Via deze pagina kunt u zoeken in ons gehele redactionele archief (meer dan 20.000 artikelen!).

Onlangs heeft de redactie alle artikelen in haar archief opnieuw geindexeerd. U kunt nu hieronder kiezen tussen een trefwoord zoekopdracht (in het linkervakje), via onze classificatie (kies een zoekterm in het rechtervakje) of beide.

Er bestaat vooralsnog de mogelijkheid, dat u werkaantekeningen of anderszins incomplete records aantreft. Geleidelijk zullen deze imperfecties uit het archief verdwijnen. De teksten in onze gedrukte uitgaven gelden als 'officile publicatie'.

Standaard zoeken
Klik op uitgebreid zoeken om een specifieke zoek opdracht uit te voeren.
 
Uitgebreid zoeken
 
Zoeken op trefwoord(en)
 

Gevonden in KIM 
 
   Ikea wil 100 procent circulair worden
Tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven maakte Ikea Nederland bekend, dat binnen tien jaar alle producten van dit concern vanuit het kringloopprincipe moeten worden gerecycled of hergebruikt. Er zij...
Lees verder ...
 
 
   Omzet Ikea boven 40 miljard euro
Het Zweedse retailconcern Ikea behaalde in het afgelopen boekjaar voor het eerst een jaaromzet van meer dan 40 miljard euro. Dit werd gerealiseerd door meer bezoekers, meer winkels en een toename van de online verkopen. "Maar ook door de inzet van onze medewerkers."
Lees verder ...
 
 
   DMG gaat in beroep tegen boetes beursacties
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft Keukencentrum Mandemakers, Brugman Keukens en Keukenconcurrent boetes van in totaal 1.000.000 euro opgelegd. De Mandemakers Groep gaat hier echter tegen in beroep, zo legt Robert Coppens, directeur DMG Keukens uit aan vakblad KIM.
Lees verder ...
 
 
   Der Kreis: “Omzetgroei speciaalzaken”
Afgelopen jaar behoorden met name de speciaalzaken tot de winnaars. Zo blijkt uit cijfers die Der Kreis ter gelegenheid van haar internationale jaarvergadering bekend maakte. Het totale netwerk van De...
Lees verder ...
 
 
   Evert de Goede, Hornbach Nederland
“Blijf vooral kijken naar je sterke punten”
Op 2 april, de dag van ons interview met Evert de Goede -algemeen directeur Hornbach Bouwmarkt Nederland- is het exact 22 jaar geleden dat de eerste Nederlandse Hornbach haar deuren opende. Toeval, net als het feit dat naast de plek waar nu de nieuwste Hornbach gebouwd wordt, De Goede ooit zijn carrière begon bij Marktkauf, wat locatie Duiven extra speciaal voor hem maakt.
Lees verder ...
 
 
   EMV en Garant bundelen hun inkoop
Het Europa Möbel Verbund (EMV) en de Garant Group voegen per 1 juli a.s. hun inkoopactiviteiten samen in een gezamenlijke inkoopvennootschap, zo werd in Duitsland bekend gemaakt. Het doel van dit partnerschap is om de toekomst van de aangesloten bedrijven veilig te stellen binnen de toegenomen concurrentie.
Lees verder ...
 
 
   Recent onderzoek van Qudata
Keukenzaak belangrijkste verkoper inbouwapparatuur
Uit recente marktonderzoeken van Qudata blijkt telkens weer hoe belangrijk de keukenretailer is bij de verkoop van apparatuur. In de onderzoeken worden niet alle apparaten meegenomen, maar typisch die apparatuur die bij de keukenuitrusting horen: koel- en vriesapparatuur, gaskookplaat, inductie- en/of elektrische kookplaat, kokend-water-kraan, (stoom)oven, fornuis, magnetron, afzuigkap, koffiezetter, keukenboiler en vaatwasser.
Lees verder ...
 
 
   Gertjo Janssen, directeur DGN, is per 4 maart tevens benoemd tot managing director van Euretco, dochteronderneming van EK/servicegroup. Tot deze retailservice-organisatie behoren onder andere formules...
Lees verder ...
 
 
   100 jaar retailorganisaties
Op 19 november kon tijdens het event ‘Reflection’ van INretail het 100-jarig bestaan van retailorganisaties binnen de branches wonen en mode gevierd worden. Daarbij werd teruggegrepen op het prille be...
Lees verder ...
 
 
   Positionering keukenretailers, deel 3
Hoe retailers hun strategie aanpasten
In deze laatste aflevering over de positionering van keukenretailers: aandacht voor prijzen en marktaandelen. We zagen reeds hoe verschillende keukenretailers zich richten op verschillende markten, althans hoe hun marketingbeleid leidt tot verschillende doelgroepen. Ook in prijsstelling blijken speciaalzaken te verschillen, vooral in hun beleid. Dat heeft weer effect op de verdeling van de omzet in de keukenmarkt.
Lees verder ...
 
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
 
Gevonden in onze andere uitgaven 
 
   Over heroes en het nieuwe lint
Gamma Focus 2.0 opent in Katwijk
Het is allereerste Gamma Focus 2.0: de doorontwikkelde en verbeterde versie, waarvan de pilot er eentje is van franchisenemer Goedhart, die eerder ook tekende voor een van de eerste Gamma Focus bouwmarkten in Leiden Noord én de allereerste Gamma Compact. “Bij Goedhart lopen we graag vooruit en zijn we altijd in voor een pilot.”
Lees verder ...
 
 
   “Bevestiging van ons werk”
Evert de Goede Retail Executive of the Year
Evert de Goede, algemeen directeur van Hornbach Bouwmarkt Nederland, is uitgeroepen tot ABN AMRO Retail Executive of the Year. “Het winnen van deze titel is een grandioos compliment, een bevestiging van ons werk.” De Retail Executive of the Year Award wordt sinds 2013 uitgereikt aan onderscheidende retail-leidinggevenden.
Lees verder ...
 
 
   Anouk Beeren (45) start per 1 december als Directeur Cross-channel bij Intergamma. De afgelopen 10 jaar heeft zij als directeur e-commerce en marketing de digitale transformatie van horecagroothandel ...
Lees verder ...
 
 
   Heropening Grando vestiging in Emmen
Grando Keukens & Bad heropende op 5 oktober haar showroom aan de Cornelis Houtmanstraat in Emmen. Vanwege een brand in een naastgelegen pand was de vestiging gedurende een jaar gesloten. "Na een flinke verbouwing is het vestigingenbestand van Grando weer compleet." De nieuwe ondernemer die is gestart in Emmen is Klaas Jan Schram.
Lees verder ...
 
 
   ‘Ik kan het’ met Gamma
Gamma zet een nieuwe koers in. Samen met bureau J. Walter Thompson Amsterdam ontwikkelde de bouwmarktketen een nieuwe merkpositionering. Deze week (begin oktober) gaat de nieuwe campagne live. IK KAN HET moet iedereen in Nederland ervan overtuigen dat je je huis naar je hand kunt zetten. 
Lees verder ...
 
 
   Hornbach verstevigt positie
Hornbach presenteert fraaie halfjaarcijfers, zowel vanuit het moederbedrijf als specifiek voor Nederland. De geconsolideerde omzet van Hornbach Group is in het eerste halfjaar van 2019 (looptijd maart t/m augustus 2019) met 9% gestegen naar 2,6 miljard. In Nederland noteerde de bouwmarkt voor het achttiende kwartaal op rij dubbele groeicijfers.
Lees verder ...
 
 
   Omzet Intergamma gelijk gebleven
Intergamma boekte in 2018 een consumentenomzet van € 1.692 miljoen, tegen € 1.693 miljoen een jaar eerder, waarmee de omzet nagenoeg gelijk gebleven is. Het gezamenlijke bedrijfsresultaat van Gamma en Karwei kwam uit op 138 miljoen. De onlie omzet nam vorig jaar toe met 30% tot € 122 miljoen.
Lees verder ...
 
 
   Hornbach weer titel Beste Bouwmarkt
Voor de veertiende keer alweer heeft Hornbach de titel Beste Bouwmarkt van Nederland gewonnen. Ook de Webshop Award mogen zij wederom aan de prijzenkast toevoegen. Dit is de uitkomst van het jaarlijkse consumentenonderzoek ‘ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’.
Lees verder ...
 
 
   Nog 3 Formidos worden Hubo
De Formido’s in Breda, Maasdam en IJsselstein worden Hubo. Begin augustus zijn de handtekeningen gezet. In totaal hebben nu 14 Formido’s gekozen voor Hubo. Bij de bouwmarkt in Breda heeft een wisseli...
Lees verder ...
 
 
   Tweede Bouwmaat Compact in Leiderdorp
Na Harderwijk wordt eind van dit jaar de tweede Bouwmaat Compact geopend in Leiderdorp. Ook hier voorziet dit nieuwe type vestiging alle professionele vakmensen in de regio Leiderdorp van een slim ass...
Lees verder ...
 
 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | Volgende
Vertaal via Google
Uw mening
Is internet belangrijk voor uw bedrijf?