Onderzoek Keukenloods grote online aankopen
 
Maar liefst 32 procent van de Nederlanders doet grote aankopen zonder deze eerst te bekijken in de winkel. Dat blijkt uit een onderzoek van retailformule Keukenloods.nl onder 1.131 Nederlanders.
 
Vooral jongeren onder dertig jaar vinden het minder noodzakelijk om een product eerst ‘in het echt’ te zien. Met ruim 43 procent doen zij online aankopen nog gemakkelijker dan andere leeftijdsgroepen. “De resultaten lijken erop te wijzen dat steeds meer consumenten niet alleen kleinere spullen, maar ook grotere producten in een impuls aanschaffen”, zegt Jeroen Langenberg van Keukenloods.nl.
Deze impulsiviteit kan echter ook ongunstig uitpakken voor consumenten. “Zeker bij grote aankopen als keukens is het belangrijk dat iemand zich goed verdiept in het product. Het moet immers een aardig tijdje mee”, aldus Jeroen Langenberg. Om te grote impulsiviteit te voorkomen, werkt Keukenloods bijvoorbeeld met een Black Friday Week in plaats van dit te concentreren tot één dag. “Zo hebben ook impulsieve kopers iets meer tijd om zich te oriënteren en een weloverwogen keuze te maken.”
 
 
◀ Terug Delen
 
 
Gerelateerde bedrijven
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken