Kwart Nederlanders koopt tuinproducten online
 
Ruim een kwart van de Nederlandse consumenten koopt tuinproducten online. Eén op de drie bezoekt hiervoor de website van een winkel. Dit blijkt uit onderzoek van Qudata Markt- & Trendanalyses onder 900 consumenten.
 
Wanneer consumenten ter oriëntatie op tuinproducten een winkel gaan bezoeken, dan is dat in bijna 90 procent van de gevallen een tuincentrum. Uiteindelijk geeft 74 procent van de respondenten aan in een dergelijke winkel de tuinartikelen te kopen.
Verder blijken consumenten massaal inkopen te doen via verschillende aankoopkanalen. Ruim een kwart van de consumenten geeft aan tuinproducten online te bestellen, een op de tien koopt rechtstreeks een grasmaaier of tuinmeubelen bij de fabrikant.

Het onderzoek naar het aankoopgedrag van consumenten op het gebied van tuinproducten is het afgelopen najaar gehouden onder ruim 900 consumenten die recent tuinartikelen hebben gekocht of dat het aankomende jaar van plan zijn. 
De resultaten van het onderzoek zijn gebundeld in het rapport ‘Klus- en aankoopgedrag Tuinconsumenten’ en is verkrijgbaar in de webwinkel op www.qudata.nl
 
 
◀ Terug Delen
 
WTM• Woon Trend Magazine | 2012 - december |
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken