positie van het A-merk nog verder verslechteren. Deze zomer hielden we daarom een themamiddag over dit onderwerp.
Lees verder ...
 
Hornbach blijft de beste bouwmarkt
Nederlandse consumenten blijven Hornbach zien als de beste bouwmarkt. Gamma geniet de grootste naamsbekendheid.
Lees verder ...
 
Bosch en huismerk Gamma meest bekende merken in bouwmarkt
Bosch is het meest bekende merk verkrijgbaar in bouwmarkten. Opvallend is dat het huismerk van Gamma op de tweede plaats staat, aangezien de rest van de top vijf bestaat uit A-merken. Dit blijkt uit het WoonOmnibus onderzoek van USP Marketing Consultancy onder 516 consumenten.
Lees verder ...
 
Private labels scoren in VS
Net als in de Nederlandse supermarkten winnen private labels behoorlijk terrein in de Amerikaanse doe-het-zelfzaken. In 2008 won het private label in de totale retail in de VS bijna 11 procent tegenover een algehele groei van 2,9 procent. Verwacht wordt dat de huidige recessie het aandeel van de private labels verder zal vergroten, vooral dankzij het prijsimago van de huismerken.
Lees verder ...
 
Black & Decker en Bison scoren als merk
Black & Decker en Bison zijn merken die de Nederlandse consument niet graag mist. Dat blijkt uit het onderzoek 'EURIB Top-100 van Onmisbare Merken'.
Lees verder ...
 
Shop-in-shop door velen gezien als kansrijk concept
'Merkbeleving in woonbranche niet erg groot'
Merkwinkels rukken op in het winkellandschap. In mode, beauty en elektronica is het al langer een beproefde strategie van fabrikanten die voet aan de retailgrond willen krijgen, maar ook binnen de woonbranches starten fabrikanten hun eigen shops. Als complete, solistische winkel of als shop-in-shop-concept. Volgens de een dé toekomst voor de branche, anderen reageren sceptisch. 'Ik zie hier voorlopig geen wildgroei van merkwinkels.'
Lees verder ...
 
'Het D-merk is inmiddels de enige echte concurrent geworden'
A-merken doen het goed binnen de bouwmarkt
De A-merken presteren meer dan uitstekend in de Nederlandse doe-het-zelfmarkt, ondanks een daling van het consumentenvertrouwen en druk op de portemonnee vanwege hoge energie- en voedselprijzen. In een representatieve selectie van 17 productgroepen uit het GfK Retailpanel, verdeeld over vier belangrijke categorieën binnen dhz, blijkt dat het totale omzetaandeel van A-merken van 66,8 naar 68,3 procent is gestegen. GfK geeft de lezers van Karwei Management een exclusieve blik in de markt.
Lees verder ...
 
Merkenkenner Rob Benjamens schetst zorgelijk beeld:
'A-merk moet consument opnieuw ontdekken'
Marketeers van A-merken moeten alle zeilen bijzetten om de consument 'opnieuw te ontdekken' en het A-merk weer duidelijk te profileren. Ze hebben met hun 'zomeravond-marketing' de afgelopen jaren grote kansen laten liggen. 'Het is nog niet te laat, maar inmiddels wel vijf voor twaalf', zo waarschuwde merkenkenner Rob Benjamens tijdens de Nieuwjaarsbijeenkomst van Qumedia.
Lees verder ...
 
Merkenkenner Rob Benjamens schetst zorgelijk beeld:
'A-merk moet consument opnieuw ontdekken'
Marketeers van A-merken moeten alle zeilen bijzetten om de consument 'opnieuw te ontdekken' en het A-merk weer duidelijk te profileren. Ze hebben met hun 'zomeravond-marketing' de afgelopen jaren grote kansen laten liggen. 'Het is nog niet te laat, maar inmiddels wel vijf voor twaalf', zo waarschuwt merkenkenner Rob Benjamens.
Lees verder ...
 
Merkenkenner Rob Benjamens schetst zorgelijk beeld:
'A-merk moet consument opnieuw ontdekken'
Marketeers van A-merken moeten alle zeilen bijzetten om de consument 'opnieuw te ontdekken' en het A-merk weer duidelijk te profileren. Ze hebben met hun 'zomeravond-marketing' de afgelopen jaren grote kansen laten liggen. 'Het is nog niet te laat, maar inmiddels wel vijf voor twaalf', zo waarschuwt merkenkenner Rob Benjamens.
Lees verder ...
 
Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Volgende
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken