Restyling formules en concepten Der Kreis
 
Er is de afgelopen tijd hard gewerkt aan de restyling van de formules en concepten van Der Kreis en Mijn Bad. Diverse deelnemers aan Der Kreis Keukenspecialist.nl hebben zich geconformeerd aan de actuele eisen die in de nabije toekomst aan een keukenformule worden gesteld. Uit de overlegsessies hierover kwamen 75 deelnemers naar voren die zich hierbij volledig wilden aansluiten.
 
We nemen met Marcel Crezee en Nelleke Vogel de diverse ontwikkelingen door, als opmaat voor de jaarvergadering van Der Kreis die dit voorjaar weer op Urk wordt gehouden. “We hadden met elkaar een belangrijk doel: de consument heeft een bepaalde verwachting bij het bezoek aan een Keukenspecialist.nl-deelnemer; en we willen dat die verwachting in de showrooms ook echt wordt waargemaakt. Dat geldt ook voor het in die showrooms te verwachten kernassortiment van onze contractleveranciers; met 20 procent vrije invulling. In de afgelopen vijf jaar tijd hebben we deze formule nu professioneel ingevuld.”
Er is daarmee onderscheid gemaakt tussen Der Kreis Keukenretail en Der Kreis Keukenspecialist.nl. “Bij Der Kreis Keukenretail bevinden zich alle deelnemers van onze inkooporganisatie. Binnen dat geheel is er een selectie gemaakt met ondernemers die zich met elkaar willen verbinden tot Der Kreis Keukenspecialist.nl.”

Uitstraling
Van de 75 deelnemers zijn er inmiddels 22 met een winkel die een volledige Keukenspecialist.nl-uitstraling heeft. Zij hebben nu bijvoorbeeld Keukenspecialist Elburg of Keukenspecialist Soest op de gevel staan. Nelleke Vogel: “Maar ook de overige Keukenspecialisten zien aan hun kengetallen dat een dergelijk concept werkt. De consument zoekt op de website onder Keukenspecialist.nl en komt bij hun winkel terecht. Ze hebben veel meer traffic en profiteren van de hele look & feel die dit uitstraalt. De consument koopt graag bij een winkel waar iets achter staat, want dat biedt veiligheid. De naam geeft ook aan dat het geen keten is, maar wel een vakzaak.”
Er is de afgelopen tijd ook gewerkt aan nieuwe websites voor de concepten van Der Kreis, zowel van Mijn Bad Sanitairspecialist als Keukenspecialist.nl. Nelleke Vogel: “Los van de betere informatie die we hier aan consumenten kunnen geven en geoptimaliseerde SEO en SEA, hebben ook de ondernemers hier meer voordeel van. Zij krijgen binnenkort hun eigen pagina op deze websites voor informatie, acties -zoals het downloaden van logo’s en flyers- en bestellingen. Er wordt ook een chat-functie aan toegevoegd, waarin ondernemers met elkaar kunnen communiceren en bijvoorbeeld elkaar kunnen ondersteunen, wanneer ze bijvoorbeeld tijdelijk een monteur nodig hebben.”

Showroom van de Toekomst
Daarmee staan de ontwikkelingen niet stil. Tijdens de Der Kreis jaarvergadering wordt ‘de Showroom van de Toekomst’ getoond, inclusief allerlei digitale toepassingen. “We willen laten zien hoe een showroom er in de zeer nabije toekomst zal uitzien, met allerlei realistische toepassingen; in samenwerking met onze leveranciers. We hadden in de afgelopen jaren tijdens jaarvergadering onze leveranciersmarkt, maar kiezen dit jaar voor een ander concept. Wel met onze leveranciers en hun producten, maar deze komen deels op een heel interactieve wijze naar voren. Daarnaast kan iedereen natuurlijk nog eens kennismaken met onze verschillende concepten.”
In het SBS tv-programma ‘Alles over wonen’ kan de consument in de komende tijd in 13 afleveringen ook met deze concepten kennismaken. In de eerste aflevering komt bijvoorbeeld het KitchZen-concept in beeld, zoals dat aanwezig is bij Keukenspecialist Keukenstudio Wehl.
 
 
◀ Terug Delen
 
Categorie: Retailformules
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken