Merkenbekendheid Duitse keukens niet groot
 
De Nederlandse keukenconsument kent slechts weinig keukenmerken. Het meest bekend is het Nederlandse keukenmerk Bruynzeel, op enige afstand -op een gedeelte tweede plaats- gevolgd door IKEA en het Duitse keukenmerk SieMatic. Aan consumenten werd bij dit onderzoek van researchbureau Qudata gevraagd: ‘Welke van de onderstaande namen komen als eerste in u op als u denkt aan keukens?’
Verder scoren van de Duitse merken alleen Poggenpohl en Bulthaup nog enkele procenten, evenals het Nederlandse Keller. Tot de top 10 behoren verder nog Barletti (van De Mandemakers Groep), Nolte en Nobilia die echter slechts door 1 procent of minder van de consumenten werden genoemd. Met op een gedeelde tiende plaats Alno, Rotpunkt en Steinhaus. In de top 20 komt overigens slechts één Italiaans merk (Comprex) voor.

Rapport
De merkbekendheid en het imago van een merk én de positie van zowel winkel- als A-merken, zijn dit voorjaar door Qudata Markt- & Trendanalyses, onderdeel van uitgeverij Qumedia, onderzocht.
500 consumenten is gevraagd welke keuken, keukenapparatuur en keukenwinkel zij spontaan en geholpen konden noemen. Daarnaast is onderzocht welke communicatiekanalen door consumenten worden geraadpleegd, welke winkels zij bezoeken en welke merken zij hebben gekocht of wilden gaan kopen. De resultaten zijn gebundeld in het rapport Rapport ‘Keukenmerken, Imago & Positionering’.
Het rapport is te bestellen in de webwinkel op www.vakbladkim.nl. Voor meer informatie over het rapport kunt u contact opnemen met Derk-Jan Rouwenhorst, tel. (0575) 51 55 15 of email research@qudata.nl.
 
 
◀ Terug Delen
 
 
Relevante publicaties
Uw mening
U heeft al eerder aan de huidige stemming(en) deelgenomen.
 
Klik hieronder om de resultaten van de laatst gehouden stemmingen te bekijken