Aankoopgedrag Badkamerconsumenten 2012
 
Start voorinschrijving Qudata-onderzoek:
Op welke wijze zoeken consumenten anno 2012 naar een badkamer? Van welke mediakanalen maken consumenten gebruik in hun zoektocht naar geschikte badkamer? In welke mate gebruikt men een smartphone om bijvoorbeeld prijzen te vergelijken? Allemaal vragen waar u als retailer in en leverancier van badkamerproducten wellicht mee worstelt... Onderzoeksbureau Qudata Markt- & Trendanalyses voert dit najaar voor de derde maal onderzoek uit naar het sterk veranderende aankoopgedrag van badkamerconsumenten.
 
In het najaar van 2010 heeft Qudata Markt- & Trendanalyses voor het eerst het aankoopgedrag van badkamerconsumenten onder de loep genomen. Wat blijkt? 4 procent van de consumenten koopt inmiddels badkamerartikelen via internet, 76 procent in de winkel. 4 procent lijkt weinig, maar dat percentage gaat de aankomende jaren fors stijgen.

Het winkelgedrag van de Nederlandse consument verandert snel waardoor het voor retailers en (merk)fabrikanten steeds moeilijker wordt hierop te anticiperen. De verwachting is dat consumenten steeds meer online en fysieke aankoopkanalen gaan combineren. Met name dit ‘cross channel winkelen’ wordt dit jaar uitgebreid in het onderzoek opgenomen.

Centraal in het onderzoek is het veranderende aankoopgedrag van consumenten die en badkamer of badkamerartikelen hebben gekocht of dat binnenkort van plan zijn. Het totale aankoopproces, van oriëntatie, communicatie tot aan de aankoop wordt in beeld gebracht, waarbij speciale aandacht is voor het cross channel winkelen.

Het onderzoek wordt online afgenomen met de onderstaande kenmerken:
• n=500
• 15 vragen
• opsplitsing naar geslacht, leeftijd, woonsituatie, inkomen en regio
onderzoeksperiode oktober 2012
verschijning rapporten november 2012 (bij voldoende inschrijving)


Heavy & light
De resultaten van het onderzoek worden verwerkt in een light- en heavy-rapport.

De light-versie bevat:
• uitkomsten vragen over oriëntatie- en aankoopgedrag
• bondige analyse veranderend consumentengedrag
Prijs voorinschrijving: € 99,00 (na 15 oktober 2012 € 129,00)

De heavy-versie bevat:
• uitkomsten vragen over oriëntatie- & aankoopgedrag
• bij verschillende vragen opsplitsingen per regio, leeftijd, inkomen, woonsituatie of geslacht
• korte reacties van ondernemers, (merk)fabrikanten en specialisten
• enkele probleemstellingen (prijsacties, kortingen, deskundigheid personeel)
• uitgebreide analyse veranderend aankoopgedrag
Prijs voorinschrijving € 649,00 (na 15 oktober 2012 € 749,00)

Qudata biedt u tevens de mogelijkheid extra vragen aan consumenten te stellen. Hiervoor betaalt u € 475,- per vraag extra. U krijgt de uitkomsten in een totaalgrafiek en opgesplitst naar inkomen, leeftijd, regio en woonsituatie.

U kunt zich voor de rapporten inschrijven door een email te sturen naar research@qudata.nl onder vermelding van ‘Onderzoek Aankoopgedrag Badkamerconsumenten’. Geeft hierbij duidelijk aan of u de light- of heavy-versie van het rapport wilt ontvangen. U krijgt daarop een bevestiging van uw aanmelding en ontvangt in november het rapport.

Voor vragen over het onderzoek kunt u contact opnemen met Derk-Jan Rouwenhorst, projectmanager Qudata Markt- & Trendanalyses, tel. (0575) 51 55 15 of email naar research@qudata.nl. Desgewenst sturen wij u extra documentatie over het onderzoek.
Voor meer informatie kunt u ook terecht op www.qudata.nl en klik vervolgens op de banner (rechts) DIGITALE FOLDERS.
 
 
◀ Terug Delen
 
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken