Consumentenbond bij CBW en Keukenadvies
 
Consumentenbond bij CBW en Keukenadvies
"Sommige bedrijven zien mij nog als tegenstander, ik zie mezelf als een kritische medestander", meldde Mario van Boxtel van Keukenadvies.com een jaar geleden in een interview in vakblad KIM. Afgelopen voorjaar laaide er een woordenstrijd op tussen Keukenadvies.com en het CBW via de websites van beide organisaties. Inmiddels is de discussie voortgezet via de Consumentenbond. In de Consumentengids van december 2002 geeft Van Boxtel aan: "De keukenhandel is geheimzinnig. Het is een getallenoorlog en de consument mag niks weten. Dat is raar, je mag je eigen boodschappenlijstje niet zien." CBW-directeur Robert van der Weerd meldt dat inderdaad "slechts dertig procent van de keukens in één keer goed geplaatst wordt." Maar hij heeft een ander visie op de markt: "De keukenhandel is niet mistig, maar complex. Iedereen weet dat je over de prijs kunt onderhandelen. Ik koop nooit een stropdas voor de prijs die erop staat." Hij verklaart niet met Keukenadvies aan één tafel te willen zitten, want "hij misleidt, want hij is niet onafhankelijk. Hij suggereert dat hij de consument wat te melden heeft, maar dat is bar weinig." Van Boxtel geeft echter als weerwoord: "Ik zou graag een halfuurtje van het CBW willen, om eens uit te leggen wat ik doe." De Consumentengids meldt tot slot dat alsnog een ontmoeting tussen de CBW en Keukenadvies is afgesproken.
 
 
◀ Terug Delen
 
KIM• Keuken & -Interieur Magazine | 2003 - januari | Pagina(s) 6
Categorie: Brancheorganisaties
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken