Klik voor foto Klik voor foto
 
“Grote nieuwe dingen in de planning voor 2021”
 
Gamma 2020-2021
“Niet nodig om hier te melden dat 2020 voor iedereen een bijzonder jaar was en dus zeker ook voor Gamma. Een jaar waarin alle zeilen moesten worden bijgezet om de operatie en commercie in goede banen te leiden, vanaf medio maart tot eigenlijk einde jaar. Met bij alles wat we deden als absolute prioriteit de gezondheid en het welzijn van onze klanten en medewerkers.”
 
“We kennen allemaal de beelden van de rijen klanten, keurig wachtend in rijen voor de entree van de winkel. Met parkeerwachters in het paasweekend om de verkeerstromen in goede banen te leiden, beveiligers of hosts bij de entree. In een razend tempo zijn winkelmaterialen vervangen door genomen Corona-maatregelen, zijn websites aangepast, radio- en tv commercials vervangen. Maar we kennen ook uitdagingen in de supply chain, omdat de consument die niet op vakantie kon en nergens heen mocht, de tijd aangreep om klussen aan te grijpen in en om het huis. Heel veel muren zijn geschilderd, thuiswerkplekken gecreëerd en tuinen opgeknapt.

Grootste klus sinds jaren
Omzetgroeicijfers die niemand kon voorzien en aanvoerlijnen uit het buitenland die stokten, omdat vrijwel de hele wereld op enig moment stil lag. Met hard werken, creativiteit en flexibiliteit zijn we er in geslaagd deze uitdagingen het hoofd te bieden. Als Gamma hebben we bij de start van Corona als marktleider de verantwoordelijkheid genomen met een paginagrote advertentie in alle landelijke en regionale dagbladen, dat we deze grootste klus sinds jaren alleen samen aan kunnen, als klanten en medewerkers. Out of Home hebben we een geplande commerciële abri-campagne snel vervangen door een oproep om 1,5 meter afstand te houden. En ook tijdens de tweede golf in het najaar hebben we met een aparte radiocommercial en aangepaste TV-commercials over winkelen in Coronatijd laten zien dat we als vooraanstaande retailer een rol hebben richting consument en medewerkers.

Focus huisstijl
Ondanks de alom aanwezige 1,5 meter afstand, mondkapjes, handen wassen en allerlei andere maatregelen, ging het dagelijkse leven ook gewoon door. In maart en april werden veel campagnes geannuleerd. Een klaarstaande TV-campagne met beelden van een vol gezin op een tuinbank waren niet passend en verdwenen in de prullenbak. Maar vanaf de zomer werd het commerciële programma weer opgestart, met onder meer een totaal vernieuwde prijscampagne: Giga Gamma Deals.

In het voorjaar werd in Tilburg-Noord een volledig nieuwe Gamma geopend in de Focus-huisstijl, die we al kenden uit onder andere Katwijk en Bussum. Voortbordurend op dit concept zal in 2021 worden geïnvesteerd in een aantal Gamma-bouwmarkten, om te beginnen met de opening van Gamma Eindhoven-Noord. De verbouwing van deze bestaande Multimate is reeds opgestart.

Nieuwe dingen
De eerste paar maanden van het jaar zullen nog in het teken staan van Corona, met bijbehorende maatregelen en drukte, dus ook voor de bouwmarkten. Maar dat neemt niet weg dat we met een aantal grote nieuwe dingen zullen gaan komen, waaronder grote stappen in sponsoring, een vernieuwd volledig digitaal loyaltyprogramma, verrassingen op de bouwmarktvloer, alsmede een veel grotere zichtbaarheid.”
 
 
◀ Terug Delen
 
KWM• Karwei Management | 2020 - november | Pagina(s) 23
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken