IKEA bekendste keukenzaak
 
Qudata-onderzoek naamsbekendheid keukenmerken
IKEA is de bekendste keukenzaak in Nederland. Het Zweedse concern werd door 13 procent van de consumenten spontaan genoemd en neemt daarmee de koppositie over van Keukenconcurrent.
Dit blijkt uit recent onderzoek onder ruim 500 consumenten door Qudata Markt- & Trendanalyses. De resultaten van het onderzoek zijn verwerkt in het rapport 'Keukenmerken, naamsbekendheid, imago & positionering 2012'.
 
IKEA werd spontaan door ruim 13 procent van de consumenten genoemd. Keukenconcurrent staat nu op plek twee neemt met bijna 12 procent. Bruynzeel Keukens staat derde met ruim 11 procent. IKEA kent de grootste geholpen naamsbekendheid: 21 procent van de consumenten vindt IKEA de bekendste keukenzaak, kort daarop gevolgd door Bruynzeel (bijna 19 procent) en Brugman (12 procent). Het onderzoek is gehouden onder ruim 500 consumenten die het afgelopen jaar een keuken hebben gekocht of dat het aankomende jaar van plan zijn.

Rapport
Naast de keukenwinkels, is ook de naamsbekendheid en het imago onderzocht van keukenmerken en keukenapparatuur:
• Spontane naamsbekendheid
• Geholpen naamsbekendheid
• Naamsbekendheid media
• Aankoopcriteria
* Imago merken

Het rapport ‘Keukenmerken, naamsbekendheid, imago & positionering 2012’ is voor € 849,- verkrijgbaar via de webshop op www.vakbladkim.nl
 
 
◀ Terug Delen
 
KIM• Keuken & -Interieur Magazine | 2012 - april | Pagina(s) 4
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken