KSG knokt voor imago van de keukenbranche
 
Uit recent onderzoek door Keukenspectrum Groep (I-Kook en KeukenCoach) blijkt dat vier op de tien Nederlanders geen plezier beleeft aan het kopen van een nieuwe keuken. Ze lopen bijvoorbeeld tegen agressieve verkooppraktijken aan en zijn sceptisch over kortingen.
 
Roel en Jaap Oostra, eigenaren van KSG, vinden dit een smet op hun mooie werk en knokken voor het imago van de branche en willen de keukenretail benaderen als dienstverlening in plaats van verkoop van producten. Het onderzoek van KSG geeft verder aan dat bijna de helft van de Nederlanders overtuigd is dat keukenverkopers handelen uit eigen belang. Roel Oostra geeft aan: “Iedere verkoper is anders en dus ook iedere keuken. Daarom willen we ons focussen op persoonlijke interactie met de klanten en zetten vakmanschap volop in. Het vertrouwen in de keukenverkoper is namelijk van groot belang bij de aanschaf van een keuken.” De gebroeders Oostra vinden het belangrijk dat de keukenverkopers de juiste vragen stellen, goed luisteren, deskundig zijn en rekening houden met het beschikbare budget van de klant. En als laatste is ook de nazorg van belang om na te gaan of klanten tevreden zijn over de uiteindelijke plaatsing van de keuken. In 2020 deed de Consumentenbond ook al onderzoek naar consumenten en hun ervaring bij de zoektocht naar een nieuwe keuken. Oostra: “We houden graag een vinger aan de pols, daarom hebben we dit jaar ook zelf opnieuw een onderzoek uitgezet onder consumenten. Uit resultaten blijkt dat er nog een lange weg te gaan is om de keukenbranche te verbeteren. We zien het dan ook als een persoonlijke uitdaging om het imago van dit mooie vak aan te scherpen en samen met onze vakmensen elke dag te handelen vanuit het principe: Vakkundige, eerlijke dienstverlening tijdens het gehele proces.”
 
 
◀ Terug Delen
 
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken