Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
Categorie
 

 
 
Gevonden in KIM 
 
   Column Olga
Zeg vaker “nee”
“Ik ben een ‘doener’ hè Olga? Dus voor je het weet heb ik het al gedaan”, zegt iemand die ik coach. “En ik heb een enorme hekel aan collega’s die beginnen te zuchten en klagen dat ze teveel werk hebbe...
Lees verder ...
 
 
   REDDY Powerdays
REDDY Keukens gaat samenwerken met Funda. Tijdens de onlangs gehouden Powerdays in Wenen, presenteerde MHK aan de ruim 130 gasten uit Duitsland, België en Nederland een reclamecampagne die de lopende jubileumsacties en het imago van het populaire franchisekeukenmerk verder zal versterken. “We gaan samenwerken met het grootste Nederlandse woningportaal www.funda.nl”, meldt marketing directeur Ivo Metz van REDDY Keukens.
Lees verder ...
 
 
   ATAG refurbishment service
ATAG Benelux kondigt als eerste in Nederland een refurbishment service voor keukenapparatuur aan. Deze gloednieuwe service geeft kookplaten, ovens en koelkasten een tweede leven, wat niet alleen goed is voor het milieu, maar ook een kostenbesparende oplossing biedt voor woningbouwprojecten.
Lees verder ...
 
 
   Keukenondernemers Niels (22) en Jan (21)
“Met onze toewijding en eindeloze energie kunnen we echt een verschil maken”
Pas 21 en 22 zijn ze, maar wie in gesprek gaat met Jan Mol en Niels Kraijenoord ziet vooral twee gedreven, enorm enthousiaste ondernemers. Sinds november van het afgelopen jaar zijn de twee niet alleen ‘beste vrienden, neven en huisgenoten’ maar ook compagnons in hun eigen keukenzaak I-KOOK Leiderdorp. KIM• ging in gesprek met de twee jonge ondernemers. “Dat ik iets voor mezelf wilde doen, dat roep ik al van jongs af aan.”
Lees verder ...
 
 
   Opening Keukenloods in Breda
In Breda wordt eind van zomer 2024 de nieuwe en zestiende vestiging van Keukenloods geopend. Enkele weken geleden werd al het vijftiende filiaal in Eindhoven aangekondigd. “We zijn opgetogen om onze a...
Lees verder ...
 
 
   Leren geeft ongemak
“Jee Olga, ik ga echt geen kunstjes doen hier hé, wat een ongemak, je kunt me heus niet veranderen hoor”, bromt hij. Het is één van de deelnemers tijdens een communicatietraining die zijn team bij mij...
Lees verder ...
 
 
   Meerderheidsbelang Ross Common Capital in PITT
Ross Common Capital heeft een meerderheidsbelang genomen in PITT cooking. “Als medeoprichter van PITT cooking, dat in 2009 begon als een lokale Nederlandse onderneming, kijk ik met trots terug op onze...
Lees verder ...
 
 
   Energievreters opsporen
“Er moet zoveel gebeuren Olga en ik heb zoveel aan m’n hoofd” zegt een jonge ambitieuze vrouw die ik coach. Ze somt op wat ze allemaal moet doen. Dat is een hele waslijst. Als ik dan vraag wat er alle...
Lees verder ...
 
 
   Mariette van Steijn-Meijer van Meyer Totaal
Over samenwerken, crisistijden en gezond ondernemerschap
Het is, na de jaren nul, de tweede keer dat Meyer Totaal in hun nu dertigjarig bestaan, een crisis voor de kiezen krijgt. Los van corona natuurlijk, want dat leek in het begin misschien een crisis te worden, maar pakte ook voor hen heel goed uit. “Toen kwam Oekraïne, het tekort aan materialen en grondstoffen. En nu zien we dat de keukenmarkt het zwaar heeft.” Nerveus wordt keuken- en sanitairondernemer Mariette Meijer er echter niet van. “Eerder van het personeelstekort.” Al weet ze ook dat tot op heden prima te handelen. In gesprek met een enthousiaste en bevlogen ondernemer, die – samen met vader Cees – het jubilerende bedrijf ook dit keer weer door de crisis loodst.
Lees verder ...
 
 
   Tristar Keukens wordt Madebydas
Vanaf 1 januari 2024 zal Tristar Keukens BV, dat al ruim 28 jaar onder deze naam produceert, verdergaan onder de nieuwe naam Madebydas. Ze hebben de afgelopen acht jaar de naam Tristar Keukens regelma...
Lees verder ...
 
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | Volgende
 
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Evolve in Tynaarlo
De betonfascinatie van de familie Vriezema
Het begon allemaal met een bezoekje aan een tuincentrum, waar Berend Vriezema en echtgenote Evy een betonnen bol voor in de tuin wilden kopen. Soms kan het leven onverwachte wendingen nemen, daarover zometeen meer, maar in het kort: het uitje naar het tuincentrum leidde er uiteindelijk toe dat Vriezema tegenwoordig eigenaar is van familiebedrijf Evolve, gespecialiseerd in lichtgewicht beton. Want het grootste nadeel van het mooie product beton, het gewicht, is waar hij een oplossing voor bedacht, met een steeds grotere range aan praktische en prachtige producten. Wij brachten een bezoek aan de betonfabriek in Tynaarlo en gingen in gesprek met Berend Vriezema, zoon Berrie, neef Douwe en Victor Kroeske, sinds 2011 betrokken bij het bedrijf als agent in Nederland.
Lees verder ...
 
 
   De nieuwe uitstraling van Grando Keukens | Badkamers
“De klantbenadering blijft hetzelfde”
Grando Keukens en Badkamers heeft zijn winkels in een fris, nieuw jasje gestoken. Eén van de eerste winkels in de geheel nieuwe eigentijdse uitstraling is die van ondernemer Paul Lucas in Lelystad. KIM• ging op locatie in gesprek met directeur Jean Paul Hagen en Eduard van Looij, marketing manager bij Grando, over de vernieuwde positionering van de franchise formule. “Onze ondernemers staan dichtbij de klant, daarin is de formule niet veranderd. Het enige dat anders is, is de uitstraling. Die sluit nu nog beter aan bij waar we voor staan en bij de marktpositie van Grando.”
Lees verder ...
 
 
Ronnie Berendsen:
'Vakmensen vinden wordt probleem'
Het percentage mensen dat montage en installatie binnen de woning zelf uitvoert of dat door bekenden laat doen, loopt sinds het einde van de crisis terug. Het aandeel van hen die dit door de winkel of een klusbedrijf laat doen, is toegenomen, zo blijkt uit onderzoek door Qudata. Wij spraken met Ronnie Berendsen, die een eigen montagebedrijf heeft in het Gelderse Zelhem.
Lees verder ...
 
Montage wordt uitbesteed
Keukenklant klust niet meer zelf
Het percentage mensen dat de keuken zelf monteert of dat door relaties laat doen, loopt sinds het einde van de crisis terug. Het aandeel van hen die dit door de winkel of een klusbedrijf laat doen, is juist toegenomen. Dit blijkt uit onderzoek door Qudata onder ruim 1.000 consumenten die recent een keuken hebben gekocht of dat binnenkort doen.
Lees verder ...
 
Woonbranche tevreden over 1e kwartaal
Tevredenheid overheerst bij ondernemers in de woonbranche en bij klusbedrijven. De situatie van de eigen bedrijven wordt veelal goed genoemd. Er zijn meerdere oorzaken, onder meer het toegenomen aantal verhuizingen. De branchebarometer laat mooie cijfers zien voor de omzetontwikkeling ten opzichte van vorig jaar.<br>
Lees verder ...
 
Van mantelpakje naar de bouw
'Mijn mannelijke collega's vinden het vooral tof, een vrouw erbij'
Als meisje vond ze het al heerlijk om te helpen met klusjes in huis. 'Mijn moeder had een handige vriend die zelf van alles timmerde. Kwam ik thuis uit school en dan stond er weer een halve kast in de kamer. Ik zag daardoor hoe makkelijk het eigenlijk was om dingen in elkaar te zetten. Dat had al jong mijn belangstelling.' Die interesse brengt Tamara Vrielink tegenwoordig dagelijks in de praktijk.
Lees verder ...
 
80.000 klussen online in 2e kwartaal
Meer klussen via internet
Ruim 80.000 Nederlanders plaatsten in het tweede kwartaal van dit jaar ten minste één klus online. Daarmee is binnen één kwartaal het percentage klussen dat online wordt aangeboden gestegen van twee naar vijf procent. Dat blijkt uit de Klusmonitor, een onderzoek in opdracht van Werkspot.nl. Bij keukenmontage ligt dat percentage nog onder 2 procent, zo meldt Qudata Markt- & Trendanalyses.
Lees verder ...
 
80.000 klussen online in 2e kwartaal
Meer klussen via internet
Ruim 80.000 Nederlanders plaatsten in het tweede kwartaal van dit jaar ten minste één klus online. Daarmee is binnen één kwartaal het percentage klussen dat online wordt aangeboden gestegen van twee naar vijf procent. Dat blijkt uit de Klusmonitor, een onderzoek in opdracht van Werkspot.nl. Bij keukenmontage ligt dat percentage nog onder 2 procent, zo meldt Qudata Markt- & Trendanalyses.
Lees verder ...
 
80.000 klussen online in 2e kwartaal
Meer klussen via internet
Ruim 80.000 Nederlanders plaatsten in het tweede kwartaal van dit jaar ten minste één klus online. Daarmee is binnen één kwartaal het percentage klussen dat online wordt aangeboden gestegen van twee naar vijf procent. Dat blijkt uit de Klusmonitor, een onderzoek in opdracht van Werkspot.nl. Bij keukenmontage ligt dat percentage nog onder 2 procent, zo meldt Qudata Markt- & Trendanalyses.
Lees verder ...
 
Klusgedrag & consumenten
Overzicht onderzoeken keukenmontage
Qudata Markt- en Trendanalyses heeft verschillende onderzoeken uitgevoerd onder consumenten, waarbij gekeken is naar het klusgedrag. In eerdere edities hebben we dit onder andere onderverdeeld in het verschil in klusgedrag tussen man en vrouw, verschillen per regio en de verschillen in montage per productgroep. In deze editie speciale aandacht voor alleen de keukens.
Lees verder ...
 
| 1 | 2 | Volgende
Deze pagina printen
Uw mening
Met hoeveel procent verschilt uw omzet dit jaar van vorig jaar?